درمان خشکی مو با روغن هسته انگور

atoosamirzavandi
درمان خشکی مو با روغن هسته انگور به راحتی امکان پذیر است. با ماساژ پوست سر و موها با روغن هسته انگور خشکی موها برای همیشه برطرف می شوند.

خشکی مو علاوه بر این که می تواند ناشی از کمبود ویتامین ها و مواد معدنی باشد، بر اثر گرد و خاک، هوای خشک و عدم مراقبت صحیح از موها ایجاد می گردد. یکی از موادی که درمان خشکی مو با آن امکان پذیر است روغن هسته انگور می باشد. در این مقاله ضمن یادگیریدرمان خشکی مو با روغن هسته انگور، دیگر خواص هسته انگور را بیاموزید.

مرطوب و درمان کننده خشکی مو‌های سر

اگر دراثر رنگ کردن یا استفاده از محصولات و وسایل آرایشی بهداشتی، چون سشوار و اتوی مو، یا انجام درمان‌های ضد ریزش، دچارخشکی شدید مو‌های سرخود و یا بروز موخوره شده اید می‌توانید از روغن هسته انگور برای درمان مو‌های خود استفاده کنید؛ مو‌های خود را قبل از استحمام به روغن هسته بادام آغشته کنید و پس از نیم ساعت با آب ولرم و شوینده ملایم شستشو دهید.

درمان شوره سر و درماتیت

شوره سر علاوه بر ظاهر نازیبا می‌تواند سبب ریزش مو‌های سرشود، روغن هسته انگور حاوی مواد مرطوب و تقویت کننده فولیکول‌های مو و پوست کف سر است و می‌تواند شوره، قرمزی و خارش کف سر را از بین ببرد.
برای درمان شوره سر، کف سر را به این روغن آغشته کنید و پس از ۱۰ دقیقه مو‌های خود را آبکشی کنید.

جلوگیری از ریزش موی سر

روغن هسته انگور سرشاراز آنتی اکسیدان‌های مختلف است که باعث جلوگیری از تولید هورمون DHT، عامل اصلی ریزش مو می‌شود. این روغن با جلوگیری از ایجاد استرس در فولیکول موها، از ریزش موی ناشی از تولید هورمون کورتیزول دربدن جلوگیری می‌کند.

مو‌هایی درخشان با روغن هسته انگور

این روغن پرخاصیت حاوی ویتامین E و اسید لینولیک است که باعث رشد سریع مو‌ها و درخشندگی آن‌ها می‌شود. ماساژ مو‌ها با این روغن پس از استحمام سبب درخشندگی و زیبایی مو‌های سر می‌شود.

روغن هسته انگور مانع پیری می شود:

با داشتن چند عنصر خاص، درست مانند محلول اسید لینولئیک، روغن هسته انگور ایجاد می شود و لایه های پوستی را سفت کند، در نتیجه جوان به نظر می رسد.هنگامی که از روغن هسته انگور برای درمان لایه های پوستی خود استفاده می کنید، می توانید لایه های پوست خود را مرطوب و قوی تر کنید بر این اساس، ممکن است به کم شدن دید کلی چروک یا علائم پیری در ناحیه صورت کمک شود.

حفظ رطوبت مو

روغن هسته انگور داری سطح بالایی از چربی است که می‌تواند به سادگی رطوبت مورد نیاز پوست و مو را تامین کرده و همچنین رطوبت مو را حفظ می‌کند. این روغن به دلیل توانایی بازسازی کننده‌ – احیاکننده‌ای که دارد در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به خوبی رطوبت مورد نیار پوست و مو را تامین و حفظ نماید.

بهبود جراحت و آکنه با روغن هسته انگور:

مطمئنا، این روغن حاوی محلول اسید لینولئیک است و در نتیجه لایه های پوستی شما قوی و مستحکم می کند. با وجود مواد دی اکسید کنندگی اش، منافذ پوست را تمیز می کند و جوش و همچنین آکنه را درمان و از شیوعشان جلوگیری می کند.

روغن هسته انگور مانند یک آنتی بیوتیک عمل می کند:

روغن هسته انگور دارای عناصر ضد میکروبی قوی است که می تواند برای هر گونه آسیب، زخم، و همچنین کبودی روی لایه های پوست مناسب باشد. علاوه بر مسدود کردن عفونتهای باکتریایی میکروبی بر روی این زخم ها، زخم را بهبود می بخشد و باعث می شود تا میزان کلی علامت ها تا حد زیادی کاهش یابد.
روغن هسته انگور مانند شربت مخصوص تناسب اندام عمل می کند:
روغن هسته انگور نیز به عنوان شربت شناخته می شود، اغلب به عنوان یک شربت مناسب برای تناسب اندام، منافذ و پوست، همچنین مو و برای بهبود سلامت جسمی استفاده می شود. به عنوان یک تونیک مو به طور خاص، به ریشه های مو کمک می کند و در طول زمان مواد مغذی به آن می رساند.
منبع الودکتر
درمان خشکی موی سر

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ