پایین آوردن سریع تب بزرگسالان بدون دارو در خانه

برای پایین آوردن سریع تب بزرگسالان بدون دارو در خانه لازم است نکاتی را رعایت کنید.

بعضی مواقع در شرایطی قرار میگیریم که دسترسی به دکتر و درمانگاه مشکل می باشد. تب از اختلالاتی است که اگر به سراغمان بیاید و در درمان آن اقداماتی را نکنیم می تواند خطرات بسیار و حتی مرگ را برایمان رقم بزند. در مواقعی که به دوا و درمان دسترسی داریم و تب به سراغمان می آید برای پایین آوردن سریع تب بدون دارو در خانه چه باید کرد؟ ما پاسخ سوالتان را در این قسمت از الو دکتر می گوییم و پایین آوردن سریع تب بزرگسالان بدون دارو در خانه را به شما خواهیم گفت.

پایین آوردن سریع تب بزرگسالان بدون دارو در خانه

تب بخشی از مکانیسم دفاعی بدن است. تب ناراحت‏ کننده و گاهی اوقات دردناک است، اغلب در شب بدتر می‏شود و می‏تواند خواب شما را به هم بزند. در هنگام تب گاهی تمام بدن شما درد دارد و احساس مریضی و گرما می‏کنید ولی نگران نباشید با پیشنهادات ارائه شده می توانید این مشکل را تا حدودی رفع کنید.

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده دارای دمای بالاتر از حد نرمال هستید، باید:

جوراب های مرطوب روی مچ پا قرار دهید:

این یک راه حل عالی برای کودکان است ، به سادگی آن ها را کمی مرطوب کنید و آنها را روی ناحیه مچ پا قرار دهید. وقتی جوراب خشک می شود، این روش را تکرار کنید.اطمینان حاصل کنید که، آنها چکه نمیکنند و حتما قبلا بچلانید ؛ این روش باعث تسکین و آرام کردن کودکان بیمار می شود.

با آب با دمای معمولی پاشویه کنید:

اگر زیر دوش برای دو دقیقه بایستند، دما را به آرامی پایین بیاورید تا تغییر دما به بدن آسیب نرساند.

مقدار زیادی آب بنوشند:

تب یکی از علل کم شدن آب بدن است ، بدن در حال مبارزه با موجودات خارجی است. بنابراین آب آشامیدنی، چای گیاهی یا آبمیوه، یک ایده عالی است، به ویژه اگر تب همراه با اسهال و استفراغ باشد ؛ مقدار مایعات مصرفی ،بستگی به سن بیمار دارد (3 لیتر برای مردان بالغ، 2.2 لیتر برای زنان و 1.5 لیتر برای کودکان).

سرد کردن سر و گردن:

از پارچه های سرد یا مرطوب استفاده کنید هر چند بار که لازم است تکرارکنید – زمانی که پارچه خشک شود یا دیگر احساس خنک شود آن را عوض یا مرطوب کنید. 

بهتر است از مایعات، مانند :سوپ سبزیجات یا چای گیاهی استفاده کنید. به این ترتیب بدن سریع تر ریکاور می شود و می تواند به راحتی بهبود یابد.
خنک کردن سر و گردن با دستمال مرطوب سرد 
به مقدار کمی و مداوم غذا بخورید .

پایین آوردن تب کودک در سه سوت!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ