معجزه عناب بر درمان تومورهای سرطانی

mousavi
عناب یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که خواص درمانی بسیار مفید و متعددی دارد و هم دارویی گیاهی موثری است. که تاثیر فوق العاده ای بر بدن انسان دارد. در این مطلب می خواهیم شما را با خواص بی نظیر این میوه آشنا کنیم

عناب یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که خواص درمانی بسیار مفید و متعددی دارد و هم دارویی گیاهی موثری است. که تاثیر فوق العاده ای بر بدن انسان دارد. در این مطلب می خواهیم شما را با خواص بی نظیر این میوه آشنا کنیم

عناب بصورت تازه یا خشک مصرف می شود. عناب تازه طعمی شبیه سیب دارند، اما عناب خشک شده بسیار شبیه به خرما با مشخصات تغذیه ای مشابه آن است. مانند دیگر میوه ها، عناب نیز سرشار از انرژی، ویتامین های ضروری و مواد معدنی مفید است که برای سلامتی مزایای فراوانی را به همراه دارد.

براساس طب سنتی از جمله خواص عناب درمان اضطراب، بی خوابی، محرک اشتها و کمک کننده به هضم است. این میوه امروزه برای درمان اختلالات گوارشی، فشار خون بالا، التهاب، تب، بی خوابی و عفونت های پوستی بکار برده می شود. اخیرا از آن در صنایع غذایی به عنوان افزودنی و طعم دهنده غذایی استفاده شده است.

مهمترین خواص عناب

فواید ضد سرطانی عناب

پژوهش های علمی اخیر نشان داده است که آب عناب توان بالقوه ای در مهار سلولهای سرطانی دارد. پژوهشگران موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم در ایران مطالعه ای را با هدف بررسی تاثیر آب این میوه در مرگ سلول های سرطانی مورد آزمایش قرار داده اند با استفاده از تجزیه و تحلیل قطعه DNA، محققان به این نتیجه دست یافتند که عصاره عناب موجب مرگ سلول های تومور انسان، به ویژه یک نوع خاص از لوسمی می شود. به طور کلی، این مطالعه علمی فوق العاده بودن خواص عناب را برای از بین بردن تومورها نشان داده است.

موثر در درمان بی خوابی

یکی دیگر از خواص عناب اینست که معمولاً در طب چینی از دانه های این میوه برای درمان مشکلات خواب مانند بی خوابی استفاده می شود. دانه ها و عصاره ی آن حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئیدها، ساب وین و پلی ساکاریدها هستند. مطالعات نشان داده اند که محتوای سابینین بالا دارای عصاره آویشن می باشد که به عنوان یک آرام بخش طبیعی شناخته شده است و بر کل سیستم عصبی تاثیر آرامبخش دارد. نوشیدن یک فنجان چای عناب قبل از خواب ممکن است به درمان بی خوابی (بدون استفاده از دارو) کمک کند.

موثر بر دستگاه گوارش

این میوه به طور سنتی به عنوان پوره، چاشنی، چای یا سوپ به منظور بهبود هضم استفاده شده است. نتیجه تحقیقی که در مجله کشاورزی و مواد غذایی منتشر شده است، نشان داد که مصرف مناسب این میوه (۴۰ میلیگرم در هر روز) می تواند روند کار دستگاه گوارش را بهبود بخشد و مواجهه روده با آمونیاک سمی و سایر ترکیبات مضر را کاهش دهد.

حل مشکل یبوست مزمن

از مهمترین خواص عناب برای دستگاه گوارش کمک به درمان یبوست مزمن به شیوه ای کاملاً طبیعی است.

آرامسازی ذهن

مصرف عناب موجب آرام سازی ذهن و بدن می شود. به طور سنتی از این میوه به عنوان داروی ضد افسردگی، ضد اضطراب و ضد استرس طبیعی استفاده می شود.

کنترل فشار خون

یک فنجان عناب تازه حدود ۱۵ درصد از نیازهای روزانه پتاسیم بدن را تامین می کند. پتاسیم در تنظیم  فشار خون و در نتیجه برای سلامت قلب دخیل است.

جلوگیری از آسیب مغزی

گلوتامات یک تحریک کننده مهم مغزی است (سبب ایجاد نورون ها در نوروترانسمیترهای مغز می شود). سطوح بالا گلوتامات ممکن است باعث ایجاد آسیب مغزی در سکته های مغزی، صرع یا پارکینسون شود. مصرف منظم این میوه سطح گلوتامات را کاهش می دهد. پلاک آمیلوئید بتا (Aβ) در ایجاد بیماری آلزایمر دخیل است. عناب حاوی ترکیباتی است که اثرات سمی پلاکرا بر روی نورون ها در سلول های مغزی انسان کاهش می دهد. پس در پیشگیری از آلزایمر موثر واقع می شود.

استروسیتها سلول های ستاره ای هستند که در مغز یافت می شوند که از طریق آزادسازی فاکتورهای رشد و کنترل آنزیم های آنتی اکسیدان، نورون ها را محافظت می کند. عصاره این میوه عملکرد آستروسیت را بهبود می بخشد.

بهبود عملکرد شناختی

عناب رشد و تکثیر سلول های عصبی، سطح استروژن را در خون و همچنین ترشح میزان  استیل کولین را در مغز  افزایش می دهد. در نتیجه مصرف این میوه باعث می شود حافظه فضایی و ظرفیت یادگیری بهبود یابد.

منبع: بانوی شهر

میوه ایی که سرطان را شیمی درمانی می کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ