هنگام سرماخوردگی، مانع آب ریزش بینی نشوید

atoosamirzavandi
هنگام سرماخوردگی مانع آب ریزش بینی نشوید زیرا خود باعث بدتر شدن سرماخوردگی و انسداد بینی می گردد.

آب ریزش بینی و سرماخوردگی با شروع فصول سرد سال  امری عادی است اما نباید مانع از آب ریزش بینی شد. علت این که چرا هنگام سرماخوردگی، مانع از آب ریزش بینی نشوید را در این مقاله بخوانید.

مانع از آب ریزش بینی نشوید

هرگونه دارویی که مانع آبریزش بینی در هنگام سرماخوردگی شود مضر است، زیرا باعث محبوس شدن ترشحات در بدن و غلیظ شدن و تبدیل آنها به نزله می‌شود که خود عامل برونشیت و ورم ریه می‌شود.
با آغاز ۶ ماهه دوم سال و سرد شدن تدریجی هوا، باید در رژیم غذایی تغییراتی ایجاد کرد. بعضی از غذاها گرم و تر و بعضی دیگر گرم و خشک هستند که می‌توانند هم به دفع سودا کمک کند و هم گرمای لازم بدن را تامین کند تا از بیماری‌های ناشی از سردی مزاج جلوگیری شود.
سرماخوردگی غلبه سردی و بلغم به مغز است. زکام به واسطه اختلاف دمای هوا و پوشش نامناسب بروز می‌کند و از علایم آن، عطسه، سرفه، خستگی اعضا، تب و سردرد است.
آنفلوآنزا، بیماری سخت و واگیرداری است و میکروب آن از راه حلق و بینی داخل بدن می‌شود و از علایم آن سرفه شدید، درد پهلو، سینه درد، خفگان قلب، قی، اسهال و درد شدید در استخوان‌ها به خصوص دست، پا و کمر است.
بهترین طریق برای تقویت بدن و جلوگیری از سرما خوردگی، خوردن میوه‌هایی همچون پرتقال، لیمو، انار و نارنگی است که ویتامین C دارند.
فردی که دچار سرماخوردگی شده باید از مصرف گوشت غلیظ، گوشت گاو و گوساله و غذاهای تند، شور، چرب، لبنیات و میوه‌هایی که طبیعت سرد دارند همچون خیار، هندوانه و غذاهای آماده پرهیز کنند زیرا این مواد باعث رشد میکروب و باکتری خواهد شد و دوران نقاهت را افزایش می‌دهد.
گرچه به نظر می‌رسد که سرماخوردگی یک بیماری ساده باشد اما اگر در درمان آن سهل انگاری شود امکان دارد عوارض ناگواری در پی داشته باشد.

هنگام سرما خوردگی بیشتر بخوابید.

موقع سرماخوردگی از آنجا که بدن در حال جنگیدن با مهمان ناخوانده ای به نام ویروس سرماخوردگی دست و پنجه نرم می کند بدن انرژی زیادی از دست می دهد. بنابراین سعی کنید موقع سرماخوردگی بیش از 7 یا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید و لحاف هایتان را مرتب بشویید تا بتوانید ویروس ها را هر چه سریعتر از خودتان دور کنید.

هنگام سرماخوردگی غذاهای تقویتی بخورید.

برای اینکه روز به روز انرژی بیشتری کسب کنید غذاهایی مصرف کنید که سطح قندخون بدنتان را ثابت نگه دارد. بادام، موز، غلات و عدس از آن دسته اند. چربی ها هم انرژی زا هستند بنابراین غذاهایی مثل ماهی سالمون و یا تخم مرغ با میزان امگا3 بالا مصرف کنید.می توانید در رژیم غذایی روزانه تان مکمل های امگا را داشته باشید به این ترتیب همواره بدنتان اسیدهای چرب لازم را دریافت خواهد کرد.

هنگام سرماخوردگی دوش بگیرید تا بدنتان سم زدایی شود.

حمام سم زدایی روشی بسیار موثر برای از بین بردن سمومی است که ویروس ها در بدن بوجود آورده اند. یک فنجان نمک اپسوم و نصف فنجان جوش شیرین را داخل آب داغ بریزید و داخل آن شوید.می توانید برای استشمام عطری دلپذیر، کمی گلاب و یا عطرپرتقال و یا گل بنفشه را به این محلول اضافه کنید. به این ترتیب التهاب کمتری خواهید داشت و سموم بدنتان دفع خواهد شد.

دو تا سه بار در روز دم کرده ی گیاهی طبیعی بنوشید تا آبریزش بینی شما قطع شود.

یک لیوان آب را به همراه نعنا تازه، یک قاشق توت خشک، یک قاشق ریشه بومادران و یک چهارم قاشق فلفل، ۵ دقیقه بجوشانید. مواد را هم بزنید و بگذارید تا سرد شود. این دم کرده در ابتدا سبب آبریزش بینی می شود، مخصوصاً اگر برای اولین بار استفاده می کنید. اما علایم آبریزش بینی به زودی قطع می شود.

یک زنجبیل تازه را به تکه های کوچکی تقسیم کنید.

آن را به آرامی بجوید و آب بخورید. زنجبیل بدنتان را گرم می کند و گردش خون را افزایش می دهد و سبب تخلیه بینی می شود  و علائم آبریزش بینی قطع خواهد شد. اگر این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید، آبریزش بینی را کنترل خواهید کرد.
منبع الودکتر
دلایل آب ریزش بینی طولانی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ