ترکیب عسل و پیاز، آنتی بیوتیک فوق العاده قوی

atoosamirzavandi
ترکیب عسل و پیاز به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان فراوان و ترکیب سیتوکسین خاصیت آنتی بیوتیکی بسیار قوی دارد.

عسل و پیاز هر دو خاصیت آنتی باکتریالی دارند پس وقتی با هم ترکیب شوند تبدیل به یک آنتی بیوتیک قوی خواهند شد. ترکیب عسل و پیاز، آنتی بیوتیک فوق العاده قوی خواهد شد که به درمان سرفه کمک میکند. در این مقاله با چگونگی تهیه شربت سرفه توسط عسل و پیاز آشنا خواهید شد.

عسل و پیاز: تسکین سرفه

عسل از طرف سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی به رسمیت شناخته شده است. این ماده غذایی قدرت نرم‌کنندگی سینه را دارد و تحریکات آن را تسکین می‌بخشد. عسل می‌تواند علائم سرماخوردگی و سرفه را کاهش دهد، علاوه بر این عسل خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و باعث افزایش تولید ترکیباتی به‌نام سیتوکین می‌شود که خواص ضدمیکروبی دارد.

پیاز یک شهرت جهانی در دفع خلط دارد. خواص بی‌نظیر آن در دفع باکتری‌ها و تمیزی مجاری تنفسی مثال‌زدنی است. این ماده غذایی حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدان است و خواص سم‌زدایی و تصفیه کنندگی دارد، در نتیجه برای کنترل سرفه‌ها مؤثر عمل می‌کند. پیاز می‌تواند تحریک و خارش گلو را تسکین دهد.

این ترکیبات مانند آنتی‌بیوتیک عمل می‌کنند چون قادر هستند با میکروارگانیسم‌هایی که به مجاری تنفسی حمله می‌کنند مقابله کنند. ترکیب عسل و پیاز یک درمان طبیعی محسوب می‌شود که از دوره باستان به‌عنوان یک شربت ضدسرفه استفاده شده است. این دو ترکیب خاصیت آنتی‌بیوتیکی و خلط‌آوری دارند و سرفه را کاهش می‌دهند، در واقع شربت حاصل از این دو ماده غذایی مانع از حاد شدن مشکل سرفه می‌شود.

شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که با مصرف این دو ماده سیستم ایمنی‌تان تقویت می‌شود و قدرت بدنتان در برابر ویروس‌ها، باکتری‌ها و دیگر میکروارگانیسم‌های ایجاد کننده بیماری‌های دستگاه تنفسی افزایش می‌یابد.

از ترکیب این دو ماده شربتی حاصل می‌شود که خواص عسل و پیاز را یکجا دارد و برای تسکین سرفه و تقویت دستگاه ایمنی مؤثر عمل می‌کند. می توانید مطمئن باشید که این شربت عارضه و خطری ندارد.

شربت پیاز و عسل
مواد لازم
پیاز متوسط 1 عدد
آب 2 لیوان (400 میلی‌لیتر)
آب‌لیموترش 1 عدد
عسل 2 قاشق (15 گرم)

روش تهیه شربت عسل و پیاز

پیاز را پوست گرفته و به قطعات درشت خرد کنید. سپس آنها را با دو لیوان آب به‌مدت 15 دقیقه بجوشانید، سپس زیر شعله را خاموش کرده و اجازه دهید به‌مدت 5 دقیقه استراحت کنید. دو قاشق عسل و آب یک عدد لیموترش را به آب پیاز اضافه کنید. می‌توانید روزانه دو تا سه بار از این نوشیدنی بنوشید.
عسل و پیاز به تغذیه باکتری‌های مفید روده کمک می‌کنند
پری‌بیوتیک‌ها به عنوان غذای پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های مفید روده) شناخته می‌شوند. یکی از این پری‌بیوتیک‌ها فروکتواولیگوساکارید (FOD) است که بطور طبیعی در مواد غذایی مانند گندم، پیاز، موز، عسل، سیر یا تره فرنگی یافت می‌شود. «تخمیر FOS درون روده بزرگ منجر به ایجاد اثرات فیزیولوژیک زیادی از جمله افزایش تعداد بی‌فیدوباکتری‌ها درون روده بزرگ، افزایش جذب کلسیم، افزایش وزن مدفوع، کاهش زمان عبور مواد غذایی از دستگاه گوارشی و احتمال کاهش سطوح چربی خون می‌شود. تصور می‌شود که افزایش بی‌فیدوباکتری‌ها، به دلیل تولید ترکیباتی جهت جلوگیری از پاتوژن‌های بازدارنده بالقوه، کاهش سطوح آمونیاک خون و تولید ویتامین‌ها و آنزیم‌های گوارشی، برای بدن مفید باشد.»
اگرچه این پری‌بیوتیک‌ها برای ما مفید هستند، با اینحال ممکن است در برخی افراد، منبع تولید گاز روده نیز باشند. تولید گاز روده می‌تواند بصورت ورم یا ناراحتی شکمی، افزایش نفخ شکمی و بوی بد دهان بروز نماید. در صورتیکه مبتلا به IBS (سندروم روده تحریک‌پذیر) هستید، در مصرف این مواد احتیاط کنید.

پیاز و عسل از ابتلا به سرطان دستگاه گوارش پیشگیری می‌کند

پیاز دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، سیتوتوکسیک و آپوپتوتیک پیشرفته است. پیاز به همراه سایر مواد غذایی نظیر گوجه فرنگی، روغن زیتون، بروکلی، سیر، انواع توت‌ها، سویا، عسل، چای، آلوئه‌ورا، انگور، رزماری (اکلیل کوهی)، ریحان، فلفل تند، هویج، انار و زردچوبه، حاوی اجزای فعالی هستند که می‌توانند آغاز و پیشرفت عامل‌های سرطان‌زا را تحت تأثیر قرار داده، در مسیرهای تعیین شده در تکثیر، مرگ برنامه‌ریزی شده و متاستاز سلولی اثر بگذارند.

احتیاط درباره مصرف عسل و پیاز

* «نشریه پزشکی دستگاه گوارش آمریکا» اظهار می‌کند در حالی که افرادی در حالت طبیعی سوزش معده را تجربه نمی‌کنند می‌توانند پیاز خام را بدون مشکل مصرف نمایند، اما مصرف پیاز در افرادی که مبتلا به سوزش معده مزمن یا بیماری رفلاکس معده هستند، می‌تواند این علائم را وخیم‌تر کند.
* مصرف مقادیر زیاد پیاز می‌تواند باعث رقیق‌تر شدن خون شود. در صورتی که مقدار زیادی پیاز سبز بخورید یا میزان مصرف خود را سریع افزایش دهید، ویتامین K موجود در آن ممکن است با داروهای مشخص رقیق کننده خون مانند کومادین، تداخل ایجاد کند.
منبع الودکتر
درمان خانگی فشار خون بالا با عسل و پیاز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ