آرامش معده با چند چای گیاهی

toranj
برای اینکه معده را از دردهای احتمالی روزانه به دور کنید بهتر است این مطلب را دنبال کنید.

به گزارش الودکتر: معده عضوی مهم در بدن است که به هضم مواد غذایی که در طول روز وارد بدن می کنیم می پردازد برای همین یکی از مهمترین ارگان های بدن است ک هباید به آن توجه جدی شود. این عضو از بدن به شدن تحت تاثیراعصاب و روان قرار میگیرد و کوچکترین موردی می تواند سیستم آن را بهم بریزد. ما در این مقاله به شما چند چای گیاهی معرفی می کنیم تا در صورت بروز معده درد از ان استفاده کنید و خواص چای های گیاهی برای ارامش معده را بیابید.

چای زنجبیل

ریشه زنجبیل هزاران سال است که در مناطق مختلف جهان، از جمله چین و هند، کاربرد دارویی دارد. زنجبیل به تسکین ناراحتی معده، سوء هاضمه، بیماری حرکت، و حالت تهوع کمک می کند.

چای بابونه

بابونه، یکی از محبوب‌ترین گیاهان دارویی در جهان است. این گیاه از ویژگی های ضد التهاب، ضد اسپاسم، و ضد نفخ سود می برد که همگی برای تسکین ناراحتی معده مفید هستند. بابونه می تواند ناراحتی معده، گرفتگی معده، سندرم روده تحریک پذیر، سوء هاضمه و گاز بیش از حد را تسکین دهد.

چای نعناع بیابانی

برگ های نعناع بیابانی برای بهبود حالت تهوع، گرفتگی های دوره قاعدگی، گاز بیش از حد، و تقریبا هر نوع بیماری معده مورد استفاده قرار می گیرند. چندین مطالعه نشان داده اند که نعناع بیابانی در درمان سندرم روده تحریک پذیر موثر است که سرکوب سیگنال های درد از روده بزرگ شاید در این زمینه موثر باشد.

اگر با سوزش سردل مواجه هستید شاید بهتر باشد از این گیاه استفاده نکنید. نعناع بیابانی عضله اسفنکتر که مسیر ارتباطی بین معده و مری را باز و بسته می کند را شل کرده که این شرایط می تواند موجب بالا آمدن اسید معده در مری و وخیم‌تر شدن سوزش سردل شود.

چای نعناع دشتی

نعناع دشتی سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند است. اگرچه ثابت نشده است که این گیاه اثر جسمانی قطعی بر گوارش انسان دارد، اما افراد بسیاری برای تسکین حالت تهوع، سوء هاضمه، نفخ و گاز از نعناع دشتی استفاده می کنند.

چای ریحان

ریحان می تواند فوایدی فراتر از یک ماده غذایی مورد استفاده در تهیه پیتزا را ارائه کند. گفته شده است که افزودن مقداری ریحان به یک فنجان چای داغ می تواند به تسکین سوء هاضمه و تسکین ناراحتی ناشی از احساس پری بیش از حد معده کمک کند

چای شیرین بیان

چای تهیه شده از ریشه شیرین بیان می تواند به تسکین تعدادی از مشکلات معده، از اولسرها تا سوء هاضمه، کمک کند. این ریشه از عطر و طعمی قوی برخوردار است و اثر محافظتی بالقوه برای دیواره داخلی معده دارد.

چای سبز

گفته شده است که چای سبز به تسکین نفخ و گاز بیش از حد کمک می کند. باید به این نکته اشاره داشت که کافئین می تواند موجب بی خوابی شود، از این رو، بهتر است چای سبز را نزدیک به زمان خواب مصرف نکنید.

در پاییز چه اتفاقی برای بدن مان می افتد؟

به گفته ارین کسپرسون Erin Casperson مدیر مدرسه  آیورودا Ayurveda در کریپالو Kripalu، در این فصل شب ها معمولا سرد و مرطوب و روز ها گرم و خشک هستند. باید در طول زمان کم کم به این تغییرات روزانه عادت کنیم. این خشکی و تغییرات دما پیامی به بدن می رساند که نشان دهنده تغییر فصل است ولی نه یک تغییر فصل کامل. مفهوم پیوستگی بین فصول در Ayurveda به عنوان توساندی rtusandhi شناخته  می شود: زمان تغییر، زمانی برای مکث و بازتاب.

برای بدن شما چه مفهومی دارد؟ این تغییرات دما می تواند باعث ایجاد بیقراری، هضم نامنظم و خشکی غشای مخاطی شود. این خشکی بینی، ریه و مسیر های گوارشی را نسبت به گرد و غبار، گره و میکروب ها آسیب پذیر کرده و در نهایت منجر به بیماری می شود. جالب این جاست که بدن ما دقیقا می داند به چه چیزی نیاز دارد. بنابراین ممکن است دل تان یک لیوان چای داغ بخواهد، ولی حقیقت این است که بدن ما واقعا به گرما نیاز دارد. حال چند چای پاییزی را به شما خواهیم گفت:

1. چای نعنا

به گفته دکتر وینسنت کاروسو Vincent Caruso مالک مرکز طب سنتی چین و جراحی زیبایی در نیوجرسی، مهمترین اندام بدن در پاییز ریه است. ریه های ما زبان مخصوص به خودشان را دارند تا به ما نشان دهند از تعادل خارج شده اند، مثل آلرژی، سرفه، خلط یا ایجاد مخاط. نعنا یک چای عالی برای حمایت از عملکرد ریه و تقویت سیستم گوارش است. این ترکیب به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند، به ویژه در آب و هوای سردتر که باید از ریه ها محافظت کنیم.

2. چای میخک

به گفته کلی زاجاک Kelly Zajac صاحب شرکت تودور خانه چای و ادویه Tudor House Tea & Spice، بسیاری از ادویه ها و گیاهان معمولی دارای مزایای واقعی سلامت هستند. به عنوان مثال، میخک که عملکردهای حمایتی زیادی برای بدن دارد. خواص ضد قارچ، ضد باکتری و ضد درد، همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از بین برنده خلط هستند. خیساندن و مصرف آن به تنهایی ممکن است طعمی تلخ و گزنده داشته باشد. می توانید این نوشیدنی را با مخلوطی از زنجبیل، دارچین، هل و فلفل سیاه بنوشید که همه آن ها برای حفظ سلامت خون، روده بزرگ و سیستم عصبی توصیه می شوند.

3. چای آشوگاندا

سارا اسکاربورو Sarah Scarborough متخصص چای با 15 سال سابقه و مالک Firepot Nomadic Teas می گوید: من عاشق توانایی گیاهان انطباق پذیر هستم چون هر زمان چیزی که نیاز داریم را برایمان فراهم می کنند. چای های گیاهی از اهمیت خاصی در این فصل برخوردارند، زیرا پاییز فصل دگرگونی است و هر لحظه ممکن است به سادگی باعث ایجاد بیماری در ما شود. یادآوری: گیاهان انطباق پذیر به بدن ما در مقابل استرس های وارده کمک می کنند.
در مورد سرماخوردگی، آلرژی یا بیماری های تنفسی. چای آشوگاندا چای انطباق پذیر مورد علاقه اسکاربورو است و باعث افزایش استقامت و بهبود ایمنی در شروع فصل سرد و آنفولانزاست. این گیاه تلخ است، بنابراین بهتر است آن را با کمی عسل شیرین کنید.

4. چای آقطی

آقطی به عنوان گیاه تقویت کننده سیستم  ایمنی شناخته می شود. این گیاه دارای خواص ضد التهاب، ضد باکتری و ضد ویروسی است، بنابراین در کاهش علایم التهاب سینوسی که در اثر آلرژی ایجاد شده، مفید است.

میوه آقطی Elderberry، میوه شیرینی است که به اندازه خود آقطی قدرتمند است. خواص درمانی آن مشابه آقطی بوده و به تنهایی می توانید میوه آن را دم کنید. آقطی سال هاست که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از گیاهان بهبود دهنده سیستم ایمنی مورد علاقه من است که سال هاست از آن استفاده می کنم. می توانید دمنوشی که ترکیبی از آقطی، زنجبیل، چای ترش و میوه گل رز است و سرشار از ویتامین C که در فصل سرما از شما محافظت می کند را امتحان کنید. هر دو بخش گیاه آقطی ادرار آور است، بنابراین بعد از مصرف آن بیشتر به دستشویی می روید.

کدام معده درد نشانه سرطان معده است؟

درد سر معده نشانه جیست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ