هفت نکته طلایی برای آب رسانی صحیح به بدن

برای آنکه به طور صحیح به بدن آبرسانی نمایید ادامه این مطلب را بخوانید.

آب رسانی به بدن

آب برای بدن بسیار مهم است همانطور که میدانید بیش از دو سوم بدن را آب تشکیل داده است به همین علت بسیار اهمیت دارد که تعادل این آب در بدن حفظ شود. آب‌رسانی به بدن برای سلامت همگی ما بسیارمهم است، زیرا بدن ما نیازمند آب یا دیگر مایع‌ها بوده تا بتواند به‌ درستی عمل کنند. اما پاسخ آسانی در خصوص میزان آبی که باید روزانه دریافت کنیم، وجود ندارد. این میزان به فاکتورهای بسیاری وابسته است. ازجمله سن، سلامتی، رژیم غذایی و میزان فعالیت.

مهم است به یاد داشته باشید که ما هرروزه میزان زیادی مایعات را تنها از طریق غذایی که می‌خوریم، دریافت می‌کنیم. بیشتر غذاها حاوی میزان زیادی آب هستند. درواقع، حدود یک پنجم آب مصرفی ما از غذا به‌ دست می‌آید. برخی میوه‌ها و سبزی‌ها مانند گوجه یا بروکلی دارای ۹۰% یا بیشتر آب هستند.

آمار و ارقام سازمان بهداشت ایالات متحده نشان می‌دهد که میزان آب کافی برای مردان در روز برگرفته از غذا یا نوشیدنی‌ها حدود ۳٫۷ لیتر است. برای زنان این میزان ۲٫۷ لیتر و برای کودکان 4 تا 8 ساله برابر با ۱٫۷ لیتر است. سازمان سلامت انگلستان، توصیه می‌کند که بزرگسالان در روز ۱٫۲ لیتر مایعات مصرف کنند. این امر شامل مایعات برگرفته از غذاها نیست.

7 نکته مهم در آبرسانی به بدن

در اینجا ۷ نکته برای اطمینان از آب‌رسانی به بدن شما و فرزندتان وجود دارد:

    1.رژیم غذایی متوازن به همراه میزان فراوان میوه و سبزی‌ها بخورید.

   2. طی روز در فواصل معین مایعات بنوشید.

  3.  آب، بدون افزایش کالری به رژیم غذایی شما، انتخاب سالمی برای آب‌رسانی است.

    4. شیر دارای حدود ۸۵% آب بوده و منبع خوب پروتئین و کلسیم است. برچسب میزان کالری را چک کنید. زیرا شیرهای مختلف دارای کالری‌های گوناگون هستند.

  5.  تشنگی شاخص خوبی برای نشان دادن سطح هیدراته بودن شما نیست. زمانی که شما احساس تشنگی می‌کنید، احتمالاً شما آب از دست می‌دهید.

  6.  شاخص قابل قبول‌ آب‌رسانی در سلامت افراد، رنگ ادرار است. در کل، هر چه رنگ ادرار کم‌رنگ‌تر باشد، میزان آب بدن بیشتر است.

   7. افراط نکنید! اگرچه غیرطبیعی است، نوشیدن زیاد آب یا مایعات دیگر موجب ناخوشی می‌شود.

نوشیدنی های مناسب برای آب رسانی به بدن!

منبع : نستل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ