درمان وسواس با این خوراکی های خوشمزه

sahar.d
در این مطلب قصد داریم خوراکی هایی که به درمان وسواس کمک می کنند را به شما معرفی کنیم.

وسواس یکی از بیماری ها و مشکلات روانی و رفتاری است. وسواس در اواخر دوره کودکی و یا در دوران بلوغ شروع می شود و توجه والدین به رفتار کودک می تواند در تشخیص زودتر این مساله تاثیرگذار باشد. این مساله ممکن است در ابتدا با کارهای ساده مانند بیش از اندازه حساس بودن روی نحوه ی قرار گیری وسایل یا شستن مکرر دست ها شروع شود اما رفته رفته شدید تر می شود. برای درمان وسواس در کنار درمان های رفتاری که به کمک روانشناس انجام می شود، تغذیه نیز می تواند تاثیر گذار باشد. از همین رو در این مطلب قصد داریم بهترین خوراکی ها برای درمان وسواس را معرفی کنیم.

 روزتان را با خوردن بلغور جوی دوسر آغاز کنید

جوی دوسر یکی از بهترین داروهای طبیعی برای درمان وسواس  است و شما باید روز خود را با صبحانه‌ای از بلغور جوی دوسر شروع کنید. شما می‌توانید پوره‌ی آن را صبح‌ها بخورید چرا که به جلوگیری از اضطراب و حملات هراس در افراد مبتلا به وسواس کمک می‌کند و بدن را آرام می‌کند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند آن را به شکل خالص خود به عنوان عصاره‌ی گیاهی و قرص نیز مصرف کنند.

ریواس

ریواس یکی از مهمترین خوردنی هایی است که می تواند روی برطرف کردن وسواس اثر داشته باشد. ریواس ضمناً یک صفرابر قوی نیز می باشد یعنی خوردن آن باعث ترشح مقادیر زیادی صفرا از کیسه صفرا به درون روده می گردد. ریواس دارای کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، ویتامین A ویتامین ویتامین و ویتامین و مقادیری ویتامین C است.

برای برطرف کردن وسواس می توان ساقه ریواس، مخصوصاً ساقه های جوان تازه را به صورت خام خورد. می توان از ریواس شربتی درست کرد که شیرینی خوشمزه و خوش رنگ است. ریواس را می توان به صورت کمپوت ریواس، خورشت ریواس و آب ریواس مصرف نمود. بهرحال استفاده از ریواس در افراد مبتلا به وسواس اثر بسیار سریع و قاطع و روشن دارد. به شرطی که مدت قابل ملاحظه ای از این سبزی کوهی و خوشمزه و به صورت خام و پخته استفاده شود.

از گیاه فرنجمشک استفاده کنید

این داروی گیاهیِ تسکین‌دهنده از قدیم‌الایام برای درمان بیماری‌های ناشی از اختلال سیستم عصبی استفاده می‌شده‌ است. گیاه فرنجمشک اثر بسیار آرام‌بخشی بر روی سیستم عصبی دارد و یک درمان طبیعی مناسب برای افراد مبتلا به وسواس است. این گیاه دارویی به طور موثری مانع از اضطراب، افسردگی، سردرد و طپش قلب می‌شود و بی‌خوابی را درمان می‌کند.

غذاهای غنی از ویتامین B۱۲ را در برنامه‌ی خود قرار دهید

کمبود ویتامین B۱۲، یا کوبالامین، می‌تواند سبب خستگی، افسردگی و کم‌خونی شود، در حالی که کمبود مزمن این ویتامین ممکن است به آسیب دیدن مغز و سیستم عصبی مرکزی منجر شود. کمبود B۱۲ همچنین می‌تواند در بسیاری از آدم‌ها سبب بروز بیماری وسواس شود. بنابراین، وسواس را به طور طبیعی با مصرف روزانه‌ی مواد غذایی غنی از ویتامین B۱۲ درمان کنید.

برخی از بهترین منابع غذایی ویتامین B۱۲ عبارتند از صدف، جگر، ماهی، محصولات غنی شده‌ی سویا، لبنیات کم‌چرب و تخم‌مرغ. علاوه بر این، شما می‌توانید مکمل‌های ویتامین B۱۲ را مصرف کنید چرا که آنها در این شرایط بسیار مفید هستند. این ویتامین را می‌توانید به صورت خوراکی و با خیال راحت در دوزهای بالا مصرف کنید چرا که مقدار اضافی آن به راحتی توسط بدن دفع می‌شود و همچنین در کبدتان به عنوان ذخیره‌ای برای آینده ذخیره می‌شود.

غذاهای غنی از منیزیم مصرف کنید

منیزیم به ریلکس شدن بدن‌تان کمک می‌کند و یک ماده معدنی ضروری است که بدن شما برای حفظ کارکرد طبیعی عضلات و سیستم عصبی نیاز دارد. این ماده‌‌‌ی معدنی به تقویت سیستم ایمنی بدن، محکم کردن استخوان‌ها و حفظ ریتم قلب کمک می‌کند. بهترین حالت برای افراد مبتلا به اختلال وسواس  این است که منیزیوم را در فرم طبیعی و به عنوان مواد غذایی مصرف کنند.

بعضی از منابع خوراکی غنی از منیزیم عبارتند از سبزیجات برگ‌دار تیره، آجیل، دانه‌ها، لوبیا، عدس، غلات سبوس‌دار، آووکادو، موز و میوه‌های خشک. این مواد غذایی را به طور منظم مصرف کنید چرا که آنها از حملات اضطراب، افسردگی و سردرد جلوگیری می‌کنند. مکمل‌ها باید با دقت مصرف شوند چرا که مقادیر اضافی آن باعث اسهال می‌شود و به این ترتیب از بدن خارج می‌شود.

گل راعی

گل راعی را می‌توان به عنوان یک درمان طبیعی گیاهی برای درمان علائم بیماری اختلال وسواس استفاده کرد. این گیاه دارای خواص ضد افسردگی است چرا که بر سطح سروتونین در بدن شما تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید یک دمنوش گیاهی با استفاده از این گیاه تهیه کنید و آن را به صورت روزانه به منظور درمان اضطراب و افسردگی که معمولا در افراد مبتلا به وسواس دیده می‌شود، مصرف کنید. هیچ عوارض جانبی شناخته شده‌ای در این درمان طبیعی وجود ندارد، بنابراین شما می‌توانید آن را با خیال راحت دو تا سه بار در روز مصرف کنید.

همه چیز درباره اختلال وسواس فکری عملی-قسمت اول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ