ده خوراکی سرشار از کلسیم، برای کسانی که لبنیات نمی خورند

atoosamirzavandi
خوراکی های سرشار از کلسیم متنوعی وجود دارند که می توانند به جای لبنیات مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله با آن ها آشنا شوید.

خوراکی های حاوی کلسیم می توتنند جایگزین خوبی برای افرادی باشند که تمایلی به خوردن لبنیات ندارد. در این مقاله ده خورای سرشار از کلسیم، برای کسانی که لبنیات نمی خورند، معرفی شده است.

دانه‌ی کنجد

دانه‌ی کنجد به خاطر طعم و مزه‌ی لذت‌بخشی که دارد و بافت ظریفی که به بسیاری از غذاها می‌دهد، شناخته شده‌است. اما شاید ندانید که یک قاشق غذاخوری از این دانه‌های کوچک می‌تواند ۸۸ میلی‌گرم کلسیم به بدن شما برساند. دانه‌ی کنجد همچنین منبع مناسبی از چندین ماده‌ی مغذی و معدنی دیگر از جمله مس، منگنز، آهن و فیبر است. کم‌کم شیوه‌های جدید افزودن کنجد را به غذاها امتحان کنید.

اسفناج خام

هنگامی که مشغول خوردن یک سالاد سالم یا ساندویچ خوشمزه هستید، به جای سبزیجاتی که رنگ روشن دارند مثل کاهو، سبزیجات برگ سبز تیره را انتخاب کنید. با انجام این کار، فورا متوجه افزایش عطر و طعم می‌شوید، اما آن‌چه ممکن است متوجه نشوید این است که شما در حال اضافه کردن انبوهی از مواد مغذی و مواد معدنی به رژیم غذایی‌تان هستید. اسفناج خام سرشار از ویتامین A، ویتامین K، فیبر، پتاسیم و کلسیم است، و یک ماده‌ی خوراکی فوق‌العاده است که تقریبا برای هر جنبه‌ای از سلامت شما فایده دارد.

لوبیا سفید

لوبیای سفید به دلیل فیبر بالایی که دارد نزد بسیاری از آدم‌ها شناخته‌شده است، اما این ماده‌ی خوراکی چند خواص درمانی دیگر نیز دارد از جمله اسید فولیک و دیگر ویتامین‌های ضروری. فقط نصف فنجان از این خوراکی خوش‌طعم حدود ۱۰۰ میلی‌گرم کلسیم دارد و ۱۰ درصد از مصرف توصیه شده‌ی روزانه را برای بدن فراهم می‌کند. لوبیا همه فن حریف و خوشمزه است، پس به راحتی می‌توانید آن را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

انجیر خشک

انجیر خشک ظاهر و طعم منحصر به فردی دارد، اما این تنها دلیل برای دوست داشتن آنها نیست. فقط دو عدد از این خوراکی شیرین و سالم ۵۵ میلی‌گرم کلسیم به بدن‌تان می‌رساند، که این میزان تقریبا ۶ درصد از نیاز روزانه‌ یک فرد معمولی است. انجیر همچنین یک منبع عالی پتاسیم و فیبر است، به همین دلیل یک افزودنی فوق‌العاده برای رژیم غذایی‌تان است.

هویج

این عصاهای شعبده ی نارنجی نه تن ها باعث کاهش وزن در افراد می شود بلکه کلسیم موجود در آن به استخوان سازی کمک و از ایجاد تومور های سرطانی در بدن افراد جلوگیری می کند.

کلم بروکلی

این سبزی سرعت پیشرفت بیماری در بدن را کاهش می دهد و به عنوان “خاموش کننده ی ژن سرطان” در بدن بکار برده می شود و به عنوان منبع بزرگی از کلسیم شناخته شده است.

پرتقال یک خوراکی سرشار از کلیسم

این همه مرکبات خوشمزه، هرکدام حاوی کلسیم می باشند. یک برش پرتقال تازه نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را بالا می برد بلکه باعث می شود فرم استخوان بندی بدن را در فرم ایده آل خود حفظ کنید.

بادام حاوی کلسیم

بادام حاوی کلسیم و ویتامین E است که هر دوی آنها سلامت مو و ناخنهای شما را تضمین می کنند. یک مشت، بادام کلسیم مورد نیاز روزانه بدنتان را تامین خواهد کرد.

شاه ماهی

شاه‌ماهی مانند انواع دیگر ماهی، منبع عالی چربی‌های سالم، ویتامین و مواد معدنی مانند کَلسیم است. یک تکه‌ فیله‌ی شاه‌ماهی به میزان حدودا ۱۴۳ اونس، ۱۱۰ میلی‌گرم کَلسیم به بدن‌تان می‌رساند، که این میزان حدود ۱۱ درصد از مقدار کلسیمی است که یک فرد معمولی در روز نیاز دارد. پروتئین موجود در شاه‌ماهی به ترمیم و رشد عضلات کمک می‌کند، و سلامت استخوان‌های‌تان را افزایش می‌دهد. همچنین گفته می‌شود که این ماهی سلامت قلب و وضعیت کلسترول را بهبود می‌دهد.

تخمه‌ی آفتابگردان

تخمه‌ی آفتابگردان منبع مناسبی از کلسیم است، و خواص درمانی فراوان دیگری علاوه بر تقویت استخوان‌ها دارد. گفته می‌شود که این دانه‌های خوشمزه سلامت قلب را بهبود می‌دهند، التهاب را کاهش می‌دهند، از برخی انواع سرطان‌ها جلوگیری می‌کنند، و از پوست در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش مراقبت می‌کنند. هر چند باید در مصرف آنها اعتدال را رعایت کنید چرا که کالری بالایی دارند، اما به طور کلی تخمه‌‌ی آفتابگردان یک افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی سالم و دارای کلسیمی بالا است.
منبع الو دکتر
نکات مهم برای جذب کلسیم بیشتر بدن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ