در چه ساعتی از شبانه روز درس بخوانیم؟

در چه ساعتی از شبانه روز درس بخوانیم؟ سوالی است که برای اغلب دانش آموزان و دانشجویان پیش می آید.

در چه ساعتی از شبانه روز درس بخوانیم؟اگر شما هم دانش آموز و یا دانشجو هستید و این سوال را می پرسید، به شما توصیه میکنیم این مقاله را بخوانید. در این مقاله یکی از مشاوران کنکور درباره بهترین زمان درس خواندن برای شما پیشنهادات ویژه ای را اظهار کرده است. پس با ما باشید.

چه وقت از روز مطالعه کنیم؟

پوردستمالچی درمورد بهترین زمان مطالعه گفت: باوجود تصور‌های موجود، هیچ زمان ثابت و معینی برای مطالعه وجود ندارد؛ بهترین زمان درس خواندن، زمانی است که شما بهترین شرایط روحی و بیشترین هوشیاری را دارید.

۲ زمان ابتدای صبح به دلیل این‌که ذهن به استراحت پرداخته و پیوند‌های حافظه ترمیم شده‌اند وانتهای روز (قبل از خواب) به دلیل این‌که بعد از مطالعه، ذهن، فرصتی برای تثبیت اطلاعات و ذخیره‌سازی آن‌ها خواهد داشت، به‌طور معمول بهترین زمان درس خواندن است.

وی بیان کرد: در مجموع، هر زمانی‌که احساس می‌کنید هوشیاری بیشتری دارید، به مطالعه بپردازید، اما سعی کنید درس‌هایی که در آن‌ها ضعف بیشتری دارید، در ابتدای صبح و انتهای روز مطالعه کنید.

این مشاور تحصیلی عنوان کرد: داوطلبان کنکور باید زمان مطالعه خود را طوری تنظیم نمایند که به ساعت خواب و بیداری آن‌ها لطمه‌ای وارد نکند، چرا که داشتن نشاط روحی، صبح کنکور عامل بسیار مهمی است که فقط عادت به خوابیدن در حدود ساعت ۱۱ و بیداری در حدود ساعت ۶ در طول سال تحصیلی آن را تضمین می‌کند پس اگر می‌خواهید صبح کنکور بانشاط باشید، در طول سال تحصیلی، خود را عادت دهید که شب‌ها به‌موقع بخوابید و صبح زود از خواب برخیزید و در طول شب مطالعه نکنید.

دختری 16 ساله ام که هنگام درس خواندن سردرد شدید می گیرم یا اینکه خوابم می گیرد دلیل آن چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ