اینگونه موخوره را درمان کنید

sahar.d
اگر شما هم با مشکل موخوره مواجه هستید حتما این مطلب را بخوانید تا با بهترین راه درمان موخوره آشنا شوید.

موخوره یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای موها پیش می آید. برای پیشگیری از ایجاد موخوره و درمان آن لازم است به درستی به موها رسیدگی کنید و نکات مهم هنگام شستشو، شانه زدن و بستن موها را رعایت کنید. در این مطلب بهترین کارها برای درمان موخوره را به شما معرفی می کنیم.

موهایتان را درست برس بزنید

برسی تهیه کنید که مناسب استفاده‌ روزانه باشد. برسی با دندانه‌هایی قابل انعطاف. این نوع برس، گره‌ خوردگی موها را براحتی باز می‌کند. باید از برس‌تان بدرستی استفاده کنید. نباید برس را بردارید و همان اول شروع کنید به کشیدن آن از ریشه به نوک موها. اگر این کار را بکنید، پیچ و تاب‌های سطحی مو تبدیل به توده‌های گره‌ خورده در انتهای ساقه‌‌ مو می‌شوند. ابتدا نوک موها را برس زده و کم کم به بالای موها برسید.

با مو به آرامی برخورد کنید

در حمام موها را بالای سرتان جمع نکنید و شروع کنید به سابیدن با شامپو. این چنگ زدن‌ها و پیچ دادن‌ها به مو و سابیدن‌شان موجب موخوره خواهد شد. برای خشک کردن نیز به موهایتان چنگ نزنید. حوله کشیدن به موها و بهم ریختن‌شان در هر جهتی کار درستی نیست. چون موهای مرطوب بهم گره خورده و آسیب می‌بینند و در نتیجه دچار شکستگی می‌شوند. به جای این کار، دور موهای‌تان یک حوله بپیچید و اجازه دهید خشک شود.

موهایتان را کوتاه کنید

موهای‌تان را تا حدودی اصلاح کنید تا موخوره‌ها تحت کنترل‌تان باشند. اگر همیشه مراقبت‌های لازم را انجام دهید، نیاز نیست مدام دنبال اصلاح موهای‌تان باشید. همین مراقبت‌ها کمک می‌کند تا دیر به دیر موهایتان را کوتاه کنید ولی به طور متوسط سه الی چهار بار در سال به کوتاهی موها نیاز است.

ماسک موی تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب است و از آنجایی که مو نیز از پروتئین تشکیل شده، تخم مرغ به خوبی می تواند آن را تقویت کند و دربرابر موخوره مقاوم سازد. علاوه بر اینها، تخم مرغ موها را صاف کرده و از گره افتادن در آن جلوگیری می کند. شما می توانید یک بار در هفته از ماسک تخم مرغ برای درمان موخوره استفاده کنید.

زرده تخم مرغ را با یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل هم بزنید. ترکیب بدست آمده را روی موهای مرطوب بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. آن را از روی موش، ابتدا با آب و سپس با شامپو بشویید.

ماسک موی موز

موز سرشار از روغن‌های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین‌هاست که به بازگرداندن حالت ارتجاعی مو کمک می‌کند و باعث به حداقل رسیدن شکنندگی موها می‌شود. همچنین موها را نرم و مرطوب نگه می‌دارد و باعث بهبود بافت مو و باعث پیشگیری از ایجاد دو شاخه شدن مو می‌شود. 

موز را به تنهایی پوره کنید و به موها بمالید یا اینکه با دو قاشق ماست و مقداری آب و آبلیمو مخلوط کنید و بعد به صورت ماسک روی موها بمالید و بعد از یک ساعت با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.

نرم کننده گرم انواع روغن ها

شما می توانید برای مرطوب کردن موها و جلوگیری از خشک شدن آن از انواع روغن ها به صورت گرم استفاده کنید. این کار باعث می شود انتهای موها همیشه نرم مانده و در برابر موخوره مقاومت کند.

روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام را در مایکروویو به مدت ۲۰ ثانیه گرم کنید. مو و سر را با این ترکیب گرم به آرامی ماساژ دهید. بگذارید ۴۵ دقیقه بماند و سپس موها را با شامپو بشویید. این کار را حداقل هفته ای یکبار انجام دهید.

نکات مهم شستشوی موها

برای شستن موهای خود از آب داغ استفاده نکنید وقبل از اینکه سشوار کنید موها را خیلی کم با روغن زیتون چرب کنید. سعی کنید بگذارید مو به حال خودش خشک شود. گاهى موهایتان را ببافید. زمانی که مو هنوز خیس است سعی نکنید که به زور برس و شانه، گره‌ها را از هم باز کنید.

این عادات اشتباه موهایتان را دچار موخوره می کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ