فلفل سفید و خواص بی نظیر آن

atoosamirzavandi
فلفل سفید به کاهش وزن بسیار کمک می کند زیرا فلفل سفید یک چربی سوز قوی می باشد. در این مقاله با دیگر خواص فلفل سفید آشنا خواهید شد.

فلفل سفید ادویه ای است سرشار از آنتی اکسیدان که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. فلفل سفید به سیستم گوارش بدن برای هضم غذا و از بین بردن یبوست بسیار کمک می کند. در این مقاله بیشتر بافلفل سفید و خواص بی نظیر آن آشنا خواهید شد.

فلفل سفید چیست؟

این فلفل، از دانه های فلفل تقریبا رسیده  تهیه می شود که پوست آنها جدا شده و سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل منگنز، فیبر و آهن می باشد و همچنین دارای پیپرین و مواد قلیایی است که در فهرست خواص مواد سلامت آور قرار دارند. افزودن این فلفل، نه تنها می تواند طعم و مزه جالبی به غذاهای مورد علاقه شما بدهد، بلکه باعث کاهش ورم و آماس نیز می شود و فشار خون شما را کم می کند و موجب می گردد که دستگاه گوارش شما به خوبی و راحتی کار کند.

تسکین درد

فلفل‌سفید یا در واقع همه فلفل‌ها‌ حاوی کپسایسین، ماده تندی که گرما تولیدمی‌کند هستند. این ویژگی اساسی فلفل در ژل‌ها و اسپری‌های مسکن کاربرد دارد. شخص، تحت تاثیر کپسایسین، احساس‌می‌کند گرمای موجود در ناحیه آسیب‌دیده که به دلیل اسپاسم عضلانی یا پیچ‌خوردگی به‌وجودآمده‌است، کاهش‌می‌یابد.

کمک به ورم مفاصل

کپسایسین موجود در فلفل دارای خواص ضدالتهاب نیز است. بنابراین برای همه افراد مبتلا به ورم مفاصل و تورم و درد عضلانی مفید است.

کاهش وزن

فلفل به دلیل داشتن کپسایسین، به سوزاندن چربی‌های بدن و در نتیجه به کاهش وزن کمک‌می‌کند. زیرا بیشتر داروها و روش‌های کاهش وزن حاوی کپسایسین هستند.

درمان سرطان

با استناد به تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه ناتینگهام و انجمن تحقیقات سرطان امریکا، کپسایسین موجود در فلفل‌سفید می‌تواند بعضی از سلول‌های سرطانی را بکشد. یافته‌ها حاکی از آنند که فلفل سفید برای سرطان پروستات بسیار مفیداست؛ به‌هرحال تحقیقات بیشتری در این زمینه هنوز درحال انجام است.

درمان‌کننده سردرد

فلفل‌سفید در درمان سردرد هم بسیار مفید است. سردرد زمانی افزایش‌می‌یابد که نوروپپتید، ماده پی، درد را به مغز منتقل‌می‌کند. به‌هرحال، کپسایسین می‌تواند مانع از این انتقال شده و درنتیجه علائم سردرد را کاهش‌دهد.

سرفه را درمان‌می‌کند

کسانی که سرفه و گلودرد دارند برای تسکین درد باید پودر فلفل‌سفید را با مقداری عسل خام مصرف‌کنند. عسل خام و فلفل سفید برای ایجاد خواص آنتی‌بیوتیک و همچنین تولید گرما ترکیب‌می‌شوند. بنابراین، فلفل سفید وعسل به‌راحتی باعث تسکین سرفه و سرماخوردگی می‌شوند.

ضداحتقان (گرفتگی)

گرمای تولیدشده توسط فلفل سفید به پاک‌شدن مجرای بینی و تسکین گرفتگی بینی کمک‌می‌کند. بنابراین فلفل‌سفید می‌تواند ازطریق پاکسازی مجاری هوا با عفونت‌های مجاری بینی مبارزه‌کرده و به تنفس درست شخص کمک‌‌کند.

از زخم معده جلوگیری‌می‌کند

مصرف فلفل سفید می‌تواند باکتری عامل زخم در معده و روده‌ها را بکشد. بنابراین، در جلوگیری از دردهای معده مانند زخم و معده‌درد مفید است.

کنترل فشارخون

فلفل‌سفید به دلیل داشتن مقادیر زیاد فلاوونوئید و ویتامین‌های C و A، در کنترل فشارخون بسیار مفید است. افراد دچار به فشارخون بالا و دیگر مشکلات مربوط، باید فلفل سفید را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند.

افزایش سلامت قلب

ویژگی منحصر بفرد فلفل سفید این است که به خاطر خواص گرمازایی، باعث‌می‌شود فرد زیاد عرق‌کند که به دفع مایعات اضافی از بدن منجرمی‌شود. مایعات خیلی زیاد در بدن، به‌ویژه اطراف قلب، می‌تواند به قلب فشارآورده و بر عملکرد آن تاثیر منفی بگذارد. حتی می‌تواند باعث احتباس آب در بدن شده و به‌خاطر فشار زیاد بر ریه‌ها باعث ایجاد مشکل در تنفس شود. بنابراین، مصرف فلفل‌سفید برای دفع مایعات اضافی از بدن، مفید است.

به درمان اسهال کمک می کند

اسهال یک بیماری رایج است که به دلیل کارکردن متناوب مزاج صورت می گیرد که به صورت آبکی یا شل می باشد و در موارد شدید دارای علائم کم آبی در بدن  مثل دهان خشک، تشنگی و خستگی است. در حالی که تحقیق بیشتری در این مورد لازم است ولی بعضی بررسی ها نشان داده اند که استفاده از این فلفل در برنامه غذایی، می تواند باعث توقف سریع اسهال شود.
یک تحقیق که در سال ۲۰۱۳ در نشریه امریکایی داروهای چینی به چاپ رسید، اعلام کرد که خوردن سبزیجات خرد شده با این نوع فلفل، یک درمان موثر برای کاهش دفعات اسهال در کودکان و نوزادان  به ویژه در رابطه با اسهال مداوم و شدید است. دیگر تحقیقات راجع به حیوانات نیز نشان داده اند که پیپرین موجود در فلفل سفید دارای اثرات ضد اسهال است و می تواند به منظم شدن اجابت مزاج کمک نماید.

منبع الودکتر

تفاوت فلفل سفید و سیاه و قرمز چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ