سوالات رایج در مورد تست بارداری

mahdie.mohtashami
اگر به دنبال آن هستید که به راحتی از بارداری خود اطلاع داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که سوالات رایج در مورد بارداری را مطالعه کنید تا از باردار بودن یا نبودن خود اطلاع پیدا کنید.

سوالات رایج در مورد تست بارداری

یک تست حاملگی ممکن است به شما نشان بدهد که آیا باردار هستید یا نه. 

در اینجا به برخی از متداول‌ترین سوالات در مورد آزمایش‌ها بارداری پاسخ داده می‌شود.

 
 تست حاملگی چیست و چگونه کار می‌کند؟ 

آزمایش‌ها بارداری برای تشخیص اینکه آیا ادرار و یا خون شما حاوی یک هورمون به نام گونادوتروپین جفتی انسان (hcg)است، طراحی می‌شوند. این هورمون درست بعد از یک تخم لقاح‌یافته به دیواره رحم  درست می‌شود. 
که این امرگاها اتفاق می‌افتد – اما نه همیشه – حدود ۶ روز پس از لقاح. اگر باردار هستید، سطح آن به سرعت افزایش می‌یابد و هر ۲ تا ۳ روز دو برابر می‌شود. 

چه نوع آزمون‌های حاملگی در دسترس هستند؟ 

دو نوع اصلی تست بارداری می‌تواند به شما نشان بدهد که آیا باردار هستید یا نه، آزمایش ادرار و آزمایش خون. تست‌های ادرار را می توان در خانه یا در مطب پزشک انجام داد. بسیاری از زنان برای اولین بار یک تست حاملگی خانگی را برای یک هفته پس از یک دوره غیبت امتحان می‌کنند. آزمون‌های مربوط به بارداری در خانه خصوصی و راحت هستند. 
این محصولات همراه با دستورالعمل هستند. از دقت آن‌ها برای رسیدن به دقیق‌ترین نتایج می توان استفاده نمود .پس از تست، شما می‌توانید نتایج را باپزشک خود در میان بگذارید، پس از آن می‌توانید تست‌های دقیق تری انجام دهید.
آزمایش خون در آزمایشگاه انجام می‌شود، اما کم‌تر از آزمایش ادرار استفاده می‌شود. این تست‌ها می‌توانند حاملگی را زودتر از یک تست حاملگی خانگی یا حدود ۶ تا ۸ روز بعد از تخمک‌گذاری تشخیص دهند.

آزمایش‌های HCG 

دو نوع آزمایش خون در دسترس است: 
یک تست hcg کیفی به سادگی چک می‌کند تا ببیند آیا hcg وجود دارد یا نه.پاسخ “بله” یا “خیر” به این سوال را می‌دهد، ” آیا شما باردار هستید یا نه؟ ” پزشکان اغلب این تست‌ها را انجام می‌دهند تا حاملگی را تا ۱۰ روز پس از یک دوره غیبت تایید کنند. برخی از این تست‌ها می‌توانند hcg را خیلی زودتر تشخیص دهند. 

این تست مقدار دقیق hcg را در خون شما اندازه‌گیری می‌کند، همچنین می‌تواند حتی سطوح بسیار پایین تری از hcg را بیابد. از آنجایی که این تست‌ها می‌توانند غلظت را اندازه‌گیری کنند، ممکن است برای ردیابی مشکلات دوران بارداری مفید باشند. آن‌ها همچنین ممکن است (در ترکیب با دیگر تست‌ها)برای تشخیص حاملگی لوله‌ای (خارج از رحم)یا پایش یک زن پس از سقط‌ جنین در زمانی که سطح hcg به سرعت کاهش می‌یابد، مورد استفاده قرار گیرند. 

تست حاملگی چقدر دقیق است؟ 

انتظار حداقل یک هفته پس از یک دوره غیبت بیش‌ترین نتیجه را به شما می‌دهد.نتایج ممکن است دقیق‌تر باشد اگر این تست را در اول صبح انجام دهید، زمانی که ادرار شما بیشتر غلظت دارد. 
آزمون‌های مربوط به حاملگی خانگی در حدود ۹۹ % دقیق است.آزمایش خون حتی از این هم دقیق‌تر می باشد.

یک تست حاملگی خانگی چقدر دقیق است: 
این میزان بستگی دارد که چقدر دقیق از دستورها پیروی می‌کنید. 

آیا انجام یک تست حاملگی خانگی گران و یا سخت است؟ 

شما می‌توانید یک تست حاملگی خانگی را بدون تجویز دارو در داروخانه بخرید.هزینه به برند بستگی دارد.اما اغلب تست‌ها نسبتا ارزان هستند. 
تست بارداری خانگی سریع و آسان است.اگر شما به دقت از دستورها پیروی کنید، آن‌ها بسیار دقیق هستند.این بارداری همه کارها را به روشی مشابه انجام می‌دهد.

نحوه انجام تست ادرار بارداری

برای این تست کافیست ادرار را در یک فنجان جمع کرده و سپس تست را در آن فرو کنید. با همه این تکنیک‌ها، شما باید قبل از مشاهده نتایج، چند دقیقه صبر کنید.نتایج ممکن است یک خط، یک رنگ یا یک نماد مانند علامت  +  یا  –  نشان داده شود.آزمون‌های دیجیتالی کلمات “باردار” یا “آبستن” را تولید می‌کنند. 

نتایج تست حاملگی چه معنی می‌دهد؟ 

مهم است که بدانیم نتیجه مثبت یا منفی به چه معناست. 
اگر نتیجه مثبتی دریافت کنید، باردار هستید.این درست نیست که چقدر خط، رنگ، یا علامت ضعیف است.اگر نتیجه مثبتی دریافت کنید، ممکن است بخواهید به پزشک خود زنگ بزنید تا در مورد چیزی که بعد از آن اتفاق می‌افتد صحبت کند. 

نکته ای که ممکن است در آزمایش خانگی اشتباه ایجاد نماید. در موارد بسیار نادر، شما می‌توانید نتیجه مثبت و مثبتی داشته باشید.این به این معنی است که شما باردار نیستید اما تست می‌گوید شما هستید.اگر خون و یا پروتئین در بدن شما وجود داشته باشد، شما می‌توانید نتیجه مثبت و مثبتی داشته باشید . بعضی از داروها مانند داروهای آرام‌بخش یا hypnotics نیز می‌توانند باعث نتایج مثبت کاذب شوند. 

اگر نتیجه منفی دریافت کنید، احتمالا باردار نیستید. نکته ای که باید به آن توجه نمایید، ممکن است نتیجه تست شما منفی باشد اما .با این حال، ممکن است باردار باشید اگر: 
این آزمون از تاریخ انقضا آن گذشته‌ باشد و یا .شما در تست خود دچار اشتباهی شده باشید.. و یا اینکه با توجه به زمان انجام رابطه بسیار زود اقدام به انجام تست بارداری کرده باشید.
در مواردی دیگر ممکن است ادرار شما بیش از حد رقیق شده‌ باشد.

چه زمان غلظت ادرار باعث ایجاد اشتباه در تست بارداری خواهد شد؟

زمانی که شما مقادیر زیادی مایعات را درست قبل از انجام آزمایش بارداری نوشیده باشید باعث خواهد شد تا غلظت ادرار شما بالا رفته و نتیجه آزمایش اشتباه شود.
و یا اینکه از دارو های خاصی استفاده نموده باشد.. اگر داروهای بخصوصی مانند دیورتیک ها یا آنتی‌هیستامین را مصرف می‌کنید باعث خواهد شد یک نتیجه تست منفی بارداری دریافت کنید.

 
برای اطمینان از تست بارداری چه باید کرد؟

بهتر است برای آنکه نتیجه تست شما دقیق و قابل اطمینان باشد یک هفته پس از انجام تست بارداری دوباره تست خود را تکرار نمایید تا از نتیجه آن اطمینان کامل حاصل نمایید.

اگر نتیجه آزمایش ها نتفاوت بود چه باید کرد؟

اگر در تست های خود به جواب های متفاوتی رسیدید بهترین کار این  است که به دکتر خود مراجعه نموده و از او بخواهید برای شما آزمایش خون بنویسد زیرا نتیجه آزمایش خون بسیار دقیق و قابل اطمینان خواهد بودبهتر است در دورانی که به بارداری خود شک می کنید و یا قصد بارداری دارید در تمامی مراحل با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.


آیا صبح بهترین زمان برای انجام تست بارداری است؟


تست بارداری با وایتکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
دنیاصمدی

دنیاصمدی

1398-10-03 - 23:17 پاسخ

سلام .ببخشید من دوروزه از موعدپریودم میگزره یه تست دادم منفی بود دومیو دادم مثبت بود سومیو دادم منفی .ازمایشگاهم رفتم منفی ایا امکان بارداری هست؟؟