درمان سوزش ادرار با ماست

sahar.d
اگر شما هم با مشکل سوزش ادرار مواجه هستید می توانید روش توصیه شده در این مطلب را امتحان کنید.

سوزش ادرار مشکل شایعی است که ارتباطی با سن و سال ندارد و ممکن است برای هر فردی به وجود بیاید. دلایل مختلفی می تواند سبب به وجود آمدن مشکل سوزش ادرار باشند که از جمله آن ها می توان به عفونت ادراری، سنگ کلیه، سنگ مثانه و پروستات اشاره کرد. البته باید توجه داشته باشید که هر نوع سوزش ادراری نمی تواند خطرناک و نگران کننده باشد و لازم است بررسی های لازم جهت تعیین علت به وجود آمدن این مشکل انجام شود. در این مطلب قصد داریم روش درمان سوزش ادرار به وسیله ماست را بیان کنیم.

دلایل ایجاد سوزش ادرار

عفونت مجاری ادراری (میزراه، مثانه یا کلیه) شایع‌ترین علت درد و سوزش هنگام ادرار است. سیستیت (التهاب مثانه)، پیلونفریت (عفونت کلیه)، پروستاتیت (التهاب پروستات) و اورتریت (عفونت  میزراه یا مجرایی که ادرار را از مثانه خارج می‌کند) شایع‌ترین گونه‌های عفونت مجاری ادراری محسوب می‌شود. علائم بیماری‌های جنسی مقاربتی نیز مشابه علائم سوزش و درد هنگام ادرار کردن است.

دیگر علل سوزش ادرار عبارت است از:

  • آسیب دیدگی: تحریک یا صدمه موضعی ناشی از سوندگذاری یا تماس جنسی
  • بدشکلی‌ها یا انسدادهای کالبدشناختی: انسداد ناشی از بزرگ شدن پروستات یا تنگی مجاری خروج ادرار
  • درد مربوط به ضایعه‌های خارجی روی دستگاه تناسلی: بیمار در اثر ریختن ادرار روی زخم‌ها دچار درد و سوزش می‌شود.
  • واکنش یا تحریک خارجی: گرفتن مرتب دوش واژن یا استفاده مداوم از فراورده‌های تحریک کننده یا حساسیت زا
  • عامل هورمونی: عوارض یائسگی مانند خشکی واژن
  • عارضه‌های عصب شناختی: هر گونه عارضه عصبی که تخلیه مثانه را دشوار کند.
  • سرطان: سرطان میزراه (مجرای خروج ادرار)، مثانه، پروستات، واژن یا فرج یا آلت تناسلی
  • ابتلا به عارضه‌هایی مانند دیابت شیرین و بیماری‌های مزمن سرکوب کننده سیستم ایمنی

ماست برای درمان سوزش ادرار

ماست یکی از رایجترین درمان‌های خانگی برای درد عفونت مثانه به حساب می‌آید. ماست ساده، پروبیوتیک و بدون شکر برای درمان سوزش ادرار مفید می باشد. ماست دارای محیط‌های کشت زنده و فعال باکتری‌های سالم می‌باشد که با باکتری‌های عامل عفونت جنگیده و آن‌ها را از بین می‌برد .این امر به نوبه خود به مبارزه با هر گونه عفونتی که باعث ایجاد سوزش ادراری می شود، کمک کرده و تعادل pH واژن را حفظ می کند.

اگر اغلب دچار عفونت مثانه هستید، باید یک کاسه ماست ساده را به رژیم غذایی روزانه خود بیافزائید. همچنین شما می توانید از اسموتی های ماست نیز استفاده کنید.

علاوه بر این می‌توانید از ماست ساده در اطراف و داخل مهبل خود جهت از بین بردن عفونت به صورت مستقیم استفاده نمائید. برای این کار یک کاسه ماست ساده را برداشته و 5 تا 7 میلی‌لیتر از آن را وارد مهبل خود نمائید. برای راحتی می‌توانید به کمک تامپون به این کار بپردازید؛ بدین صورت که تامپون را به ماست آغشته کرده و آن را داخل واژن خود فرو کنید. این درمان باید 3 تا 4 بار به مدت 3 روز به منظور از بین بردن عفونت آشکار انجام گیرد.

10درمان طبیعی برای سوزش ادرار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ