کاهش وزن با چای اولانگ

atoosamirzavandi
کاهش وزن با چای اولانگ یکی از راحت ترین روش هاست. با خواندن این مقاله چای اولانگ را بیشتر بشناسید.

چای اولانگ از چای های سنتی چین است که سرشار از مواد معدنی بسیاری است و به کاهش وزن کمک می کند. در این مقاله با فواید چای اولانگ بیشتر آشنا شوید.

کاهش وزن

دانشمندان بر این باورند که پلی‌فنول موجود در چای اولانگ، سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و از مقدار جذب چربی موجود در رژیم غذایی می‌کاهد. این آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنولی می‌توانند از سوزاندن چربی‌های ذخیره‌شده در بدن، آنزیم‌هایی را برای تولید انرژی فعال کنند.

در بررسی‌ای مشخص شد، چای غلیظ و همچنین رقیق اولانگ، می‌تواند موجب سوزاندن ۲,۹ تا ۳,۴ درصد کالری در روز شود. این ویژگی، تا حدی به‌دلیل وجود کافئین در چای است، اما پلی‌فنول‌های چای نیز نقشی در این امر دارند. محققان برای بررسی این نظریه و اثبات آن، یک‌بار فقط اثرات کافئین و بار دیگر اثرات کافئین و پلی‌فنول‌ها را در کنار هم بررسی کردند و متوجه صحت این گفته شدند. کافئین توانست مصرف کالری را تا ۴,۸ درصد افزایش دهد، اما کافئین به‌همراه پلی‌فنول موجود در چای، توانایی چربی‌سوزی بدن فرد را بالا برد و او را در مسیر کاهش وزن قرار داد. در تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ روی ۱۰۲ داوطلب دارای اضافه‌وزن چینی انجام شد، نشان داد، ۲۲درصد افرادی که در روز چهار فنجان از این چای نوشیدند، بیش از ۳ کیلوگرم وزن کم کردند.

استحکام دندان و استخوان

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای اولانگ، استخوان‌ و دندان‌ها را تقویت می‌کند. در یک بررسی مشخص شد، وقتی افراد، هر روز در یک دوره‌ی ۱۰ ساله، چای سیاه، سبز یا اولانگ بنوشند، تراکم استخوانی آنها نسبت به دیگران، ۲ درصد بیشتر است.

در بررسی دیگر روی ۶۸۰ زن چینی یائسه، معلوم شد تراکم استخوان آن دسته از زنانی که چای اولانگ می‌نوشیدند، ۴,۵ تا ۴,۹ درصد، بیش از دیگران است. تراکم مناسب استخوان، از شکستگی‌های استخوانی پیشگیری می‌کند.

همچنین مصرف چای اولانگ به‌دلیل اینکه منبعی غنی از فلوراید است، جلوی ایجاد پلاک دندان و پوسیدگی دندان را می‌گیرد. در ضمن، موجب تقویت مینای دندان نیز می‌شود

کنترل اضطراب

در بررسی‌های دقیق محققان ژاپنی روی موش‌ها، پس از مصرف چای اولانگ، ۱۰ تا ۱۸ درصد از اضطراب‌شان کاسته شد. پلی‌فنول‌های طبیعی در چای، دلیل اصلی رفع اضطراب هستند. اسیدآمینه ال-تیانین «L-theanine» موجود در برگ‌های چای، جلوی جریان اسید ال-گلوتامیک «L-glutamic» و انتقال آنها به گیرنده‌های گلوتامات در مغز را می‌گیرد. وقتی اسید ال-گلوماتیک به گیرنده‌های گلوتامات در مغز می‌رسد، عصب قشر مغز، فعال می‌شود و عملکرد شناختی و واکنش‌های اضطرابی عصبی نیز افزایش می‌یابد. اما وقتی اسیدآمینه ال-تیانین جلوی این انتقال را بگیرد، چنین فعالیتی در مغز رخ نمی‌دهد و واکنش اضطرابی، کاهش یافته و فرد احساس آرامش می‌کند

بهبود سلامت پوست

ما این‌جا به طور خاص درمورد اگزما صحبت می‌کنیم. اگزما می‌تواند یک مشکل پوستی آزاردهنده باشد اما چای اولونگ می‌تواند در این‌ مورد مفید باشد. با استناد به مطالعات انجام شده، آنتی اکسیدان‌های ضد حساسیت موجود در چای اولونگ می‌توانند به کاهش اگزما کمک کنند. نوشیدن چای اولانگ به مدت شش ماه و به صورت سه بار در روز می‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.
چون چای اولونگ می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند، می‌تواند واکنش‌های حساسیتی عامل اگزما یا درماتیت آتوپیک را سرکوب کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در چای، پوست را درخشان‌تر و جوان‌تر می‌کنند.
آنتی اکسیدان‌های موجود در چای اولانگ می‌توانند به درمان آکنه، جوش، چین و چروک و دیگر علائم پیری (مانند لکه‌های پیری) کمک کنند. می‌توانید چای کیسه‌ای را در آب خیسانده و صبح‌ها صورت خود را با آن پاک کنید.

افزایش سلامت مغز

مطالعاتی هستند که نشان می‌دهند چای اولونگ (به طور کلی چای) می‌تواند عملکرد مغز را بهبود بخشیده و از آلزایمر جلوگیری کند. همچنین، کافئین موجود در چای می‌تواند آزاد شدن نور اپی نفرین و دوپامین – دو ماده شیمیایی موجود در مغز که خلق و خو را بهبود بخشیده و با استرس مبارزه می‌کنند –  را تحریک ‌کند.
یک اسید آمینه دیگر موجود در چای که تیامین نام دارد،  میزان توجه فرد را افزایش داده و اضطراب را کاهش می‌دهد. پلی فنول‌های موجود در چای، تاثیری آرام‌بخش بر ذهن دارند.
مطالعات بسیاری وجود دارند که مصرف چای را به کاهش خطر اختلالات ذهنی نسبت می‌دهند.
منبع الودکتر
کاهش وزن و سایز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ