طرز تهیه روغن خراطین خانگی

faateme1366
روغنی که جایگزین بوتاکس است را دیگر همه می شناسند.

در این مطلب برای شمایی که علاقه مند به تهیه اصل روغن خراطین هستید، طرز تهیه این روغن معجزه گر را به صورت خانگی توضیح داده ایم.

 

ترکیبات لازم برای  تهیه اصل روغن خراطین:

کرم خراطین ۱ واحد، روغن زیتون ۲ واحد

کرم خراطین را از محل‌های مطمئن خریداری یا خودتان پرورش دهید. سپس معده آنرا تخلیه کنید و آن‌ها را نیم کوب نمایید. یک واحد از کرم‌های نیمکوب شده را با ۲ واحد با روغن زیتون مخلوط نموده و در آفتاب قرار دهید. هر چند روز یکبار ظرف روغن را تکان داده و هم بزنید تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. پس از ۱۵ روز، روغن را صاف کنید.

 

ویژگی‌های روغن خراطین اصل

کرمی که برای تهیه روغن خراطین استفاده می‌شود، دارای نام علمی آیزینیا فوتیدا است که در زبان فارسی به کرم قرمز خاکی حلقوی بارانی و در سطح بین‏ المللی به کرم قرمز کالیفرنیایی (Red Worm California) معروف است. از کرم خراطین اولین بار دانشمند ایرانی ابوعلی سینا، روغنی را تهیه نمود و آن را با روغن زیتون و با روغن کنجد ترکیب کرده و برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کرد. این کرم با تولید مثل هر هفته، با ویژگی داشتن ۷۰ درصد پروتئین در مقایسه با درصد پروتئین گوشت قرمز (۲۵%) یعنی بیش از سه برابر و همچنین دارای امگا ۳ یکی از مخلوقات نادر خداوند از لحاظ مواد غذایی می‌باشد.

 

در سال ۱۹۸۵ شرکت آرایشی بهداشتی داو استفاده از این کرم خاکی و روغن استخراج شده از آن را در محصولات خود آغاز نمود و اولین سری محصولات با ویژگی جوان کننده پوست در سال ۱۹۸۷ به بازار عرضه شد.

این روغن دارای ۷۰ درصد پروتئین و ترکیبات امگا ۳، امگا ۶، امگا ۹ و مواد مغذی فراوان است. همچنین ویتامین‌های موجود در روغن خراطین اصل شامل ریبوفلاوین، پانتونیک اسید، تیامین، پیریدوکسین، ویتامین ب ۱۲، اسید فولیک و بیوتین است که تاثیر به سزایی در غذا رسانی به بافت‌های پوستی و تولید کلاژن دارد.

همچنین این روغن دارای خواص متفاوتی نظیر اثرات آنتی اکسیدانی و محرک رشد سلولی است و استفاده از آن باعث بازسازی اپی تلیوم و افزایش سنتز برخی فاکتور‌های رشد می‌شود. در مکانیسم این محصول می‌توان افزایش مقدار کلاژن و آرایش منظم‌تر رشته‌های کلاژنی، تکثیر فیبروبلاستی، تحریک روند رگزایی و کاهش تعداد سلول‌های آماس را نام برد. هم اکنون نیز بیشتر شرکت‌های پیشتاز صنعت تولید مواد آرایشی، از این روغن برای تولید انواع صابون و کرم استفاده می‌کنند. علاوه بر این فضولات این کرم کودی بنام ورمی کمپوست با خواص منحصر بفردی تولید می‌کند.

منبع: ستاره

هرشب به مدت یک ماه، روغن زیتون کف پایتان بمالید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ