بهبود علائم سینوزیت با حوله مرطوب

atoosamirzavandi
بهبود علائم سینوزیت با حوله مرطوب را پس از خواندن این مقاله تجربه کنید.

سینوزیت زمانی ایجاد می شود که سینوس ها ملتهب شده و مخاط درون آن ترشح شود این ترشحات عفونی هستند و ایجاد درد در ناحیه پیشانی و بینی می کنند. به کمک درمان های خانگی می توان سینوزیت را بهبود بخشید. در این مقاله چگونگی بهبود علائم سینوزیت با حوله مرطوب را شرح خواهیم داد.

بخور گرفتن

بخور یکی از بهترین راه ها برای باز شدن سینوس است. برای تولید بخور مناسب، وارد حمام شوید و آب داغ را باز کنید و در را ببندید تا حمام بخار بگیرد. در حالتی که آب داغ باز است سه تا پنج دقیقه در حمام بمانید. در این حالت گرفتگی بینی برطرف می شود. همچنین می توانید سر را بر روی یک ظرف بخار بگیرید و سر را بپوشانید. ده دقیقه نفس بکشید تا زمانی که حس کنید گرفتگی بینی برطرف شده است.
اگر در هنگام بخور احساس سرگیجه کردید هوای تازه تنفس کنید. این سرگیجه موضوعی مهم نیست و جای نگرانی وجود ندارد.
می توانید از روغن هایی مانند اسطوخودوس، نعناع و اوکالیپتوس در آب حمام استفاده کنید. این روغن ها خاصیت باز کنندگی دارند. روغن اوکالیپتوس خاصیت ضد میکروبی، ضد التهاب و باز کنندگی دارد. همچنین عفونت سینوس را از بین می برد و سینوس ها را پاک می کند. می توانید پنج تا ده قطر از این روغن را داخل آب حمام بریزید.
روغن های گفته شده را از دسترس کودکان دور نگه دارید. این روغن ها می توانند مشکلاتی جدی ایجاد کنند و گاهی نیز حتی باعث مرگ می شوند.

از کمپرس گرم استفاده کنید

گرما می توانید از گرفتگی بینی جلوگیری کند و سینوزیت را برطرف کند. یک حوله مرطوب بردارید و به مدت دو دقیقه در مایکروفر قرار دهید. دما باید بالا باشد اما باید قابل تحمل باشد. حوله را بر روی بینی قرار دهید و تا زمانی که گرمایش از بین می رود بگذارید بماند. این کار را تکرار کنید. این کار از گرفتگی بینی جلوگیری می کند و باعث پاکی آن می شود.

استفاده از قوری چای

می توانید با استفاده از یک ظرف شبیه قوری چای آب گرم را داخل مجرای بینی بریزید تا آن را پاک کند. ظرف را با آب با دمای 50 درجه سانتی گراد پر کنید. سر به سمت چپ کج کنید و انتهای لوله قوری را بر روی بینی قرار دهید. ظرف را بالا برده و آب را داخل بینی سمت راست بریزید. این کار باعث تمیز شدن بینی سمت چپ می شود.
از تمیز بودن آب مطمئن شوید. برای گرم شدن آب آن را بجوشانید. 

نوشیدن و خوردن مواد غذایی داغ

برخی نوشیدنی ها و غذاها سینوزیت را درمان می کنند. سعی کنید چای داغ بخورید؛ چای داغ مثل بخور عمل می کند. گرمای چای سینوس ها را گرم کرده و باعث آبریزش می شود. چای نعناع و اسطوخودس علاوه بر باز کردن بینی خواص دیگری نیز دارند.
روش غذا خوردن خود را تغییر دهید. از فلفل  و غذاهای تند استفاده کنید. گرمای افزوده شده به بدن شما باعث گرم شدن سینوس ها و باز شدن مجاری بینی می شود.
سوپ داغ نیز باعث درمان سینوزیت می شود.

داروها و درمان های طبیعی سینوزیت

درمان های خانگی بسیاری، وجود دارد که می توانید برای کاهش نشانه ها استفاده کنید و عفونت سینوسی خود را بهبود دهید:
مقدار زیادی مایعات مانند آب، و آب مرکبات را بنوشید هیدراته ماندن برای کمک به مبارزه با عفونت ها و پاکسازی بینی مهم است.
استفاده از محلول نمکی یا قطره بینی:شما می توانید قطره نمکی خود را با ترکیب کردن 1 فنجان آب گرم با 1/8 قاشق چای خوری نمک و کمی پودر بکینگ پودر تهیه کنید.
در شب، از دستگاه بخور استفاده کنید یا می توانید یک ظرف آب جوش برداشته، یک حوله بر روی سر خود قرار دهید و در بخار آن نفس بکشید.
استفاده از نوار های بینی نیز به باز کردن بینی ها کمک می کند ؛ برای گلو درد، آب نمک (1/4 قاشق چای خوری نمک به ازای هر 8 اونس آب)، آب گرم نوشیدنی را باهم مخلوط کنید.

عسل و لیمو نیز گلو درد را تسکین می دهند.

حتما خوب و زیاد بخوابید، زیرا این امر ،به سیستم ایمنی بدن شما در مقابل مبارزه با عفونت ها کمک می کند.
برای سردرد:بسته های گرم یا سرد را بر روی شانه ها یا گردن خود بگذارید ،یا یک کمپرس سرد را روی پیشانی خود قرار دهید ماساژ بدهید، یا حمام گرم بگیرید، که میتوانند به کاهش سردرد کمک کنند.
منبع الو دکتر
درمان همزمان سینوزیت و پولیپ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ