کپسول اکوفان نخورید!

sahar.d
طبق اعلام مدیرکل آزمایشگاه مرجع غذا و دارو، کپسول اکوفان محصولی تقلبی است.

قرص اکوفان دارویی برای رفع مشکل شکنندگی و آسیب پذیری موها و ناخن ها و تقویت آن ها است. اما روز دوشنبه 14 آبان سازمان غذا و دارو با ارسال نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی دستور جمع‌آوری قرص اکوفان را ابلاغ کرد. در ادامه توضیحات بیشتری در این باره می خوانیم.

کپسول اکوفان تقلبی است

بهرام دارایی مدیرکل آزمایشگاه مرجع غذا و دارو سازمان غذا و دارو گفت: یک سری ساخت از  کپسول اکوفان تقلبی است و از سطح بازار جمع آوری شد.

بهرام دارایی افزود: کپسول اکوفان یک مکمل برای مسائل مرتبط با پوست و زیبایی است که از سوی متخصصان پوست برای برخی بیماران تجویز می شود و خواهان دارد و چون از ارز دولتی استفاده نمی کند، قیمت آن به چند برابر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: مکمل هایی مانند کپسول اکوفان که از ارز دولتی استفاده نمی کنند و قیمت گرانی دارن ،گاهی تقلب می شوند. فرصت طلبان این مکمل را در کشورهای اطراف بسته بندی و وارد کشور کرده اند که اصلی نیست.

وی با اشاره به آنالیزهای انجام شده روی  کپسول اکوفان در آزمایشگاه مرجع غذا و دارو گفت: طی این آنالیزها مشخص شد که این مکمل بی خاصیت است و مواد موثره ندارد.

مهناز خانوی، مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی کشور آورده است که کپسول اکوفان با شماره بچ E270A2 و تاریخ انقضا 30 سپتامبر 2019 شرکت پوبر که توسط یک شرکت پخش سراسری توزیع شده، تقلبی است و هیچگونه مجوزی اعم از توزیع و فروش از سازمان غذا و دارو ندارد. «مقتضی است دستور دهید برای جمع آوری فرآورده مورد اشاره از سطح عرضه اقدام لازم و فوری مبذول و نتیجه اقدامات انجام شده در اسرع وقت به اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل ارسال شود».

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ