سرما خوردگی را با ترفند ساده درمان کنید

atoosamirzavandi
سرماخوردگی را با ترفندی ساده که دراین مقاله به آن اشاره شده است درمان کنید.

سرما خوردگی دوره ای دارد که باید پشت سر گذاشته شود و خوردن خوراکی های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین این دوره را کوتاه تر می کنند. در این مقاله می آموزید کهسرما خوردگی را با ترفندی ساده درمان کنید.

درمان سرما خوردگی با عسل

درمان سرماخوردگی شدید با خوردن سیب و عسل به مدت ۲ تا ۳ روز.
مخلوط ۱۰۰ گرم عسل با نصف استکان لیموترش را روزانه یک قاشق غذاخوری قبل از هر وعده غذایی میل نمایید.
برای قطع تب و درمان عوارض سرماخوردگی یک استکان عسل با یک قاشق چایخوری سیاهدانه مخلوط و روزانه یک قاشق چایخوری بعد از صبحانه ، نهار و شام میل نمایید.
مخلوط یک لیوان شیر گرم با عسل برای رفع سرماخوردگی موثر است.
در ابتدای بیماری دم کرده مریم گلی با شیر و عسل در درمان سرماخوردگی موثر می باشد.
دم کرده اکلیل کوهی یک فنجان به همراه یک قاشق چایخوری عسل موثر است.
مقدار کمی از هریک از این موارد را باهم مخلوط نمایید:گل بنفشه،ناخونک،عناب،مریم گلی،سه پستان،گل پنیرک،پرسیاوشان،چای کوهی و گل ختمی را به اندازه یک قاشق غذاخوری داخل قوری ریخته و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و مانند چایی بگذارید تا دم بکشد بعد از صاف کردن به آن عسل اضافه کرده و میل نمایید.
مخلوط عسل و آب لیمو ترش تازه و آب ولرم به علت در بر داشتن مقداری آنتی بیوتیک و مقادیر زیادی ویتامین ث و سایر ویتامین ها و مواد معدنی برای تسریع التیام  انواع سرماخوردگی و گلودرد و عفونت گلو و شش ها و سرفه بسیار مفید است.
مخلوط یک قاشق عسل با یک لیوان شیر ولرم را قبل از هر وعده غذا میل نمایید.
برای کاهش تب یک قاشق غذاخوری عسل با یک استکان دم کرده ۵ گرم تخم رازیانه را نیم ساعت قبل از نهار و شام به مدت ۲ روز میل نمایید.
برای درمان گرفتگی صدا یک قاشق عسل طبیعی را در یک لیوان آب گرم حل کرده و صبح ناشتا جرعه جرعه میل شود و یا اینکه مقداری نمک به آن اضافه کرده و با آن غرغره کنید.
برای رفع تب ، آنفلونزا ، عوارض سرماخوردگی و روماتیسم مفصلی میتوان یک قاشق غذاخوری عسل با یک فنجان جوشانده گل بنفشه (۵۰ گرم) صاف کرده را هر ۴ ساعت یک فنجان میل نمایید.
برای درمان سرفه های ساده و کهنه و مزمن و خروج اخلاط سینه مغز بادام و فندق رااز هر کدام ۵۰ گرم با ۲۵۰ گرم عسل روزی ۳ قاشق غذاخوری میل نمایید.
برای درمان سیاه سرفه ، گلودرد و گرفتگی صدا ، آب پیاز را با عسل به نسبت مساوی مخلوط نموده و روزی سه بار به مقدار یک قاشق مرباخوری میل نمایید.
برای درمان سرفه های سخت ، گل بنفشه معطر را به مدت ۱۰ دقیقه در یک لیتر آب دم نموده و بعد آن را صاف کرده و روزی ۲ الی ۳ فنجان با عسل میل نمایید.
برای درمان سرفه های شدید و عوارض ریوی ، ۲۵۰ گرم گل کلم را در یک لیتر آب جوشانیده و هم وزن آن عسل به آن اضافه کنید و روزی ۲ یا ۳ استکان بعد از غذا میل نمایید.

درمان سرماخوردگی با موز

موز باعث بهبودی ناراحتی معده می‌شود که معمولا در سرماخوردگی به وجود می‌آید.مصرف فلفل دلمه‌ای هم به دلیل داشتن ویتامین C، توصیه می‌شود. همینطور هویج که دارای بتاکاروتن زیادی است.از خوردن پرتقال و لیمو شیرین هم که حتما می‌دانید نباید غافل شوید.

درمان سرما خوردگی با فلفل قرمز

ممکن است در این دوران و با توجه به بعضی باورها از غذاهای تند پرهیز کنید اما جالب است بدانید که فلفل تند باعث باز شدن سینوسها و رقیق شدن ترشحات ریه‌ها می‌شود و خردل هم ترشحات مجاری تنفسی را رقیق می‌کند.

درمان سرما خوردگی با ویتامین C

ویتامین C مصرف کنید خیلی از ما به محض سرما‎ خوردن به سراغ آب‎پرتقال می‎رویم. طبق تحقیقات، ۲۰۰ میلی‎گرم آب‎پرتقال طول دوره بیماری را در حدود ۸٪ کم می‎کند. این ویتامین همچنین به عنوان آنتی‌هیستامین و عامل ضد‎التهاب عمل می‎کند و به همین دلیل آب‎ریزش، و دردهای ناشی از سرما‎خوردگی را کاهش می‎دهد. منابع این ویتامین عبارتند از: کیوی، بروکلی، و گوجه‎فرنگی. گاهی هم می‎توان از مکمل‎های دارویی استفاده کرد.
منبع الو دکتر
درمان سریع سرما خوردگی با این روش ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ