رژیم لاغری با انگور در ۴۰ روز

mousavi
انگور میوه ایست که از خواص و فواید دارویی و درمانی بسیار بالایی برخوردار است، که انواع مختلفی دارد. و تمام قسمت های آن مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله فواید آن می توان گفت که این میوه در کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد

انگور میوه ایست که از خواص و فواید دارویی و درمانی بسیار بالایی برخوردار است، که انواع مختلفی دارد. و تمام قسمت های آن مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله فواید آن می توان گفت که این میوه در کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد، رژیم انگور یکی از بهترین رژیم ها برای لاغریست. در این مطلب شما را با این رژیم آشنا می کنیم.

رژیم پاکسازی و لاغری انگور

انگور از نظر طبیعت گرم و تر بوده و خود به تنهایی منضج اخلاط است. بهترین نوع آن انگور قرمز و یاقوتی می باشد. مُصلح انگور زیره، بادیان، رازیانه، تخم کرفس، سکنجبین، و غذاهای ترش بوده و نیز همزمان و بدنبال مصرف انگور نباید آب بخورید. بهترین فرم خوراکی آن بصورت آب آنگور تازه می باشد.

خواص: قلیایی کننده خون- تولید کننده خون صالح می باشد- رفع خستگی و ضعف عمومی- تقویت کننده قوی سیستم ایمنی- مغذی- مقوی (معده، کبد، اعصاب، مغز، کلیه)- تقویت حافظه- تأمین کلسیم بدن- تقویت کننده نطفۀ جنسی (در مرد یا زن)- رفع سردی مزاج- ضد تب وتب بر هاضم غذا- ضد صفرا و دم و سودا- هم چاق و هم لاغر کننده مفید در بیماریهای ریوی- پیشگیری از سل(سل در قدیم به معنای سرفه های شدید و شاید سیاه سرفه بوده باشد) و سرماخوردگی- رفع سیاه سرفه- درمان برونشیت- اشتهاآور- درمان درد شدید و حاد معده- درمان درد معدۀ مزمن- درمان سوء هاضمه- رفع استسقاء- رفع گرفتگی های کبد و طحال (مصلح آن تخم کرفس می باشد)- درمان نارسایی کبد- درمان اسهال و استفراغ- ملین- رفع یبوست- رفع اسهال خونی- رفع ورم یا کولیت روده- درمان کننده مسمومیتهای مزمن می باشد- برطرف کننده صفرای خون- دفع کننده صفرای بدن- شکستن سنگ صفرا- رفع یرقان(همراه با سرکه)- درمان بواسیر- مدر- درمان سنگ کلیه و مثانه- درمان ورم کلیه- رفع سختی ادرار(آنوری)- درمان اورمی و اسیدوز- درمان فشار خون- درمان امراض قلبی- درمان تپش قلب- درمان کم خونی- درمان کلسترول خون- شادی آور(همراه با سیب و سبزی ریحان)- درمان ضعف اعصاب یا افسردگی(همراه با کمی زعفران)- درمان سردرد و میگرنهای مزمن- درمان صرع (همراه با سداب)- درمان امراض جلدی- نرم کننده پوست (هم خوراکی و هم ماسک)- افزاینده شیر مادر- جلوگیری از سقط جنین (رژیم کوتاه مدت)- جلوگیری از پوکی استخوان- معالجه ورم مفاصل- درمان رماتیسم- درمان نقرس- درمان اعتیاد- ضد ویروس (فلج اطفال و تبخال)- ضد باکتری- ضد اسکوربوت- ضد تومور و سرطان.

به منظور درمان بیماری های ریوی فقط آب انگور بخورید نه پوست آنرا. چون دانه و پوست انگور برای معده های ضعیف ثقیل است لذا می توانید رژیم آب انگور تازه بگیرید. هر کیلوگرم انگور از نظر تامین انرژی معادل۳-۲ کیلوگرم گوشت می باشد!

مفید ترین رژیم طب سنتی رژیم انگور است

رژیم انگور که از مفید ترین رژیم های طب سنتی می باشد به علت فواید بسیارش به آن رژیم پاکسازی با انگور نیز گفته می شود.

بهترین رژیم پاکسازی، رژیم انگور است زیرا انگور خود فواید بسیاری دارد و برگ، هسته، غوره، شیره انگور و حتی کشمش آن درمانی است.

در رژیم انگور باید از انگور رسیده و شیرین که برگ و ساقه آن تازه است استفاده کرد.

این رژیم برای کسانی که مبتلا به ناراحتیهای گوارشی مثلا یبوست یا خونریزی گوارشی یا زخم معده و عفونت هستند هم بسیار خوب است.

این افراد حتی اگر رژیم لاغری بگیرند موفق نیستند چون روده‌ها حرکت کمی دارد. با مصرف انگور روده ها پاکسازی می‌شود و لک های صورت و جوش نیز از بین می‌رود.

دستور العمل رژیم انگور:

کلاً طول دوره رژیم ۴۰ روز می باشد که هفته اول یک وعده از سه وعده غذا، انگور خورده شود و هفته دوم دو وعده انگور، و از هفته سوم تا آخر فقط انگور خورده شود. چون طبع انگور گرم و تر می باشد بهتر است بیشتر در افرادی که طبع سرد دارند استفاده شود ولیکن هر طبعی می تواند از آن استفاده کند بشرطی که پُرخوری انجام نشده و از مصلح نیز استفاده گردد. در صورت استفاده از آب انگور تازه می توانید از روزی دو لیوان شروع کرده و تا روزی ۱۰ لیوان هم برسانید.

با رژیم لاغری هفت خورش، معجزه را به چشم‌تان ببینید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ