سم زدایی بدن با این سبزی خوشمزه

sahar.d
اگر قصد سم زدایی دارید توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید تا با بهترین سبزی برای سم زدایی بدن آشنا شوید.

سم زدایی بدن یکی از مهمترین کارهایی است که باید هر چند وقت یکبار برای سلامت بدن انجام شود. روش های مفیدی برای سم زدایی بدن به صورت طبیعی وجود دارد که در این مطلب قصد داریم بهترین سبزی ها برای سم زدایی بدن را معرفی کنیم.

سیر

سیر به دلیل دارا بودن ترکیبات فراوان، یک سم‌زدای فوق‌العاده محسوب می‌شود. این ماده‌ غذایی کمک می‌کند تا سموم و مواد زائد به ویژه آلودگی‌هایی مانند سرب و جیوه از بدن خارج شوند. علاوه بر این، سیر دارای خواص ضدباکتریایی است برای همین می‌تواند روده‌ها را به خوبی تمیز کند.

کلم

خانواده‌ کلم مثل کلم سبز، گل کلم، کلم برگ، کلم بروکسل و غیره جزو بهترین سبزیجات موجود برای سم زدایی بدن هستند به خاطر اینکه کلم‌ها کبد را تحریک می‌کنند. می‌توانید انواع کلم‌ها را به صورت خام یا پخته شده در سالاد یا در غذاهای دیگر به صورت رنده یا خرد شده استفاده کنید.

جعفری

جعفری یک ضد عفونی کننده‌ عالی و ادرار آور بسیار خوب است. این سبزی معطر و البته پرطرفدار، عملکرد کلیه‌ها را تحریک می‌کند و نقش مهمی در دفع سموم بدن دارد. به غذاهایتان مثل سالادها، پاستاها، سوپ و غیره جعفری اضافه کنید. اگر یک دوره‌ سم زدایی جدی را شروع کرده‌اید آب جعفری فوق‌العاده است.

چغندر قند

چغندر قند نیز جز مواد غذایی سم زدا محسوب می‌شود. در واقع چغندر قند حاوی «متیونین» است که به رفع مواد زائد بدن کمک می‌کند. «بتانین» موجود در آن باعث می‌شود که اسیدهای چرب موجود در کبد زودتر تجزیه شوند. اگر یک دوره سم زدایی در پیش گرفته‌اید چغندر قند را به صورت خام با آب لیموترش و ورقه‌های نازک پیاز میل کنید.

سم زدایی بدن به روش کره ای در 2 روز 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ