با کدو حلوایی خوش اخلاق تر شوید

atoosamirzavandi
با کدو حلوایی خوش اخلاق تر شوید و بداخلاقی را برای همیشه کنار بگذارید.

کدو حلوایی حاوی ویتامین A و کارتینوئید ها می باشد که به تقویت بینایی کمک می کند همچنین به دلیل دارا بودن اسید آمینه تریپتوفان باعث خوش اخلاقی می شود. پس اگر کمی بد اخلاق هستید با کدو حلوایی خوش اخلاق تر شوید. این مقاله را تا انتها بخوانید تا بیشتر با خواص کدو حلوایی آشنا شوید.

با کدو حلوایی، چشمانی به تیزبینی عقاب داشته باشید

یک فنجان کدو حلوایی پخته یا پوره‌ی کدو حلوایی، بیش از ۲۰۰ درصدِ نیاز روزانه بدن به ویتامین A را دو دستی تقدیم شما می‌کند. این میزان ویتامین برای داشتن دید قدرتمند، حتی در نور کم هم کافی است.

کدو حلوایی سرشار از کاروتنوئیدهاست. ترکیباتی که سبب رنگ نارنجی کدو حلوایی می‌شوند؛ ترکیباتی مثل بتاکاروتن که بدن آنها را به‌صورت ویتامین A برای تقویت و محافظت حس بینایی به‌کار می‌گیرد

با کدو حلوایی خوش‌اندام شوید

نمی‌دانم می‌دانستید یا نه، اما کدو حلوایی هم یکی از پرچم‌داران فیبر است که متأسفانه چندان خوش‌‌اقبال نبوده است و نتوانسته مشهور شود. هر فنجان کدو حلوایی ۳ گرم فیبر و فقط ۴۹ کالری انرژی دارد. رفاقت با کدو حلوایی به نفع شما خواهد بود، چون برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و لازم نیست نگران کالری دریافتی خود باشید.

رژیم غذایی سرشار از فیبر زود سیرتان می‌کند و نمی‌گذارد آن‌قدر غذا بخورید که بلافاصله عذاب وجدان بگیرید و چه موهبتی بهتر از این برای لاغر شدن سراغ دارید؟! مطالعه‌ای مربوط به سال ۲۰۰۹ نشان می‌دهد افرادی که قبل از ناهار یک سیب کامل میل می‌کنند (می‌دانید که پوست سیب هم فیبر دارد) نسبت به کسانی ‌که ترجیح می‌دهند دسر سیب یا آب آن را مصرف کنند، کالری کمتری از غذای‌شان دریافت می‌کنند.
برای مبتلایان به سنگینی معده و اسهال ، گوشت کدو را تکه تکه کنید و در یک لیتر آنقدر بجوشانید تا نصف آب بخار شود و پس از صاف کردن آب آن را بگیرید و با مقداری شکر آن را شیرین کرده و هر وقت مایل بودید آن را مصرف کنید ، آب کدویی که به این صورت به دست می آید برای تسکین درد بواسیر مؤثر است لذا نوشیدن سه بار در روز از آب کدو تجویز شده است.

کمپوت کدو مخلوط با سیب از غذاهای مفید برای بیماران مبتلا به ورم پروستات است ، آب کدوی پخته ادرار آور بوده و برای رفع اختلالات کلیه و مثانه مفید است ، کوبیده کدو برای درد سر و درد شقیقه بسیار سودمند است ،  مرهم کدو حلوایی برای درمان دمل مفید است.

خوش اخلاقی یکی از خواص کدو حلوایی

غیر از خود کدو حلوایی، تخمه‌ی آن هم خوراکی مفرحی است. از آنجا که آجیل‌ و تخمه معمولا یکی از ملزومات معاشرت‌های فامیلی و دوستانه‌ی ما ایرانی‌هاست، باید یک خبر خوب به شما بدهم و آن هم این است که خوردن تخمه‌ی کدو حلوایی نیز می‌تواند حال ما را خوب کند! تخمه‌ی کدو حلوایی تریپتوفان آمینواسید دارد که خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد. هرچند محققان معتقدند که پرخوریِ بعد از غذا بیشتر از آرامش حاصل از تریپتوفان باعث خواب‌آلودگی بعد از خوردن غذا می‌شود اما این آمینواسید در تولید سروتونین (یکی از مهمترین نقش‌آفرینان در چگونگی خلق‌وخوی ما) نقش مهمی دارد. یک مشت تخمه‌ کدو‌ی بوداده می‌تواند شما را خوشحال نگه دارد. می‌توانید امتحان کنید.

کدو تنبل باعث شادابی پوست می شود

قدرت آنتی اکسیدان مربوط به بتا کاروتن در کدو تنبل با پیری پوست مقابله می کند، به علاوه به بهبود التهاب کمک می کند؛ کاهش التهاب به سلامت پوست و بدن کمک می کند.
منبع الودکتر
دستور تهیه کیک کدو حلوایی

  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ