آب کاکتوس و درمان التهاب مفصلی

atoosamirzavandi
آب کاکتوس التهاب مفصلی و آرتروز را درمان می کند. در این مقاله بیشتر با خواص آب کاکتوس آشنا خواهید شد.

آب کاکتوس سرشار ویتامین های A,B,C می باشد که به درمان التهاب مفصلی کمک می کند. آب کاکتوس مناسب برای درمان بیماری های دستگاه گوارش است و به علت دارا بودن فیبر زیاد می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. در این مقاله بیشتر در موردآب کاکتوس و درمان التهاب مفصلی و دیگر خواص آن آشنا خواهید شد.

آب کاکتوس التهاب مفصلی را تسکین می دهد:

آب کاکتوس مهار آمدن لکوسیت هستا، که به عنوان کاتالیزور در پیشرفت بیماری های التهابی عمل می کند. حاوی ویتامین A و B2 و C است که برای افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند بسیار مفید است. خواص ضد التهابی آب کاکتوس برای از بین بردن درد و مبارزه با التهاب مفید است و همچنین سفتی و درد ناشی از آرتریت را کاهش می دهد.

آب کاکتوس برای داشتن روده سالم:

این آب به رشد باکتری های خوب در روده کمک می کند و یک عامل سم زدایی طبیعی است که می تواند در درمان دیورتیکولیت و کولیت استفاده شود.خواص ملین آور این آب آن را می توان به عنوان یک درمان طبیعی برای یبوست استفاده کرد.ماهیت ضد التهابی این آب در کاهش التهاب در مثانه و به ویژه در سنگ های صفراوی و عفونت های مثانه ادراری، کمک می کند.

آب کاکتوس برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

مصرف منظم آب کاکتوس به حذف ویروس های مرگبار در بدن کمک می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند.سطح بالای فیتوکمیکال شیمیایی در کاکتوس موجب خنثی کردن تومورها و افزایش پاسخ ایمنی بدن می شود. آنتی اکسیدان هایش همچنین در برابر پیری زودرس محافظت می کند.

عوارض مصرف الکل را کاهش می دهد

آب گلابی خاردار به کاهش التهاب کبدی ناشی از مصرف بیش از حد الکل کمک های قابل توجهی می کند و اثرات مصرف بیش از حد آن مثل خشم، تهوع، خشکی دهان و از دست دادن اشتها را به حداقل می رساند.

آب کاکتوس مفید برای دیابت نوع دو:

مصرف منظم آب کاکتوس می تواند در حفظ سطح قند خون کمک کند. پکتین، فیبر محلول موجود در این آب، میزان جذب قند را توسط بدن انسان کاهش می دهد بنابراین استفاده منظم از این آب کاکتوس توسط بیماران دیابتی می تواند در جلوگیری از نوسانات سطح قندشان کمک باشد. مطالعات همچنین نشان می دهد استفاده منظم از آب کاکتوس برای جلوگیری از دیابت نوع دوم مفید است با این حال، توصیه می شود مقدار مصرف شده برای جلوگیری از هیپوگلیسمی محدود شود.

خواص درمانی میوه کاکتوس

میوه کاکتوس به دلیل آنکه در منطقه ای بیابانی و خشک پرورش می یابد، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است. خوب است بدانید آنتی اکسیدان ها سلاح گیاه در برابر مقابله با شرایط سخت و طاقت فرسای محیطی است.وجود این ترکیبات در میوه کاکتوس اثر سم زدایی قوی و ضدالتهاب داشته و از آسیب سلولی ـ که باعث سرطان و پیری می شود ـ جلوگیری و از سوی دیگر با تقویت سیستم دفاعی، بدن را در برابر عفونت ها مقاوم تر می کند.
یکی از کاربردهای رایج میوه کاکتوس مصرف آن در رژیم غذایی است که به دلیل غنی بودن از مواد فیبری باعث مهار گرسنگی می شود. این میوه مقوی دستگاه گوارش بوده و خاصیت رونده داشته و باعث لینت مزاج می شود. مهم ترین فایده آن در معالجه کبد است و مصرف آن برای بیماران کبدی با نظر پزشک مربوط مفید است. همچنین باعث سلامت قلب شده و در کاهش کلسترول بد خون نقش بسزایی دارد.

برخی منابع ادعا می کنند مصرف این میوه بعد از غذا باعث کاهش جذب انسولین می شود و برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ مفید است. از عفونت های کلیوی جلوگیری کرده و تب بالا و هپاتیت را درمان می کند و با کمک به گردش خون به طور چشمگیری در التیام زخم ها موثر است.این را هم بدانید از میوه کاکتوس روغنی تهیه می شود که غنی از ویتامین E بوده و میزان آنتی اکسیدان آن سه برابر سایر روغن ها و برای مبارزه با پیری پوست بسیار نافع است.
منبع الودکتر
زنان آب کاکتوس بخورند

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ