در زمان اسهال این خوردنی ها را نخورید!

اگر اسهال هستید و نمی دانید چه خوردنی هایی در این زمان شما را اذیت می کند لازم است این مقاله را بخوانید و در زمان اسهال این خوردنی ها را نخورید!

وقتی اسهال می شویم بعضی خوردنی ها به این حالت دامن می زنندو اسهال را تشدید می کند. در این مواقع لازم است اطلاعات خود را درباره تغذیه در زمان اسهال گسترش دهیم. به همین منظور ما دراین مقاله لیستی از خوردنی ها را نوشته ایم که حواستان باشد و در زمان اسهال این خوردنی ها را نخورید!

در زمان اسهال این خوردنی ها را نخورید!

محصولات لبنی:

اولین گروه غذاهایی که باید از خوردن آن اجتناب کنید آن هایی هستند که از شیر درست شده اند. حتی اگر به لاکتوز حساسیت ندارید، ممکن است ایده خوبی باشد تا برای درمان اسهال از مصرف لبنیات خود داری کنید اسهال می تواند باعث کاهش مقدار آنزیم لاکتوز شود. لاکتوز، برای هضم شکر لبنیات برای بدن لازم است . اگر ” شکر شیر ” هضم نشده باشد ، می تواند به علائم دیگری از جمله گاز، نفخ، تهوع و اسهال منجر شود. اینها برخی غذاهای حاوی لاکتوز هستند:

شیر، کرم
پنیر
بستنی
خامه
یک استثنا ماست است. پروبیوتیک ها در ماست می توانند به بدن کمک کنند تا درمان شود. ماست ساده را انتخاب کنید.

غذاهای چرب

غذاهایی که حاوی مقدار چربی بالا هستند می توانند موجب انقباضات روده شوند و باعث واکنش به سیستمی شود که قبلا حساس بوده است . بنابراین باید از غذاهایی مانند:

غذاهای چرب
فست فود
گوشت گوساله
غذاهای سرخ شده
انتخاب های بهتر شامل پروتئین های کم چرب مانند مرغ سفید یا بوقلمون و یا سوپ گوشت است.

خوراکی های بدون شکر

برخی شیرین کننده های مصنوعی و شکر اثر ضد یبوست دارند و هم چنین باعث گاز و نفخ می شود. پس تا زمانی که احساس بهتری داشته باشید، بهتر است از آن دوری کنید:

نوشابه های رژیمی
شکلات های بدون شکر
آدامس بدون قند

غذاهای نفاخ

غذاهای خاص به خاطر افزایش گاز روده می تواند منجر به اسهال بیشتر شود، که شهرتی به سزا دارند. بنابراین از خوردن غذاهای نفاخ اجتناب کنید و غذاهای دیگر را انتخاب کنید تا زمانی که احساس کنید معده تان واقعا آرام شده است.

در این بخش چند نمونه از سبزیجات نفاخ آورده شده است. ممکن است بخواهید تا زمانی که احساس بهتری داشته باشید از اینها صرف نظر کنید.

حبوبات
بروکلی
کلم
گل کلم
پیاز
برخی از گزینه های بهتر شامل سبزیجات برگ مانند اسفناج، لوبیا سبز و کدو سبز هستند. در ادامه چند مثال از برخی از میوه های نفاخ آورده شده است. از اینها صرف نظر کنید تا زمانی که بهبود یابید:

هلو
گلابی
آلو
میوه های خشک ( زردآلو، آلو، کشمش )
اگر فکر می کنید سیستم بدن در حال بهتر شدن است ممکن است بخواهید قره قاط، توت فرنگی، ، طالبی، هندوانه و یا آناناس را امتحان کنید.

الکل، کافئین و نوشیدنی های کربنات

برای افراد سالم، نوشیدنی های حاوی الکل، کافئین و کربنات معمولا موجب اسهال نمی شوند. با این حال، هر کدام این پتانسیل را دارند که محرک باشند، و بنابراین به احتمال زیاد، تا زمانی که سیستم بدن به حالت عادی برگردد، بهتر است از خوردن آن اجتناب کنید. نوشابه هم نخورید چون مواد مووجود در آن ممکن است باعث بدتر شدن اوضاع شوند انتخاب بهتر نوشیدن آب ساده است.

غذاهای ناسالم

چه اسهال داشته باشید چه نداشته باشید، باید همیشه مطمئن شوید که تنها غذایی بخورید که کاملا شسته و خوب نگه داری شود.

همیشه بهداشت غذا را رعایت کنید:

قبل از آماده کردن یا خوردن غذا، دست هایتان را به طور کامل بشویید.
به طور کامل همه میوه ها و سبزیجات خام را بشویید.
سطوح آماده سازی غذا را قبل و بعد از استفاده، تمیز کنید.
همه غذاها را در دمای داخلی 160 درجه فارنهایت بپزید.
باقی مانده غذاها را بلافاصله پس از خوردن غذا فریز کنید.
غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا

اگر اسهال دارید ، چون مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر ( IBS) هستید، ممکن است بخواهید از غذاهایی اجتناب کنید که کربوهیدرات بالایی دارند.

درمان اسهال

چند درمان خانگی موثر برای اسهال

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ