با این میوه پاییزی خوشمزه از ریزش مو جلوگیری کنید

atoosamirzavandi
خوردن میوه های پاییزی به درمان ریزش مو بسیار کمک می کنند یکی از این میوه ها نارنگی می باشد.

ریزش مو در بعضی از افراد به قدری زیاد می باشد که باعث نگرانی شده است اما می توان به کمک خوراکی ها تا حدودی از بد تر شدن شرایط جلوگیری کرد.با این میوه پاییزی خوشمزه از ریزش مو جلوگیری کنید و از دیگر خواص آن بهره ببرید. در این مقاله به بررسی خواص نارنگی پرداخته ایم.

خواص نارنگی برای مو

ویتامین A به مرطوب‌کردن سبوم پوسته سر کمک‌می‌کند

یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای سلامتی، ویتامین A است. خواص آنتی‌اکسیدانی آن، به حالت‌دادن و مرطوب‌کردن سبوم (غدد چربی) پوست سر کمک‌می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها با آلودگی که موهای شما را کم‌کرده و آنها را ضعیف‌تر می‌کند نیز مبارزه‌می‌کند.

رشد مو را افزایش‌داده و سفیدشدن آن را به‌تاخیر می‌اندازد

ویتامین B۱۲ ریزش مو را کاهش‌داده، رشد مو را افزایش می‌دهد و فرآیند پیری را کندمی‌کند.

منبع موی سالم و براق

همانگونه که قبل‌تر گفته‌شد، ویتامین C به ساخت کلاژن که برای رشد مو ضروری است کمک‌می‌کند. ویتامین C همچنین به شکسته‌شدن آهن – منبع دیگری برای سلامت مو- کمک‌‌می‌کند و بنابراین بدن شما می‌تواند آن را جذب‌کند. می‌توانید برای داشتن مویی سالم و براق، آب نارنگی را با روغن موی خود ترکیب‌کرده و استفاده‌کنید.

خواص پوست نارنگی

طبق گفته ی متخصصان تغذیه جویدن پوست نارنگی کلسترول مضر را کاهش می دهد و اثر آن همانند داروهای شیمیایی است که البته عوارض آن را ندارد.
 آنزیم های موجود در سلول های سرطانی از طریق ترکیبی به نام Q40 موجود در پوست نارنگی از بین می رود.
خوردن پوست نارنگی از بیماری قلبی پیشگیری می کند.آنتی اکسیدان پوست نارنگی 20 برابر میوه ی نارنگی است.
ناراحتی های عصبی، افسردگی، استرس و اختلالات مربوط به خواب را برطرف می کند.
بیشتر اختلالات گوارشی را می توان با استفاده از پوست نارنگی برطرف کرد.
مصرف آن برای جذب غذا مفید است. نفخ و حالت تهوع را برطرف می کند. با تحریک سیستم لنفاوی، به دفع مایعات اضافه کمک و با چاقی مفرط نیز مقابله می کند.
از پوست سبزرنگ این میوه برای درمان فشارخون پایین و التهاب استفاده می شود.
 بر اساس طب چینی، پوست نارنگی اختلالات طحال و ریه را برطرف می کند.
 پوست نارنگی را پس از شستن در فر یا زیر نور خورشید خشک کنید و به شکل پودر در بیاورید. این پودر را می توان روی تمامی غذاها از جمله خورشت، سوپ، برنج، چای، مرغ و… اضافه کرد.

 به حفظ قدرت استخوان‌ها کمک می‌کند

در یک مطالعه‌ی دانشگاهی دریافتند گروهی از مردان که ویتامین C و پتاسیم – هر دو در نارنگی وجود دارند! – بیشتری مصرف می‌کنند تراکم استخوانی بیشتر و شکستگی کمتری خواهند داشت. ما نمی‌گوییم شما می‌توانید مثل ۱۷ ساله‌ها دوباره فوتبال بازی کنید اما کسانی که می‌خواهند از شکننده شدن استخوان‌هایشان جلوگیری کنند بهتر است از این میوه بخورند.

خلق و خو را بهبود می‌بخشد

اگر داشتن موهای خوب و کمند شما را به اندازه‌ی کافی خوشحال نکرد، رایحه‌ی این مرکبات (به خصوص پرتقالی مانندها) می‌تواند روحیه‌تان را نیز تقویت کند. باربارا تاملی، هماهنگ کننده‌ی ارشد برنامه‌ی «طب مکمل و جایگزین» در کلینیک مایو، به خبرنگاران گفته است که رایحه‌ی نارنگی می‌تواند جلوی استرس، اضطراب را بگیرد و حتی باعث آرامش شما بشود.

برای عضلات‌تان مفید است

هرچند موز تقریبا چهار برابر پتاسیم بیشتری دارد، اما ۱۱۵ میلی گرم پتاسیم موجود در یک نارنگی نیز می‌تواند به رشد عضلات شما و ریکاوری آن‌ها کمک کند.

به پیشگیری از دیابت کمک می‌کند

طبق مطالعات محققان دانشگاه وسترن آنتاریو، راز نارنگی فلاونوئید آن است که نوبیلتین نامیده می‌شود. این بازیگر قدرتمند است که به حفاظت از بدن در ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک می‌کند و نشان داده شده است از تجمع چربی (به خصوص در کبد) جلوگیری می‌کند که این کار را با تشویق و تحریک بدن به سوزاندن چربی و عدم تحریک تولید و ذخیره‌ی چربی انجام می‌دهد.

منبع الودکتر

علت و درمان ریزش مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ