کنترل دیابت با کاهش مصرف گوشت!

sahar.d
طی تحقیقات جدید محققان به رابطه میان مصرف گوشت و بیماری دیابت پی برده اند.

دیابت یک اختلال سوخت و سازی در بدن است. این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن را کاهش می دهد و یا بدن در برابر انسولین تولیدی مقاوم می شود و در نتیجه انسولین تولیدی نمی تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد. برخی عوامل تغذیه ای سبب افزایش علایم دیابت می شوند و برای کنترل این مساله باید توجه خاصی به برنامه تغذیه خود داشته باشید. محققان در پژهش های جدید خود به رابطه مصرف گوشت قرمز و افزایش علایم دیابت پی برده اند.

تاثیر کاهش مصرف گوشت بر کنترل دیابت

به گزارش الودکتر به نقل ایسنا، محققان آمریکایی بار دیگر در تایید خواص رژیم‌های غذایی گیاهی برای سلامت، اظهار داشتند: در مبتلایان به دیابت کاهش مصرف گوشت می‌تواند به کنترل گلوکز خون و حفظ سلامتی کمک کند.

دیابت نوع دو از جمله بیماری‌هایی است که می‌توان تاثیرات منفی ناشی از آن را با مصرف دارو و تغییر در سبک زندگی تا حدودی تعدیل کرد. هرچند بدون کنترل صحیح پیامدهای جدی متوجه بیمار می‌شود. به طور مثال، دیابت خطر بیماری قلبی، نارسایی کلیوی و از دست دادن قدرت بینایی را افزایش می‌دهد.

دیابت علاوه بر تاثیرات روی سلامت جسم می‌تواند با پیامدهای جدی روانی نیز همراه باشد. خطر ابتلا به افسردگی در میان مبتلایان به دیابت نوع دو، تقریبا دو برابر بیش از عموم مردم است.

در این بررسی، گروهی از محققان به منظور فهم تاثیر کاهش مصرف فرآورده‌های گوشتی در کنترل گلوکز خون و بهبود وضعیت جسمی به تحلیل اطلاعات بدست آمده در مطالعات موجود پرداختند.

شواهد علمی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف مقدار قابل توجهی از گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد. همچنین، رژیم‌های غذایی سرشار از سبزیجات، میوه‌ها، خشکبار و دانه‌ها که حاوی مقدار کمی از گوشت هستند می‌توانند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهند. درنتیجه، به گفته محققان، رژیم غذایی گیاهی می‌تواند بهترین گزینه در پیشگیری و کنترل دیابت باشد.

منبع: Medical News Today

میوه‌های مفید برای کنترل دیابت 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ