انار را بپزید!

atoosamirzavandi
انار را بپزید و از شر سرماخوردگی های زمستانی رهایی یابید. انار پخته یک آنتی بیوتیک بسیار قوی است که برای از بین بردن باکترها بسیار موثر است.

انار و خواص بی نظیر آن بر کسی پوشیده نیست اما خوردن انار پخته برای سرماخوردگی های زمستانی بسیار مفید است.انار را بپزید و از خواص بی نظیر آن بهره ببرید. در این مقاله به بررسی خواص انار پخته پرداخته ایم.

فواید خوردن میوه انار پخته در سرماخوردگی

طرزپخت و تهیه این آنتی بیوتیک به این ترتیب است که یک عدد اناررا روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم قرار بدهید تا آهسته آهسته توی خودش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد وپخته شود فقط دقت کنید که نسوزد برای همین گاهی آن را بچرخانید پس ازپخته شدن پرده ها ورگه های داخلش را هم با دونه های پخته شده میل کنید فراموش نکنید که شب قبل ازخواب باید میل شود وبعدازآن چیزی خورده نشود درصورت عفونت های شدید بهتراست ۳ شب این کاررا تکرارکنید.
درمورد فواید این میوه بهشتی بزرگان ومحققان بسیارصحبت کرده اند که در اینجا به چندین مورد آن می پردازیم. اول خاصیت آنتی اکسیدانی (ضد سرطانی) اناراست که قبلا هم به آن اشاره کردیم آنتی اکسیدان انار۳ برابر چای سبزاست وهمانطورکه می دانید وظیفه آنتی اکسیدان ها حفاظت از بدن دربرابر استرس ها ، وآلودگی های شیمیایی ،ومقابله با انواع سرطان ها می باشد .

دوم اینکه انارجلوی مسدود شدن رگ ها ودرنتیجه بیماری قبلی را می گیرد به این صورت که ازاکسیده شدن LDL (چربی بد خون )جلوگیری می کند .ومانع ازچسبیدن پلاکت های خونی به هم ولخته شدن خون می گرددیعنی چربی خون ودرنتیجه فشارخون راکاهش می دهد .سوم اینکه اناربه زیبایی پوست کمک کرده وازسرطان پوست جلوگیری می کند (مقابله با رادیکال های آزاد که به دیواره پوست برخورد می کنند وآنها راتخریب می کنند )چهارم اینکه انار جزء میوه های ادرارآوراست وکلیه را فعال کرده وبی نظمی واختلال درآن راکاهش می دهد .
پنجم اینکه اناربیماری های عفونی رااز بدن دورمی کند وآب این میوه دررفع تشنگی موثر است ودردرمان تب وگلودرد بسیار سودمند است .ششمین فایده انار این است که هسته آن ازپیرشدن پوست محافظت می کند ومصرف منظم آن باعث می شود که انسان حدود ۵ سال جوان تر به نظربیاید .هفتمین فایده براثرمخلوط آن با عسل بوجود می آید وخوردن آن برای گوش درد مفید است برای قوی شدن چشم وبهبود بینایی وسالم ماندن دندان وحتی لثه هم سودمند است وخوردن آب انارصدای گرفته راهم درمان می کند .
فایده هشتم ونهم مختص به زنان باردارویائسه می باشد . مصرف روزانه نصف لیوان آب انار برای زنان باردار، ازآسیب های مغزی وزایمان زودرس جلوگیری می کند وهمچنین باعث کاهش استرس وتشویش درزنان یائسه مشود مورد آخراین است که اناردرکاهش وزن هم می تواند مؤثرباشد .چون درهضم غذا وانجام فعالیت های گوارشی نیزکمک کننده می باشد .

انار برای چه نوع بیماری هایی مفید است؟

به گفته پزشکان انار برای حفظ گردش خون بسیار مفید است. همچنین خوردن این میوه برای به دست آوردن دوباره انرژی بدن کسانی که از بیماری طولانی مدت برخاستند بسیار توصیه می شود. از دیگر خواص درمانی این میوه نیز می توان به بهبود مشکلات قلبی، اختلالات معده، انواع سرطان، مشکلات دهان و دندان، آرتروز، کم خونی و دیابت نیز اشاره کرد. همچنین از زمان های قدیم از پوست این میوه برای تمیز کردن دندان ها نیز استفاده شده است ، به علاوه آب آن برای درمان گلو درد بسیار مفید می باشد.با توجه به یک مطالعه تحقیقاتی که در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است انار سر شار از آنتی اکسیدان است که می تواند از اکسیداسیون کلسترول بد جلوگیری کند.

سایراطلاعات به صورت پراکنده درمورد انار:

آب انار دارای قند مانن وماده دیگری به نام مانتین است که باعث تصفیه خون می گردد .
-خوردن انار باعث کمک به کبد می شود وچون وظیفه کبد دفع سموم بدن می باشد مصرف انار باعث تقویت آن می شود .
-مصرف آن باعث درمان اسهال هم می گردد . خستگی جسمی وعصبی راهم رفع می کند .
-مصرف انار شیرین ، شادابی وطراوت صورت رابه دنبال دارد ورنگ چهره رابازمی کند وباعث رفع لک های پوستی می گردد. ومی توان آن رابا گلپر هم ترکیب واستفاده نمود .
-مصرف آن باعث ازبین رفتن انگل های دستگاه گوارش وبیماری های عفونی می گردد .
-خوردن انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفیداست وزمان خوردن آن یک ساعت قبل یا بعد ازغذا می باشد .
-انار شیرین در کاهش خارش های بدن مؤثراست .
-مصرف انار ترش هم برای کسانی که زخم های دهان ودندان ویا آفت دارند هم بی تأثیر نیست به این ترتیب که روزانه انارترش راچندین مرتبه دردهان نگه داشته ومزمزه کنید وسپس بیرون بریزید.
منبع الودکتر

انار یک آنتی بیوتیک بسیار قوی است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ