آب نارنج غرغره کنید!

atoosamirzavandi
آب نارنج رفع کننده دیابت، کنترل فشار و قند خون می باشد. آب نارنج به هضم غذا بسیار کمک می کند. درد گلو را به وسیله غرغره آب نارنج به کلی از بین ببرید.

آب نارنج و نارنج سرشار از ویتامین سی می باشند که برای درمان گلودرد و عفونت گلو بسیار مفید هستند. در صورت حس هر گونه درد در ناحیه گلو آب نارنج غرغره کنید. در این مقاله با خواص آب نارنج بیشتر آشنا خواهید شد.

خواص آب نارنج در طب سنتی

آب نارنج درخروج خلط‌های غلیظ و زردرنگ مفید است.

آب نارنج نارس در بعضی خواص از نوع رسیده آن قوی‌تر است. به همین دلیل از هر دو نوع رسیده و نارس استفاده می‌شود.

از دیگر اثرات آب نارنج می‌توان به ضدسرطان، ضدحساسیت، آنتی‌اکسیدان، محافظ کبد، کاهنده قند، کلسترول خون، پایین آورنده پرفشاری خون، کاهش اسیداوریک و محرک سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. نارنج در تحریک و تقویت عضلات قلب نقش اساسی داشته و در رفع نارسایی‌ها، ضعف قلب و ترومبوز بسیار موثر است.

 اب نارنج دافع صفراست و سلول‌های کبدی را به کار و فعالیت واداشته و ضعف و نارسایی آن را درمان می‌کند و سموم بدن را از عضلات خارج کرده و از بین می‌برد.

اگر آب نارنج را گرفته و معادل یک سوم حجم آن گلاب اضافه کنید و هر روز صورت خود را با آن بشویید سوراخ‌های صورت را مسدود کرده و پوست چهره را تقویت می‌کند.

برای معالجه تورم گلو از غرغره آب نارنج بهره برده و اگر دچار درد سینه، سرفه و سردرد ناشی از گرمی هستید آب نارنج را با کمی نبات جوشانده و میل کنید.

آب نارنج هضم غذا را آسان می کند.

خوردن اب نارنج با شکر در رفع یبوست موثر است.

خواص آب نارنج برای دیابت

آب نارنج از منابع عالی ویتامین C محسوب می شود و البته خوردن آن با انواع غذاهای دریایی می تواند طعم بهتری را به آنها بدهد زیرا دارای اسانسی است که بوی نامطبوع انواع گوشت به خصوص ماهی را می گیرد و در ضمن تحریک کننده اشتهاست. نکته دیگر اینکه آبلیموی تازه جذب آهن را بالا می برد و از شدت سرماخوردگی می کاهد بنابراین مصرف این چاشنی در فصل سرما بسیار مفید است. به علاوه در میان چاشنی ها، آبلیمو به دلیل پتاسیمی که دارد به تنظیم فشارخون کمک می کند و مصرف مرتب آن به بیماران فشارخونی توصیه می شود زیرا آنها می توانند با افزودن این چاشنی نیاز به مصرف نمک را نیز کاهش دهند.

فواید نارنج برای پوست و مو

صورت‌هایی که جوش دارند آب نارنج با کمی عرق آویشن مخلوط نموده صورت را بشویند. و یا اینکه گل ختمی را در آب جوش ریخته و سپس صاف نموده با آب نارنج مخلوط نموده صورت را بشویند.
کسانی که می‌خواهند موی نرم داشته باشند میوه نارنج را پخته له نموده روی سر بمالند.
مخلوطی از پوست نارنج و پوست سبز گردو را با آب جوشانده سپس بعد از شستشوی سر موها را ماساژ دهید. این محلول تقویت کننده مو می باشد. مقدار 2 قاشق پوست گردو + 4 قاشق پوست خرد شده نارنج.
اگر نارنج به‌صورت کامل همراه با پوست و دانه با حرارت کم همراه با کمی آب پخته شود تا اجزایش از هم جدا شوند و روی پوست و مو مالیده شود، یک نرم‌کننده بسیار مفید برای پوست و مو و از بین برنده خارش است.

آنتی اکسیدان قوی

این میوه به دلیل غنی بودن از ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی محسوب می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که آبگیری و حرارت می‌تواند تا حدودی باعث تخریب ویتامین C موجود در آن گردد.

فواید نارنج در درمان کم خونی

نارنج در گروه مرکبات جای می گیرد و تا حدودی دارای ویتامین C است. به این دلیل مصرف آب آن همراه غذاهای گوشتی جذب آهن موجود در گوشت را افزایش خواهد داد. بنابراین کسانی که کم خونی دارند یا در معرض کمبود آهن هستند، بهتر است همراه غذایشان  نارنج مصرف کنند.
منبع الودکتر
طریقه مصرف عرق بهار نارنج

                   

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ