دفع سنگ کلیه با مالیدن این روغن

atoosamirzavandi
دفع سنگ کلیه با مالیدن روغن بر روی کلیه امکان پذیر است. روغنی که به دفع سنگ کلیه کمک می کند روغن کرچک است. در گذشته این روغن را به صورت خوراکی مصرف می کردند اما امروز تنها به استفاده موضعی از آن اکتفا می کنند.

سنگ کلیه و درد های طاقت فرسای ناشی از آن را عده زیادی چشیده اند. دسته ای از افراد دارای کلیه های سنگ ساز هستند و مدام باید دفع سنگ کلیه انجام دهند. با مالیدن روغن کرچک بر روی کلیه ها می توان به دفع سنگ کلیه کمک کرد. در این مقاله ضمن توضیح در مورد دفع سنگ کلیه با مالیدن روغن کرچک، به دیگر راه های دفع سنگ کلیه نیز می پردازیم.

روغن کرچک و کمپرس گرم

روغن کرچک خواص ضدالتهابی زیادی دارد به همین دلیل برای کاهش علائم سنگ کلیه و گرفتگی عضلات شکمی، ماده‌ی مناسبی است. برای استفاده از روغن کرچک، می‌توانید مقداری از آن را روی حوله‌ای بریزید و بر روی کلیه‌‌هایتان قرار بدهید تا از طریق پوست جذب شود.

آب موردنیاز بدن‌تان را تأمین کنید

مصرف نکردن مایعات به‌اندازه‌ی کافی، انجام تمرینات ورزشی زیاد (موجب افزایش تعریق و از دست رفتن آب بدن می‌شود)، زندگی در مناطق گرم، مصرف نوشیدنی‌های ادرارآور و عرق کردن زیاد، احتمال تشکیل سنگ کلیه را افزایش می‌دهند. بنابراین بهتر است مصرف آب و سایر نوشیدنی‌ها مانند دمنوش‌های گیاهی را افزایش بدهید. افزایش مصرف مایعات مخصوصا زمانی که میزان سدیم موجود در رژیم غذایی‌ بالا باشد، اهمیت بیشتری می‌یابد. وزن‌، رژیم غذایی‌، محل زندگی و شغل‌، تعیین‌کننده‌ی میزان نیاز بدن به مایعات هستند. با این‌حال مصرف ۲۳۰ میلی‌لیتر آب در هر ساعت ایده‌آل است.

.درمان سنگ کلیه با سیاه دانه و عسل:

برای درمان سنگ کلیه به روش طب سنتی مصرف سیاه دانه به همراه عسل نیز توصیه می شود ، افراد مبتلابه سنگ کلیه بهتر است یک واحد سیاه دانه را با 2 واحد عسل مخلوط کرده و روزی 3 قاشق چای خوری به مدت 2 تا 3 ماه مصرف کنند.

جلوگیری از سنگ کلیه با کرفس:

برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه، هر روز صبح یک لیوان آب کرفس بنوشید . همچنین می توانید از دانه های کرفس نیز استفاده کنید. نوشیدن چای خانگی که با دانه های کرفس تهیه می شود،نیز می تواند به درمان سنگ کلیه که از انباشت اسید اوریک ایجاد می شود، کمک کند .

ریحان برای درمان سنگ کلیه:

یک قاشق چای خوری ریحان و عسل را باهم مخلوط کنید . به مدت 5 تا 6 ماه ،هر روز صبح از این ترکیب استفاده کنید.
اگر طعم عسل را دوست ندارید، می توانید آب ریحان خالص بنوشید ،یا روزانه دو یا سه عدد برگ ریحان بجوید.
گزینه دیگر این است که چای ریحان بنوشید:5 یا 6 عدد برگ ریحان را به مدت 10 دقیقه داخل آب در حال جوش بریزید ،سپس یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و بعد ازخنک شدن ،آن را بنوشید.

خاکشیر در دفع سنگ کلیه موثر است

خاکشیر Descurainia Sophia گیاهی است خودرو، علفی و پایا دارای ساقه‌ای با ارتفاع 12 تا یک متر که در کنار جاده‌ها و اماکن غیر زراعی و نسبتاً مرطوب می‌روید.
دکتر نسرین عاقل، فارماکوگنوزیست و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: این گیاه در اغلب نقاط ایران می‌روید و دانه‌ها خاکشیر را پس از به میوه نشستن گیاه و عموماً در مرداد و شهریورماه محصول برداری می‌کنند.
وی افزود: گیاه خاکشیر ادرار آور بوده و قادر است التهاب کلیه (پیلونفریت) را برطرف کند.
عاقل با اشاره به این که خاکشیر سنگ کلیه را دفع می‌کند، خاطرنشان کرد: به منظور دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده و صبح ناشتا خورد.

سرکه سیب:

اگر شما دنبال یکی از بهترین درمانهای خانگی، برای دفع سنگ کلیه می باشید، سرکه سیب بهترین آنهاست ، 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در 8 اوز آب گرم اضافه کنید و عسل را نیز برای مزه دار کردن، به آن نیز بیفزایید ، این مخلوط را به دفعات در طول روز بنوشید.
منبع الودکتر
راه های دفع سنگ کلیه 3 میلی متری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ