آیا خون های تیره در دوران پریودی طبیعی هستند؟

sahar.d
شاید جود خون تیره در دوران پریود شما را هم نگران کرده باشد، پس بهتر است این مطلب را بخوانید.

عادت ماهیانه یا پریود واکنش طبیعی بدن برای پاک کردن پوشش رحم در زمان عدم بارداری است. معمولا در ابتدای پریود اکثر خانم ها خونریزی با رنگ قرمز روشن را تجربه می کنند و هرچه به پایان دوره پریود نزدیک تر می شوند خونریزی کمتر و در اکثر مواقع تیره تر می شود. اما اگر در دوره ابتدایی خونریزی و یا اواسط عادت ماهیانه خون تیره یا لخته دیدید، جای نگرانی است؟ در این مطلب به بررسی وجود خون تیره در دوران پریود می پردازیم.

وجود لخته نشانه بیماری است؟

اغلب خانم‌ها هر چند وقت یک بار در قاعدگی‌شان لخته خون می‌بینند. این لخته‌ها ممکن است قرمز روشن یا تیره باشند و اغلب در شدیدترین روز خونریزی خارج می‌شوند. وجود این لخته‌ها باعث می‌شود خونریزی غلیظ‌ تر از همیشه به نظر برسد. بدن به طور معمول برای جلوگیری از لخته شدن خون قاعدگی، همراه با آن ماده ضدانعقاد ترشح می‌کند. اما وقتی عادت‌ماهانه‌ شدید است و خون با سرعت زیادی خارج می‌شود، این مواد وقت کافی برای اثرگذاری پیدا نمی‌کند و به همین دلیل لخته تشکیل می‌شود. اگر میزان لخته‌های‌تان زیاد است یا سایزشان بزرگ است باید حتما توسط متخصص زنان معاینه شوید.

چرا خون به رنگ سیاه ظاهر می شود؟

خون سیاه قبل از پریود نشانه بارداری نیست. خون سیاه معمولا در انتهای پریودی دیده می شود و نتیجه ماندن خون به مدت زیاد در بدن است. در صورتی که ریزش پوشش داخلی رحم متوقف شود، خونریزی سبک می شود و خون آهسته تر خارج می شود. به همین دلیل، خون زمان لازم برای اکسیداسیون را دارد و به رنگ های وحشی مانند قهوه ای تیره یا سیاه تبدیل می شود. بنابراین خون های تیره قهوه ای یا سیاه نشانه قدیمی تر بودن خون است. هرچه خون قدیمی تر باشد، تیره تر می شود.

خون سیاه یا قهوه ای در پایان پریودی چیزی است که بیشتر خانم ها در پریودی مشاهده می کنند. اگر به طور مداوم در انتهای پریودی خون قهوه ای یا سیاه می ببینید، باید با پزشک خود صحبت کنید.

10 قرص قوی برای پریود شدن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ