از بین بردن رگ های واریسی با سرکه سیب

sahar.d
اگر از وجود رگ های واریسی رنج می برید، استفاده از سرکه سیب برای درمان رگ های واریسی را امتحان کنید.

به گزارش الودکتر به نقل از عصر ایران؛ زمانی که جریان گردش خون به درستی صورت نگیرد، رگها بر اثر جمع شدن خون در آن‌ها برجسته بیشتر می‌شوند که این امر بیشتر در پاها و رانها دیده می‌شوند که به آن‌ها واریس گفته می‌شود. واریس شایع ترین بیماری عروقی انسان است که حدود 10-20% مردم دنیا به آن مبتلا هستند. برای درمان واریس یکی از موثرترین روش ها عمل جراحی است اما روش های دیگری نیز برای درمان و بهبود واریس وجود دارد که یکی از موثرترین آن ها استفاده از سرکه سیب برای درمان واریس است.

چگونه از سرکه سیب استفاده کنیم؟

استفاده از سرکه سیب می تواند به بهبودی سیاهرگ های واریسی کمک کند، اما باید با چگونگی استفاده درست از این ماده آشنا باشید. در ادامه چند روش ساده ارائه شده اند.

استفاده مستقیم

چند قطره سرکه سیب را به صورت مستقیم روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته با سیاهرگ های واریسی بریزید. اکنون، این ناحیه را با حرکات دایره ای ماساژ دهید تا ناراحتی تسکین یابد.

استفاده از گاز استریل

گاز استریل را در سرکه سیب خیس کنید. اکنون آن را برای چند دقیقه روی سیاهرگ های واریسی قرار دهید. این کار به تسکین ناراحتی و فروکش کردن برجستگی رگ ها کمک می کند.

تهیه یک خمیر

سه قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، نصف یک هویج، و نصف لیوان سرکه سیب را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک ماده خمیری شکل بگیرد. این ترکیب را به صورت مستقیم روی سیاهرگ های واریسی خود قرار دهید. ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته را با حرکات ضربه ای به سمت بالا ماساژ دهید تا گردش خون تحریک شود. پس از گذشت نیم ساعت خمیر را با آب ولرم پاک کنید.

استفاده از پارچه پزشکی

یک پارچه پزشکی که می توانید برای بانداژ استفاده کنید را در سرکه سیب خیس کنید. سپس، آن را دور قسمت پایینی پای خود یا ران ها برای نیم ساعت ببندید. پس از گذشت 30 دقیقه، پارچه را باز کرده و پاها را به آرامی شستشو دهید. انجام منظم این کار به بهبود شرایط سیاهرگ های واریسی کمک می کند.

نوشیدن سرکه سیب برای سیاهرگ های واریسی

در کنار استفاده مستقیم از سرکه سیب روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته، شما می توانید سرکه سیب را نیز در رژیم غذایی خود جای دهید تا نتایج بهتری حاصل شوند. تنها کافی است چند قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کرده و آن را پیش از وعده های غذایی خود بنوشید. همچنین، شما می توانید یک قاشق چایخوری عسل به این ترکیب اضافه کنید تا مزه آن بهتر شود. نوشیدن سرکه سیب به بهبود شرایط سیاهرگ های ملتهب کمک می کند. استفاده منظم و پایدار از سرکه سیب بهترین نتایج را به دنبال خواهد داشت.

نکته های مفید دیگر

ابتدا سرکه سیب روی را ناحیه کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا اطمینان حاصل شود نسبت به آن آلرژی ندارید. این ماده ممکن است برای افرادی با پوست حساس مقداری بیش از اندازه اسیدی باشد.

سرکه سیب را در شرایطی که روی زمین دراز کشیده و چیزی زیر مچ پاهای خود قرار داده اید تا گردش خون به پاها محدود شود، استفاده کنید.

منبع: New health adviser 

ساده ترین راه های درمان واریس را بشناسید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ