محوکردن جای زخم و بخیه با این چای

آیا می دانید محوکردن جای زخم و بخیه با چای سبز امکان پذیر است؟ در این مقاله خواهید خواند که چگونه می توان با چای، جای زخم و بخیه را محو کرد.

جای زخم و بخیه اگر از بین نرود به مروز می تواند ظاهر زشتی را به پوست می دهد. راه های مختلفی برای از بین بردن جای زخم و بخیه وجود دارد ولی چای سبز گیاهی بسیار موثر و سرشار از خاصیت است که محوکردن جای زخم و بخیه با این چای به سادگی امکان پذیر است. در ادامه این مقال شما را با نحوه محوکردن جای زخم و بخیه با این چای آشنا می کنیم.

محوکردن جای زخم و بخیه با این چای

محو کردن جای زخم و بخیه با چای سبز 

چای سبز دم کنید، بگذارید خنک شود و سپس آن را در یک جای زخم جدید با استفاده از یک پنبه تمیز بمالید و به آرامی ماساژ دهید.زمانی که به طور منظم استفاده می شود، اندازه جای زخم و بخیه را کاهش می دهد.

ناپدید شدن جای زخم و بخیه با روغن درخت چای

روغن درخت چای، درمان گیاهی شگفت‌انگیزی برای درمان جای زخم است. این درمان خیلی مؤثر است چرا که خواص ضدعفونی‌کنندگی، ضدباکتریایی، ضدقارچی و ضدویروسی دارد. روغن درخت چای برای درمان زخم‌های جوش مؤثر است. بیشترین تأثیر آن در درمان زخم‌های هیپرتروفیک است و می‌تواند کم‌کم جای این زخم‌ها را از بین ببرد. دو تا چهار قطره از روغن درخت چای را با روغن نارگیل مخلوط کنید و دوبار در روز آن را روی جای زخم بمالید.

4 قطره روغن درخت چای را به 2 قاشق سوپ خوری آب اضافه کنید. از این محلول رقیق شده برای شستن ناحیه آسیب دیده 2-3 بار در روز استفاده کنید. متناوبا، 2-3 قطره روغن درخت چای را به یک قاشق چای خوری روغن بادام اضافه کنید. آن را روی جای زخم بزنید، 30 دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب گرم بشویید.

هر روز از این روش درمانی استفاده کنید.

نکته: هیچ وقت از روغن درخت چای رقیق نشده استفاده نکنید. همچنین، اگر از این روغن برای اولین بار استفاده می کنید، حتما تست را انجام دهید.

سرکه سیب بهترین درمان جای زخم و بخیه

مقادیر مساوی از سرکه سیب را با آب مخلوط کنید. یک تکه پنبه در آن فرو کنید و آن را روی جای زخم بزنید. به مدت 5 دقیقه بگذارید بماند و سپس آن را با آب بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید. متناوبا، یک راه دیگر با 2 قاشق سوپ خوری سرکه سیب، 2/3 فنجان آب و 1 قاشق چای خوری عسل آماده کنید. این مخلوط را روی زخم بزنید، 30 دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را یک بار انجام دهید.

 آلوئه‌ ورا

مدت زیادی است که آلوئه‌ورا به عنوان درمان‌کننده‌ی مشکلات پوستی شناخته‌شده است. فواید آلوئه‌ورا شامل درمان جای زخم هم می‌شود. این ماده نه تنها پوست آسیب‌دیده را بهبود می‌بخشد، بلکه می‌تواند با استفاده از فرایند‌های ترمیم‌کننده بافت آسیب‌دیده را نیز بهبود بخشد.

در تحقیقاتی که روی موش‌ها انجام شد، مشخص شد که درمان موضعی با استفاده از آلوئه‌ورا، در بهبود زخم‌ها و سوختگی‌ها مؤثر است. به‌علاوه، تحقیقات زیادی روی تأثیرات التیام‌بخش آلوئه‌ورا انجام شده است، که از بین آنها می‌توان به تحقیق درمورد توانایی از بین بردن جای زخم اشاره کرد.

بهتر است که از ماده‌ی ژل‌مانند تازه استفاده کنید. این ماده مستقیما در برگ‌های آلوئه‌ورا پیدا می‌شود. می‌توانید برگ‌های آلوئه‌ورا را در فروشگاه‌های سبز پیدا کنید. برای استفاده از برگ آلوئه‌ورا، پوشش بیرونی برگ را پوست بکنید تا به ماده‌ی ژل‌مانند برسید. ژل را مستقیما روی جای زخم بمالید و بگذارید تا برای نیم ساعت یا بیشتر روی آن بماند. از آنجا که این ژل به‌سرعت خشک می‌شود، می‌توانید با آن بخوابید.

روزی دو یا سه بار از این ژل استفاده کنید. به این ترتیب نه تنها زخم جوش از بین می‌رود،‌ بلکه می‌توانید شاهد این باشید که پوست‌تان درخشان‌تر و سفت‌تر شده است و حتی چروک‌های پوست شما نیز از بین رفته است.

با این ترکیب خانگی جای زخم را محو کنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ