درمان کم کاری و پرکاری تیروئید با تخم گشنیز در 8 روز

atoosamirzavandi
درمان کم کاری و پرکاری تیروئید با تخم گشنیز را با مطالعه این مقاله بیاموزید.

درمان کم کاری و پرکاری تیروئید به کمک درمان های خانگی امکان پذیر است. تخم گشنیز به درمان کم کاری و پرکاری تیروئید کمک می کند. در این مقاله به بررسیدرمان کم کاری و پرکاری تیروئید با تخم گشنیز در 8 روز می پردازیم.

درمان کم کاری و پرکاری تیروئید در 8 روز با تخم گشنیز

تخم گشنیز یکی از موثرترین روش های طب مکمل است که به طور طبیعی می تواند در عرض 8 روز کارکرد تیروئید را به حالت اول بازگرداند. تخم گشنیز حاوی مواد معدنی است که می توانند با عفونت های بدن مقابله کند. این درمان کاملا بی خطر است و حتی زنان باردار و مادران شیرده می توانند از آن استفاده کنند.

2 قاشق غذاخوری تخم گشنیز را با 1 لیوان آب مخلوط کرده به مدت 15-20 دقیقه روی حرارت کم بجوشانید سپس از روی حرارت برداشته صاف کنید و بعد از 10 دقیقه که از حرارت افتاد با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط نموده و هر روز صبح ناشتا میل نمایید.

درمان کم کاری تیروئید

مصرف پروتئین را افزایش دهیم

چون هورمون تیروئید برای انتقال به تمام بافت‌های بدن نیاز به پروتئین دارد، باید در هر وعده‌ی غذایی از پروتئین استفاده کنید. این ماده به عملکرد طبیعی غده‌ی تیروئید کمک می‌کند. مغزها، کره‌ی مغزها، محصولات دامیِ بدون آنتی‌بیوتیک ( ارگانیک، گوشت دام‌های محلی و علف‌خوار، تخم مرغ و ماهی‌های پرورشیِ سالم) و حبوبات حاوی پروتئین هستند.

سویا و مشتقات آن مانند توفو (پنیر سویا)، شیر سویا، گوشت جایگزین (گوشت مصنوعی)،‌ خوراکی‌های انرژی‌زا و… حاوی پروتئین هستند، اما این محصولات حتی اگر به صورت ارگانیک و بدون اصلاح ژنتیکی باشند باز هم در عملکرد گیرنده‌های هورمونی و چرخه‌ی بازخورد در سیستم غدد درون‌ریز اختلال ایجاد می‌کنند.

مصرف چربی‌های سالم را فراموش نکنیم

چربی

چربی دوست شما است و کلسترول ماده‌ی سازنده‌ی مسیرهای هورمونی بدن است. اگر به میزان کافی چربی و کلسترول مصرف نکنید، عدم تعادل هورمونی در بدن تشدید می شود. با مصرف چربی‌های طبیعی و سالم مانند روغن زیتون، روغن حیوانی، آووکادو، تخم کتان، ماهی، مغزها، کره‌ی مغزها، پنیر و ماست پرچربِ بدون هورمون و آنتی‌بیوتیک و شیر نارگیل، در میزان هورمون‌های تیروئید بدن خود، تعادل ایجاد کنید.

 رژیم غذایی مدیترانه ای

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند به حفظ سلامت تیروئید کمک کند، داشتن یک رژیم غذایی متعادل است. دکتر گوپتا توضیح می دهد که ۷۰ درصد از سیستم خودایمنی بدن در روده ها وجود دارد، که با عنوان علمی GALT ( یا gut-associated lymphoid tissue) شناخته می شود. وقتی مخاط روده متورم و ملتهب می گردد، در واقع می تواند شروع یک پاسخ ایمنی باشد. مطالعات نشان داده که این امر در ابتلا به بیماری تیروئید نقش دارد.
دکتر گوپتا برای کمک به پیشگیری و تحت کنترل درآوردن التهابات، داشتن یک رژیم غذایی مدیترانه ای را توصیه می کند. برای این منظور او مصرف روزانه چهار یا پنج وعده سبزیجات، سه تا چهار وعده میوه، همراه با مقدار زیادی پروتئین های کم چرب و ماهی های چرب مثل ماهی سالمون، شاه ماهی، ماهی کولی و ماهی خال مخالی توصیه می کند. دکتر گوپتا همچنین روغن های چرب سالم دیگری مثل روغن زیتون خالص، روغن کانولا ارگانیک، روغن آفتابگردان، روغن گلرنگ (گل خشت)، روغن نارگیل، مغزها، کره مغزها و آووکادو را توصیه می کند.
منبع الودکتر
تیروئید چگونه به وجود می آید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ