همیشه با یک بالش اضافه بخوابید

faateme1366
همیشه یک بالش اضافی برای خود داشته باشید تا بتوانید به راحتی بخوابید.

برای درمان دردهای عضلانی کافی است با یک بالش اضافی بخوابید و اینکه این بالش را کجا قرار دهید را ما به شما خواهیم گفت.

 

اهمیت شیب سر

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی توصیه کرد: برای پوشاندن قوس گردن ازبالش های بزرگ، حجیم و سفت استفاده نکنید، همچنین هنگام خوابیدن هرگز نباید سر دارای شیب بالایا پایین باشد.

وی گفت: با رعایت اصول علم ارگونومی، می توان از بسیاری معضلات اجتماعی ناشی از بیماری ها جلوگیری کرد. این متخصص در ادامه با بیان اینکه استراحت کردن در فواصل کار در منزل (به صورت دراز کشیدن) برای بدن ضروری است

 

بالش اضافه را کجا بگذاریم؟

در خصوص شرایط فیزیکی و بدنی مناسب هنگام دراز کشیدن و خوابیدن توصیه کرد: چنانچه به پشت می خوابید، یک بالش کوچک زیر زانوهایتان قرار دهید. هنگام خوابیدن به شکم نیز یک بالش زیر شکم بگذارید تا از مهره های کمری محافظت کند ، در صورت خوابیدن به پهلو نیز یک بالش بین زانوها قرار دهید تا از مهره های کمری محافظت کند. بهتر است یک بالش هم بین آرنج و دست ها گذاشته تا از خم کردن آرنج و مچ دست جلوگیری شود. وی در ادامه افزود: برای پوشاندن قوس گردن هرگز بالش های بزرگ، حجیم و سفت را زیر سر خود نگذارید. میزان سفتی و نرمی یا انعطاف پذیری بالش باید به طور استاندارد طوری باشد که اگر با انگشت آن را فشار دهیم، فرو رفتگی ناشی از فشار با انگشت به سرعت به حالت اولیه برنگردد.

منبع: روزنامه آفتاب

چند دقیقه بعد از غذا باید خوابید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ