چطور در خواب کالری بسوزانیم؟

mousavi
شاید این حقیقت را ندانید که خواب کافی به شما کمک می کند که هم در شب و هم در طول روز کالری بیشتری بسوزانید، علاوه بر این چند روش وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید در هنگام خواب بیش از حد معمول کالری بسوزانید.

رعایت نکاتی ساده قبل از خواب می تواند بدن شما را وادار به چربی سوزی و سوزاندن کالری کند. دمای اتاق، نوشیدن آب، حرکات ورزشی همه و همه می توانند نقش زیادی در لاغر شدن شما داشته باشند.

1- رژیم غذایی کم سدیم

شبها بهتر است مصرف مواد غذایی پرنمک را به حداقل برسانید و مصرف پروتئین و سبزیجات را برایکالری سوزی بیشتر در خواب افزایش دهید.

2- داشتن فعالیت بدنی منظم

هنگامی که به رختخواب می روید حتما با داشتن فعالیت‌های ساده نیم ساعت قبل از خواب عمیق‌تان مانند تکان دادن دست و پا و حرکات کششی می توانید چربی سوزی را در فاصله شب تا صبح افزایش دهید.

3- بهترین زمان صرف شام

بر طبق مطالعات 2013 داشتن ساعت غذایی مشخص می تواند به سوزاندن چربی‌های شما کمک کند. هنگامی که رأس ساعت مشخص غذا می خورید بدن ناخود آگاه به کالری سوزی عادت می کند.

4- نوشیدن آب زیاد

H2O سیستم ایمنی بدن شما را تنظیم می کند و سموم را از بدنتان دفع می کند و نوشیدن حجم زیادی آب قبل از خواب در شب هنگام اسیدهای مضر را از بدنتان دفع می کند.

5- مطمئن شوید اتاق خوابتان کاملا تاریک است

هورمون ملاتونین در سوزاندن چربی‌های قهوه‌ای بدن نقش مهمی دارد و با توجه به مطالعه حیوانی که در ژورنال منتشر شده است، خوابیدن در اتاق تاریک می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد.

6- در هوای سرد بخوابید

خوابیدن در اتاق با دمای کم (66 نسبت به 75) می تواند 7% چربی سوزی را در بدن افزایش دهد. و موسسه بین المللی سلامت یافت است خوابیدن در اتاق با دمان پایین می تواند شما را لاغر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

چطور بدون ورزش چربی بسوزانیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ