افزایش حافظه بلند مدت با حرکت ساده

atoosamirzavandi
افزایش حافظه بلند مدت به راحتی با ورزش دادن مغز و مدام آن را فعال نگه داشتن به راحتی امکان پذیر است.

افزایش حافظه بلند مدت قطعا با انجام فعالیت های ذهنی امکان پذیر خواهد بود. هر چه مغز فعالیت بیشتری داشته باشد دیرتر رو به زوال می رود. در این مقاله افزایش حافظه بلند مدت با حرکات ساده را بیاموزید.

آدامس بجوید تا حافظه تان را تقویت کنید

روش آسان دیگیری که می تواند حافظه شمارا بهبود ببخشد، جویدن آدامس هنگام یادگیری چیزهای جدید است. در این زمینه تحقیقات ضد و نقیضی وجود دارد، ولی مطالعه ای در سال گذشته منتشر شد که نشان می داد شرکت کنندگانی که در طول یادگیریشان آدامس می جویدند،در بازیابی حافظه دقیق تر بودند و زمان واکنش بهتری داشتند.
 یکی از دلایلی که جویدن آدامس می تواند روی بازیابی شما اثر داشته باشد، این است که جویدن آدامس فعالیت هیپوکامپ (اسبک) را افزایش می دهد، هیپوکامپ منطقه مهمی از مغز می باشد که به حافظه مربوط است. ( هرچند هنوز مشخص نیست که چرا این اتفاق می افتد.)
 نظریه دیگر روی افزایش اکسیژن دریافتی و چگونگی توانایی بهبود تمرکز و توجه از طریق جویدن آدامس تمرکز می کند، این ها کمک می کنند که مغز هنگام یادگیری چیزهای جدید، ارتباط های قوی تری ایجاد کند. مطالعه ای وجود دارد که نشان می دهد شرکت کنندگانی که در طول یادگیری و تست حافظه آدامس می جویدند، سطوح ضربان قلب بالاتری دارند، فاکتوری که موجب افزایش اکسیژن دریافتی توسط مغز می شود.

بیشتر بخوابید تا حافظه تان تثبیت شود.

دلایل اثبات شده ای وجود دارند که نشان می دهند خواب یکی از مهمترین عناصر در داشتن یک حافظه خوب است. از آنجایی که بیشترین مقدار تثبیت حافظه در خواب صورت می گیرد، مشخص می شود که مغز ما بدون داشتن خواب کافی برای تثبیت حافظه مان به دردسر می افتد.
حتی یک چرت کوتاه می تواند بازیابی شما را بهبود ببخشد. از شرکت کنندگان یکی از بررسی ها خواسته شد برای اندازه گیری قدرت حافظه شان، کارت های تصویر سازی شده ای را به خاطر بسپرند. بعد از به خاطر سپردن دسته ای از کارت ها یک استراحت 40 دقیقه ای به همه ی آن ها داده شد، نیمی از آن ها در این زمان خوابیدند و نیمی دیگر بیدار ماندند. بعد از این استراحت هر دو گروه مورد آزمایش قرار گرفتند.
محققان متعجبانه دیدند آن هایی که خوابیده بودند به شکل قابل توجهی آزمون را بهتر انجام دادند. آنها 80% پاسخ درست و گروهی که نخوابیده بودند 60% موارد را درست پاسخ داده بودند.
تحقیقات نشان می دهد که وقتی موضوعی برای اولین بار به مغز وارد می شود، (به خصوص در هیپوکامپ) هنوز شکننده است و به راحتی فراموش می شود به خصوص اگر از مغز خواسته شود تا در همان لحظه چیزهای بیشتری به خاطر بسپرد. چرت زدن، موضوعات را به سمت نئوکورتکس ها هدایت می کند. جایی که ذخیره دائمی تر صورت می گیرد و به این ترتیب از جایگزین شدن آن ها جلوگیری می شود.

جدیدترین راه های تقویت حافظه بلند مدت

۱) تغذیه ی مناسب و استفاده ی کمتر از نمک شکر آرد سفید فست فود ها و خوراکی های صنعتی می تواند باعث تقویت حافظه ی ما شود و از انزوال آن حلوگیری شود. بهتر است از خوراکی های سالم، نان با آرد کامل، مغزها میوه ها و سبزیجات سالم و کیک های خانگی کم شیرین استفاده نمایید.
مصرف قهوه، انواع توت ها و گاهی جویدن آدامس نیز می تواند در تقویت حافظه موثر باشد.
مصرف ماهی و گردو که سرشاز از امگا۳ هستند و نیز مصرف میوه هایی مانند انبه و سبزیجاتی مانند پیاز برای تقویت مغز و حافظه بسیار مفید است.
۲)داشتن زندگی آرام و دوری از استرس ها و اضطرابها و معاشرت با افراد اهل مطالعه و مطالعه کردن نیز می تواند سبب ارتقا ، پیشرفت و یادگیری راه های تقویت حافظه بلند مدت شود.
۳)ورزش کردن و انجام تمرینات تنفسی و تمرکزی نیز به تقویت حافظه کمک بسیاری می کند. ورزش هایی مثل یوگا می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.
۴) یک راه دیگر تقویت حافظه این است که تا حد امکان از انجام موازی کاری بپرهیزیم و پیوسته بر روی انجام یک کار تمرکز نماییم.
انجام بازی های فکری و حل جدول کلمات و اعداد نیز از جمله راه های تقویت حافظه بلندمدت است. در واقع باید حافظه به کار گرفته شود و پیوسته در حال یادگیری باشیم تا تقویت شود.
منبع الودکتر
راهکارهای طلایی برای تقویت حافظه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ