بواسیر را با این روش ساده درمان کنید

هموروئید یا بواسیر یک بیماری بسیار شایع است، بواسیرها رگ‌های خونی هستند که در اطراف مقعد یا قسمت پایینی راست‌روده (رکتوم) قرار دارند. بواسیرها می‌توانند داخلی یا خارجی باشند. اگر شما هم دچار مشکل بواسیر هستید درمان های زیادی برای آن وجود دارد که ساده ترین راه، می توانید با تغییراتی در سبک زندگی تان به بهبود آن کمک کنید

نگاه طب سنتی به بیماری “بواسیر” به این صورت است که آن را از غلبه “سودا” می‌داند و سودا یک خلط بسیار غلیظی است که در هر عضوی از اعضای بدن تجمع یابد، باعث تولید بیماری و از تعادل خارج شدن عضو مربوطه می‌شود.

 

در طب نوین معمولاً برای موارد حاد بواسیر، جراحی تجویز می‌شود که متأسفانه بسیاری از بیماران به‌دلیل اینکه منشأ ایجاد بواسیر در آنها عملاً درمان نشده است، پس از گذشت یک یا چند سال مجدداً به بواسیر مبتلا می‌‌شوند و باید عوارض شدید‌تر آن را تحمل کنند.

 

اما یکی از درمان‌های بواسیر در طب سنتی که البته باید حتماً تحت نظر یک طبیب حاذق طب سنتی انجام شود، استفاده از “زالودرمانی” است چرا که در بزاق زالو، آنزیمی به‌نام “هپاتون” وجود دارد که زالو آن را وارد خون می‌کند و این آنزیم، خون را قلیایی می‌کند و به‌نوعی می‌توان زالو را “جراح کوچک” دانست.

 

برای درمان بواسیر کنار زالودرمانی باید از مصرف تمام سودازاها و داروهای شیمیایی جدداً اجتناب کرد و برای درمان یبوست هم می‌توان ترکیب گل محمدی و برگ سنا را جوشانده با عسل شیرین و میل کرد؛ مصرف خیسانده انجیر هم ضد سودا است.

 

همچنین برای درمان بواسیر باید هر شب داخل و اطراف مقعد را با روغن زیتون تصفیه‌نشده چرب کرد؛ استفاده از نوره در محل ضایعات بواسیر نیز می‌تواند مفید باشد.

 

مصرف سرکنگبین بارهنگ و گلاب برای بواسیر مفید است؛ سویق گندم جو عدس نخود سنجد و سویق کامل نیز مفید است.

 

تقریباً تمام غذاهای صنعتی و شرکتی، کمپوت‌ها و کنسرو‌ها، سودازا هستند مانند ماکارونی، سویا، رب، سس، شکلات، بستنی و

منبع: پزشکان بدون مرز

 

درمان هموروئید با جراحی و لیزر چه فواید و چه عوارضی به همراه دارد؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ