همه ی قسمت های این میوه ی پاییزی را بخورید!

در این قسمت از الودکتر خواص میوه ای را به شما معرفی کرده ایم که لازم است با آن ها در این قسمت آشنا شوید و همه ی قسمت های این میوه ی پاییزی را بخورید!

میوه های پاییزی میوه هایی خوش طعم و پر از فواید بسیار قابل توجه برای سلامتی بدن هستند. بعضی از میوه های پاییزی را باید به طور کامل و همه ی قسمت های آن را خورد. در این قسمت شما را با خواص پرتقال یکی از میوه های پاییزی آشنا میکنیم. در انتها به شما توصیه میکنیم همه ی قسمت های این میوه ی پاییزی را بخورید!

همه ی قسمت های این میوه ی پاییزی را بخورید!

براساس یافته های پژوهشگران طب سنتی کشور، پرتقال دارای طبع معتدل است و ترکیباتی نظیر روغن فرار، نشاسته، چربی، قند نوعی ماده تلخ، فلاونوییدها و ویتامین های A وBوC را دارد همچنین املاح معدنی به ویژه سدیم که در پرتقال رسیده به وفور یافت می شود.

پرتقال از خانواده مرکبات است. دامنه انتشار و محل های عمده رویش این گیاه  پرتقال ابتدا از  چین به هند بوده است  و سپس مسلمانان بخصوص عثمانی ها آن را به اروپا بردنند در حال حاضر بیش از 200نوع از این میوه در آمریکا کاشته می شود در ایران نیز به عنوان یک محصول باغی به شکل گسترده ای مورد کاشت و پرورش قرار می گیرد.

پرتقال دارای طبع معتدل است و ترکیباتی نظیر روغن فرار،نشاسته ،چربی، قند نوعی ماده تلخ ، فلاونوییدها و ویتامین های A وBوC  را دارد همچنین املاح معدنی به ویژه سدیم که در پرتقال رسیده به وفور یافت می شود.خواص درمانی پرتقال پرتقال این گیاه دارویی با ارزش را چینی ها به دنیا معرفی کردند و در قرون وسطی پزشکان عرب به آن توجه خاصی داشتند در قرن شانزدهم عصاره روغنی پرتقال به نام روغن نرولی کشف شد که دارای خواص ضدعفونی کننده و معطر است.

میوه پرتقال در چین به شکل رسیده ونارس استفاده دارویی داشته و به عنوان محرک گوارش و ضد یبوست استفاده می شود. برای درمان سرفه های خشک، آرامش اعصاب، بی خوابی و شک عصبی مفید است ودر طب سنتی چین عقیده  بر این است که مصرف میوه پرتقال موجب تحریک انرژی راکد در بدن می شود.

پوست پرتقال به شکل تازه و خشک شده استفاده  دارویی داشته و برای تقویت سیستم گوارشی و دستگاه تنفسی و خلط آور مفید است.

خواص دمکره پوست پرتقال

دمنوش پوست پرتقال را می توان هم از پوست خشک هم از پوست تازه تهیه کرد برای منظور مقدار 10گرم پوست تازه ویا5 گرم پوست خشک را به یک لیوان آب جوش اضافه کرده. به مدت 5 دقیقه جوشانده و برای درمان ناراحتی های گوارشی نظیر سوء هاضمه ،یبوست، نفخ و نیز درمان ناراحتی های دستگاه گوارشی روزانه 3 فنجان مصرف کنید.

دمکرده پوست پرتقال را با مقدار مساوی عسل ترکیب کرده و پس از خنک شدن برای درمان سرفه به مقدار 2 الی 4 میلی لیتر تا بهبودی کامل مصرف کنید.

تنتور تهیه شده از میوه های پرتقال دارای اثرهای درمانی مفید بر بیماری های سیستم عصبی نظیر ترس،بیخوابی و شک عصبی بوده وبرای این منظور می توان 10قطره از تنتور میوه پرتقال را در موقع خواب میل کرد.

عرق: عرق تهیه شده از شکوفه های پرتقال که تبخیر شده به  عنوان یک داروی ضد نفخ،آرامبخش، ضد اضطراب و بی خوابی مفید بوده است. وبرای این منظور می توان 5 الی 10قطره در هر وعده به غذا اضافه کرده و میل کنید.
کرم: 1الی2 قطره از روغن نرولی را به کرم های مرطوب کننده پوست اضافه کرده و برای درمان ضایعات پوستی از آن استفاده کنید.
روغن ماساژ: 1 الی2 قطره از روغن نرولی را با 10 میلی لیتر روغن بادام اضافه کرده و همراه با ماساژ به عنوان آرامبخش استفاده کنید.
احتیاط در مصرف: در دوران بارداری از مصرف پرتقال تلخ خودداری کنید چون ممکن است موجب انقباض رحم شود.

 منبع: بهداشت نیوز

دمنوش پوست پرتقال، معجزه ای در پاییز

خواص پوست پرتقال خشک شده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ