لکه های سفید روی زبان نشانه ی این بیماری خطرناک است

اگر به تازگی لکه های سفید روی زبانتان مشاهده می کنید باید بگوییم مراقب باشید و هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید زیرا لکه های سفید روی زبان نشانه ی این بیماری خطرناک است.

رنگ زبان اطلاعات بسیار سودمندی را درباره سلامتی نشان می دهد. گاهی اوقات رنگ زبان از حالت نرمال تغییر می تواند نشانگر بیماری باشد، مثلا لکه های سفید روی زبان نشانه ی یک بیماری خطرناک است. در این قسمت از الو دکتر شما را با این بیماری که توسط لکه های سفید روی زبان خود را نشان می دهد آشنا می کنیم.

لکه های سفید روی زبان نشانه ی این بیماری خطرناک است

بروز لکه‌های سفید روی زبان بیانگر این است که عاملی دهان شما را تحریک می‌کند. لکه‌های سفید روی زبان بدون درد که «لوکوپلاکیا» نامیده می‌شوند، ناشی از رشد بیش‌ازحد سلول‌ها هستند. این لکه‌ها که اغلب در سیگاری‌ها مشاهده می‌شوند، در 5 تا 17 درصد موارد ممکن است به سرطان تبدیل شوند.

اگر سیگاری هستید، بروز این لکه‌ها درواقع هشدار بدن شماست که به این ضایعات پیش‌سرطانی مبتلا خواهید شد. در بسیاری موارد ترک سیگار باعث برطرف شدن لکه‌های لوکوپلاکیا می‌شود. اگر سیگاری نیستید، بروز این لکه‌ها ممکن است ناشی از خراشیدگی به علت سایش مداوم دندان به زبان باشد، اما اگر این لکه‌ها در طول یک یا دو هفته برطرف نشدند، حتما باید به دندان‌پزشکتان مراجعه کنید تا از آنها نمونه گرفته شود زیرا ممکن است این لکه های سفید روی زبان نشانه ی این بیماری خطرناک باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ