با تخم مرغ بهترین ماسک را برای پوست چرب بسازید

mousavi
برخی از مواد غذایی که در آشپزخانه یافت می شوند بسیار مغذی هستند و بلافاصله می توانند نتایج را نشان دهند و یکی از این گزینه ها تخم مرغ است.

ماسک‌های صورت عموماً به دلایل مختلفی تهیه می‌شوند. برخی افراد از ماسک‌ها برای ایجاد حس شادابی و جوان شدن پوست استفاده می‌کنند. برخی دیگر به دنبال درمان لکه‌ها و جای جوش‌ها هستند. عده‌ای از ماسک‌ها برای آبرسانی یا تنظیم چربی پوست استفاده می‌کنند و عده‌ای دیگر هم به دنبال التیام بخشیدن به التهابات هستند که ریشه بسیاری از ناراحتی‌های پوستی است. اما اگر شما به دنبال ماسکی هستید که همه این ویژگی‌ها را با هم داشته باشد، فقط کافی است سراغ یخچال بروید و چند عدد تخم‌مرغ بردارید!

خواص سفیده تخم‌مرغ در یک نگاه

سفیده تخم‌مرغ از نظر فیزیولوژی به آن قسمت از تخم‌مرغ گفته می‌شود که غیربارور است و برای محافظت از زرده یا همان جنین تخم‌مرغ در نظر گرفته شده است. این ماده در طول دوره رشد رویان، مواد مغذی مورد نیاز آن را تأمین می‌کند و بنابراین سرشار از ویتامین‌ها، مواد آلی و معدنی است. سفیده تخم‌مرغ تقریباً فاقد چربی و کربوهیدارت است و از نظر کارشناسان علوم تغذیه، ارزش غذایی بالایی دارد. مهم‌ترین ویژگی سفیده که باعث شده به عنوان یک ماده موثر برای درمان مشکلات پوستی استفاده شود، خاصیت قابض بودن آن است. قابض بودن به این معنی است که التهاب و قرمزی را کاهش می‌دهد و در نتیجه باعث بسته شدن منافذ پوست هم می‌شود. این ماده همچنین آنتی‌باکتریال است و به همین دلیل بروز جوش‌های پوستی را کاهش می‌دهد. از طرفی سفیده تخم‌ مرغ به عنوان یک ماده لایه‌بردار هم شناخته می‌شود. بنابراین برطرف کردن لکه‌ها و تیرگی‌ها و روشن کردن پوست از دیگر مزایای استفاده از ماسک سفیده تخم‌ مرغ است.

ماسک سفیده تخم‌ مرغ و زردچوبه

همانطور که گفته شد، سفیده تخم‌ مرغ از مواد آلی متعددی تشکیل شده است که وظیفه محافظت از رویان را به عهده دارد. پروتئین و کلاژن دو نمونه از این مواد آلی هستند. پروتئین‌ها و کلاژن موجود در سفیده باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شوند. بنابراین این ماده برای درمان چین و چروک‌ها و فرورفتگی‌های ناشی از آکنه‌ مفید است. از طرفی زردچوبه یک آنتی‌اکسیدان قوی است که خواص ضدباکتریایی هم دارد. همان‌طور که می‌دانید در بسیاری از موارد عامل جوش صورت باکتری‌هایی هستند که یا به طور طبیعی در پوست حضور دارند یا به دلیل آلودگی‌های محیطی روی پوست تکثیر می‌شوند. بنابراین زردچوبه می‌تواند محیط پوست را از آلودگی‌های باکتریایی کاملاً پاکسازی کند. همچنین زردچوبه از سرطانی شدن سلول‌ها به طور موثر جلوگیری می‌کند.

برای تهیه ماسک با این دو ماده، یک عدد سفیده تخم‌مرغ را از زرده جدا کرده و با یک قاشق زردچوبه ترکیب کنید. مخلوط را کاملاً به هم بزنید تا یک خمیر یکنواخت بدست آید. سپس با یک برس روی پوست بمالید و با یک تکه دستمال کاغذی بپوشانید. این کار را برای کل پوست صورت انجام دهید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس آن را به آرامی از پوست جدا کنید و با آب ولرم بشویید. برای اینکه زردچوبه از روی پوست کاملاً پاک شود، یک تکه پنبه را به شیر آغشته کنید و روی پوست بکشید. به خاطر داشته باشید که پاک شدن زردچوبه از روی پوست ممکن است کمی زمان ببرد.

ماسک سفیده تخم‌ مرغ و آبلیمو

این ماسک هم مثل ماسک زردچوبه و تخم‌مرغ برای درمان چین و چروک‌ها و به خصوص جای جوش بسیار مفید است. آبلیمو سرشار از ویتامین C است، بنابراین این ماسک به عنوان یک ماسک روشن‌کننده و جوانساز هم شناخته می‌شود. شما می‌توانید روشن و شفاف شدن پوست را بعد از استفاده از این ماسک به خوبی احساس کنید. اگر هنوز جوش‌های فعال و قرمز دارید هم این ماسک برای درمان بسیار مفید است؛ چراکه آبلیمو به تنظیم چربی پوست و پاکسازی پوست بسیار کمک می‌کند.

برای تهیه این ماسک کافی است مقدار یک یا دو قاشق آبلیمو را با یک عدد سفیده مخلوط کنید. به خوبی هم بزنید تا یکنواخت شود. سپس با کمک یک براش روی پوست بمالید و هر ناحیه از صورت را با یک تکه دستمال کاغذی بپوشانید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه ماسک را به آرامی از پوست جدا کنید و با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید. ممکن است مقداری سوزش احساس کنید که کاملاً طبیعی است.

ماسک سفیده تخم‌ مرغ و ماست

ماست یکی از آن مواد طبیعی است که به طور تخصصی برای نرم کردن پوست، پاکسازی و لایه‌برداری آن استفاده می‌شود. از آنجایی که ماست در ساختار خود لاکتیک‌اسید دارد، می‌تواند پوست صورت را به طور سطحی و ملایم لایه‌برداری کند. این سطح از لایه‌برداری آنقدر ملایم و در عین حال موثر است که شما می‌توانید هفته‌ای یکبار هم، آن را با خیال راحت انجام دهید.

بنابراین یک قاشق ماست کم‌چرب را با یک عدد سفیده جدا شده از زرده ترکیب کرده و هم بزنید تا مخلوط یکنواختی ایجاد شود. با کمک پشت قاشق یا یک براش نرم ماسک را روی صورت بمالید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۲۰ یا ۳۰ دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب ولرم یا سرد آبکشی کنید.

دستور تهیه ماسک با سفیده تخم مرغ برای پوست چرب

پک تخم مرغ برای پوست چرب:دستور العمل ماسک سفیده تخم مرغ برای آکنه:

سفیده تخم مرغ را بردارید و خوب هم بزنید تا سفت و سفید شود.

این را روی صورتتات بگذارید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند تا خشک شود و سپس صورت خود را بشورید.

این کار به میزان زیادی کمک می کند تا ترشح روغن را کنترل کند. همچنین کمک می کند تا تمام مشکلات پوستی مربوط به پوست چرب بهبود یابد.

زرده‌ها را دور نیندازید: ماسک زرده تخم‌ مرغ

زرده تخم‌ مرغ شامل بخشی از پروتئین‌های تخم‌مرغ به علاوه کلسترول و چربی مفید است. این چربی و کلسترول می‌تواند برای درمان بسیاری از مشکلات ناشی از خشکی پوست و مو به کار رود. بنابراین از زرده تخم‌مرغ برای درمان خشکی پوست، پوسته پوسته شدن پوست، درمان جای زخم و ترمیم جای جوش‌ها استفاده کنید.

برای تهیه این ماسک، یک عدد زرده را با یک قاشق عسل و روغن زیتون ترکیب کنید. کاملاً هم بزنید تا خمیر یکنواختی ایجاد شود. این معجون را روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب ولرم یا سرد آبکشی کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ، یک ماسک بسیار موثر، کاربردی و در عین حال ارزان است. البته در صورتی که به تخم مرغ حساسیت دارید از ماسک‌های تخم مرغ و به خصوص ماسک زرده استفاده نکنید. اگر تجربه استفاده از این ماسک ها را داشته‌اید، پیشنهادات و سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سبک زندگی

با بهترین لایه بردارهای خانگی آشنا شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ