این افراد حتما دلمه برگ مو بخورند

sahar.d
در این مطلب قصد داریم شما را با خواص دلمه برگ مو آشنا کنیم.

شاید بسیاری از ما تصور کنیم برگ مو هیچ خاصیتی ندارد و تنها برای تهیه دلمه کاربرد دارد، اما جالب است بدانید دلمه برگ مو خواص جالبی دارد که از آن ها بی خبر بوده ایم. در ادامه این مطلب به بررسی خواص دلمه برگ مو و اینکه دلمه برگ مو برای چه کسانی مفید است از زبان حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی می پردازیم.

دلمه برگ مو سرشار از پروتئین، اسید آمینه، آهن، روی، پتاسیم، فیبر، کلسیم، گوگرد، فسفر، منیزیم، قند، ید، سیلیس، سدیم، اسید فولیک، کربوهیدرات، انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۵، B۶ و B۱۲ است.

دلمه برگ مو برای چه کسانی مفید است

به گزارش الودکتر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص دلمه برگ مو اظهار کرد: این غذا انرژی‌زا بوده و برای تقویت عمومی بدن مفید است؛ سبزیجات استفاده شده در تهیه این غذا هم خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

وی درباره خواص دیگر دلمه برگ مو بیان کرد: این غذا به علت داشتن کلسیم و منیزیم برای استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها مفید است؛ دلمه برگ مو خاصیت آنتی‌بیوتیکی هم دارد و عفونت بدن را رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: دلمه برگ مو برای رشد کودکان، تقویت معده و ازدیاد شیر مادران شیرده موثر بوده؛ این غذا به علت داشتن آهن هم برای زنان مفید است.

عظمایی تاکید کرد: پتاسیم موجود در دلمه برگ مو از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند و فشار خون را هم کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: مبتلایان به چربی خون بهتر است دلمه برگ مو را به همراه آب لیموترش تازه میل کنند؛ این غذا به علت داشتن آهن، منیزیم و ویتامین B۱ سبب رفع کم‌خونی می‌شود.

«برگ مو» چه خواصی دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ