اگر از دندان درد رنج می برید این میوه را امتحان کنید

atoosamirzavandi
اگر از دندان درد رنج می برید حتما کرن بری را امتحان کنید. کرن بری از بروز عفونت دندان جلوگیری می کند.

دندان درد های ناشی از عفونت های دهانی را می توان به کمک کرن بری درمان کرد. کرن بری به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان از بروز عفونت چه در دندان ها و چه در سیستم دستگاه گوارش جلوگیری می کند. اگر از دندان درد رنج می برید این میوه را حتما امتحان کنید. در این مقاله بیشتر با کرن بری و خواص آن آشنا شوید.

بیماری های دندان

خواص کرن بری در کمک به درمان بیماری های دندان بسیار موثر است. پروآنتوسیانیدین‌های موجود در کرن بری، برای سلامت دهان و دندان نیز مفید هستند. کرن بری با پیشگیری از رخنه‌ی باکتری‌ها به دندان، باعث حفظ سلامتی دندان‌ها می‌شود. این مورد، نتیجه‌ی تحقیقات مرکز بیولوژی دهان و دپارتمان دندانپزشکی دانشگاه مرکز پزشکی روچستر (University of Rochester Medical Center) است. همچنین مشخص شده است که کرن بری می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با لثه داشته باشد.

عفونت‌ های مجاری ادراری

کرن بری بیش از هر چیز به‌خاطر خواص بی‌نظیرش در پیشگیری از عفونت‌های مجاری ادراری معروف است؛ به‌خصوص برای کسانی که عفونت‌های مزمن و مکرر دارند. مقدار بالای آنتی اکسیدان پروآنتوسیانیدین در کرن بری، برخی باکتری‌ها را از چسبیدن به دیواره‌های مجاری ادراری بازمی‌دارد. به این ترتیب پروآنتوسیانیدین‌های موجود در کرن بری، از عفونت پیشگیری می‌کنند.

بااین‌حال، محققان مرکز علمی و سلامتی A&M در تگزاس به این نتیجه رسیده‌اند که درحالی که مصرف کپسول کرن بری از این عفونت‌ها پیشگیری می‌کند، آب کرن بری به‌ندرت تأثیر مشابهی ایجاد می‌کند و دلیل آن این است که برای پیشگیری از چسبندگی باکتریایی باید مقدار زیادی کرن بری مصرف کنید و این درحالی است که آب کرن بری، به‌ میزان کافی پروآنتوسیانیدین ندارد.

مضرات کرن بری

مصرف بیش از 5 فنجان آب کرن بری در روز توصیه نمی شود.
افراد مبتلا به سنگ کلیه قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند
خانم های باردار و شیرده قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.
افرادی که به آسپرین حساسیت دارند، از مصرف این چای خودداری کنند چون کرن بری مقادیر زیادی اسید سالیسیلیک دارد که ترکیبی مشابه آسپرین است.

خواص کرن بری برای لاغری – کرن بری و لاغری

کران بری غنی از ویتامین C، اسید سیتریک، بنزوئیک اسید، فلاونوئیدها و تانن‌ها است. تانن‌های فشرده‌ای که در میوه کرن بری وجود  دارد از فرآیند اکسیداسیون کلسترول‌های بد جلوگیری می‌کند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است که متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و موجب افزایش چربی سوزی طبیعی بدن می‌شود.

ویتامین های موجود در کرن بری

ویتامین C

ویتامین C نوعی آنتی‌اکسیدان طبیعی و قدرتمند است. به گزارش مؤسسه‌ی ملی بهداشت (NIH)، ویتامین C نه‌تنها آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را حذف می‌کند، بلکه فرایند دریافت آهن از منابع گیاهی را بهبود می‌بخشد، سیستم ایمنی بدن را تقویت و به ساخت کلاژن کمک می‌کند که همین امر باعث بهبود زخم ها می‌شود.

فیبر

مصرف مقدار قابل‌توجه فیبر، باعث کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. ازجمله این بیماری‌ها که با مصرف فیبر می‌توان به جنگ آنها رفت می‌توان به بیماری‌های قلبی کرونری، سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و برخی بیماری های گوارشی اشاره کرد. همچنین، مصرف فیبر، فشار خون و کلسترول را کاهش می‌دهد و حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و سرعت کاهش وزن را در افراد چاق، افزایش می‌دهد.

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که مستقیما با عملکرد سیستم ایمنی بدن در ارتباط است. این ویتامین در پیشگیری یا به تأخیر انداختن بیماری‌های مزمن مرتبط با رادیکال‌های آزاد ازجمله بیماری های قلبی، سرطان، آب مروارید، آلزایمر و آرتروز مؤثر است.

ویتامین K

کرن بری حاوی مقدار قابل‌توجهی ویتامین K، منگنز و فیتوکمیکال‌هاست. این مواد شیمیایی که به‌طور طبیعی در گیاهان وجود دارند، به حفاظت از بدن دربرابر رادیکال‌های آزاد خطرناک، کمک می‌کنند. این مواد، ویژگی‌های ضدالتهابی و ضدسرطانی دارند.
منبع الودکتر
کرنبری میوه تنظیم فشار خون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ