راه هایی برای رفع خستگی

atoosamirzavandi
رفع خستگی با خوراکی ها یکی از بهترین و لذت بخش ترین راه ها است. با مطالعه این مقاله با راهایی برای رفع خستگی آشنا شوید.

بعضی از افراد از خستگی مداوم شکایت دارند و با استراحت های طولانی مدت باز هم دچار خستگی هستند. در این مقاله با راه هایی برای رفع خستگی آشنا خواهید شد.

نوشیدن آب:

معمولا موقتی افراد خسته‌اند قهوه یا چای می‌نوشند. گرچه خوردن این نوع نوشیدنی‌ها خوب است اما بهترین نوشیدنی آرامش‌بخش و رفع‌کننده خستگی آب است.
کمبود آب می‌تواند مولد احساس خستگی باشد. توصیه ما به شما این است که روزانه حداقل یک میلی‌لیتر بابت هر یک کالری مصرف بنوشید به عنوان نمونه اگر روزانه 2 هزار کالری غذا می‌خورید باید حداقل 8 لیوان آب یا 2 هزار میلی‌لیتر آب بنوشید. بعد از آب، نوشیدنی‌هایی نظیر شیر، چای، سوپ و حتی ماست می‌تواند خستگی شما را برطرف کند.

ماست را دریابید

ماست حاوی میزان قابل‌توجهی کلسیم می‌باشد. این ماده‌ی معدنی برای حفاظت از عضلات مفید است و به عملکرد خوب سلول‌ها و همچنین افزایش کارایی پروتئین‌ها کمک می‌کند.

یک پیاله ماست حاوی حدود 220 میلی‌گرم کلسیم می‌باشد. نیاز روزانه‌ی ما به کلسیم 900 تا 1200 میلی‌گرم است. توصیه می‌کنیم آبی که روی ماست جمع می‌شود را دور نریزید. به خاطر اینکه حاوی مواد معدنی و پروتئین است.

پرتقال: منبع ویتامین C

پرتقال قهرمان انرژی بخشی است. این میوه سرشار از ویتامین C می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را نیز در سلامت نگه می‌دارد و از سلول‌های ما محافظت می‌کند. ویتامین C نسبت به نور و گرما بسیار حساس است. خوشبختانه پوست کلفت و طعم نسبتا ترش پرتقال باعث می‌شود که بیش‌ترین میزان ویتامین C آن حفظ شود.

یک عدد پرتقال 70 میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رساند که معادل نیمی از نیاز روزانه است. توصیه می‌کنیم پرتقال‌های تازه را انتخاب و مصرف کنید. تا می‌توانید مصرف آب پرتقال‌های صنعتی را محدود کنید. توجه داشته باشید که مرکبات دیگر مانند گریپ‌فروت، نارنگی و لیموترش نیز حاوی این ویتامین هستند.

شکلات سیاه: لذت و انرژی

برای اینکه این روزها پرانرژی‌تر باشید شکلات سیاه بخرید و هرازگاهی در بین کارها میل کنید. شکلات سرشار از منیزیم است که به سلول‌ها کمک می‌کند تا انرژی بدن را تامین کنند. علاوه بر این کاکائو همچنین منبع آهن است که به همین شیوه به تولید انرژی کمک می‌کند و از سلول‌ها در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند. در نهایت اینکه فسفر موجود در شکلات سیاه باعث ذخیره‌ی انرژی می‌شود.

توجه داشته باشید که 100 گرم شکلات سیاه یک سوم نیاز روزانه‌ی ما به منیزیم و آهن را تامین می‌کند. توصیه می‌کنیم بعد از صبحانه یا ناهار دو مربع شکلات سیاه میل کنید. ترجیحاً شکلات‌هایی انتخاب کنید که کم‌چرب بوده و درصد کاکائوی بالایی دارند. یادتان باشد که بیشتر از این میزان، کالری بیشتری به بدنتان می‌رساند.

غذاهای طبیعی بخورید.

از غذاهایی که ترکیباتش پر از موادی است که اسم‌شان به «اوز» ختم می‌شود مانند گلوکز اجتناب کنید. اگر به پرهیز از غذاهایی با ترکیبات زیاد توجه کنید، به‌طور طبیعی به سمت غذاهای طبیعی گرایش پیدا خواهید کرد.
فیلیپس توصیه می‌کند برای انرژی بیشتر، مخصوصا روی غذاهایی که حاوی منیزیم و آهن هستند متمرکز شوید، این منابع را می‌توانید در دانه‌ها، آجیل، ماهی، و سبزیجات رنگارنگ و برگدار پیداکنید. ضمنا از صبحانه صرف‌نظر نکنید. حتی اگر یک کاسه کوچک ازغلات یا برشی از نان تست باشد، صبحانه می‌تواند متابولیسم‌تان را شروع کرده و به بدن‌تان یادآوری کند که بیدار شود.

هرگز بیشتر از یک ساعت یکجا ننشینید.

وقتی می‌نشینید، روی عمق تنفس‌تان تاثیرگذاشته و ضربان قلب‌تان را پایین می‌آورد. نشستن، عواقب فراوانی دارد، تحقیقی جدید از University Health Network study حتی نشستن طولانی را به ریسک بالاتر بیماری و مرگ مرتبط می‌دانند. اما تحقیقی از دانشگاه یوتا نشان داد، دو دقیقه پیاده‌روی هریک‌ساعت، می‌تواند این ریسک را خنثی کند.
منبع الودکتر
بهترین دانه برای رفع خستگی

   

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ