رفع گرفتگی بینی و گوش با سرکه

sahar.d
برای رفع گرفتگی بینی و گوش بهترین روش ها توصیه های طب سنتی است.

گرفتگی بینی در اثر تورم بینی اتفاق می افتد. تورم مجرای بینی را مسدود می کند و سبب می شود فرد نتواند به خوبی نفس بکشد. همچنین گرفتگی گوش سبب می شود فرد در شنیدن دچار مشکل شود. روش های طبیعی بسیاری برای برطرف کردن مشکل گرفتگی بینی و گوش وجود دارد. یکی از بهترین روش ها استفاده از سرکه است که در ادامه این مطلب به آن می پردازیم.

رفع گرفتگی بینی و گوش با سرکه

سرکه سیب می‌تواند به سرعت و با نازک کردن مخاط بینی، گرفتگی بینی را برطرف کند.  بخارات سرکه باعث رقیق شدن ترشحات و باز شدن مجاری بینی، سینوس ها و گوش میشود، این ترفند برای رفع گوش درد و اختلالات بویایی نیز مفید است.

در واقع، سرکه سیب یکی از محبوب‌ترین داروهای خانگی برای رفع مشکل کیپ شدن گوش‌ها است زیرا این ماده به حل کردن مخاط و دفع آن از بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، سرکه دارای خواص ضد باکتری نیز است، که می‌تواند به درمان بسیاری از عفونت‌های دیگر که منجر به ایجاد مخاط و در نتیجه مسدود شدن گوش‌ها می‌شود، کمک کند.

برای این منظور باید ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب گرم با هم مخلوط کنید و چند روز متوالی، روزانه ۲ تا سه بار از این محلول بنوشید.

باز شدن گرفتگی بینی در 60 ثانیه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ