آنفولانزا معده را با این علائم بشناسید

atoosamirzavandi
آنفولانزا معده را با این علائم بشناسید: اسهال، درد، تب و لرز.... و بهترین راه های درمان را در این مقاله مطالعه کنید.

آنفولانزا معده بیماری ویروسی است که از طریق ویروس های انتقالی از دیگران یا حتی ویروس های درون بدن خود فرد به وجود بیاید. آنفولانزا معده را با این علائم که در مقاله زیر مطالعه می کنید، بشناسید.

آنفولانزا معده

آنفلوآنزای معده، یا اسهال و استفراغ، می تواند با تعدادی از ویروس های مختلف که به دستگاه گوارش شما حمله می کند ایجاد شود  این ویروس می تواند از مواد غذایی آماده و یا به دلیل بهداشت ضعیف شستن دست انتقال یابد.  مردم با آنفلوآنزای معده اغلب علائم اسهال، تهوع، استفراغ، تب، سردرد و درد عضلات دارند  بسته به نوع ویروس در بدن شما، آنفولانزا می تواند از یک تا 10 روز طول بکشد.

علائم آنفولانزای معده

آنفولانزای معده بیشتر روده را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین خاطر علائم عبارتند از:
حالت تهوع
استفراغ
اسهال آبکی
درد شکم
سردرد
دردهای عضلانی
تب خفیف
درمان آنفولانزا معده
مایعات

مصرف مایعات در هنگام مبارزه با آنفلوآنزای معده مهم است. اطمینان حاصل کنید که شما در حال نوشیدن مقدار زیادی مایعات هستید به خصوص اگر شما یک تب یا استفراغ دارید هنگامی که شما به آنفولانزا معده دچار شوید این بسیار آسان است که دچار کم آبی بدن شوید مایعات تمیز  مانند آب و غذاهای مایع، بهترین نوع مصرف هستند. کودکان بزرگتر و بزرگسالان نیز می توانند نوشیدنی های ورزشی را برای کمک به جایگزینی الکترولیت در طول آنفلوآنزای معده داشته باشند.

اگر نمی توانید مایعات را تحمل نمایید سعی کنید جرعه های کوچک در فواصل منظم مصرف نماید. شما همچنین ممکن است نیاز به چای زنجبیل برای کمک به کاهش تهوع داشته باشید.

برخی از نوشیدنی ها ممکن است آنفلوآنزا معده یا حالت تهوع را بدتر کنند. شما باید از قهوه، الکل، نوشابه، چای و کافئین اجتناب کنند همچنین این نوشیدنی ها به طور بالقوه می توانند سبب ناراحتی معده شما شوند. اگر شما اسهال دارید از نوشیدن آب میوه جلوگیری کنید زیرا می توانند این علامت را بدتر کند. نوشیدن بسیاری از اسیدها مانند ( آب پرتقال ) یا کافئین نیز می تواند مشکلات شکم شود. نوشیدن بیش از حد مایع می تواند استفراغ را بدتر کند سعی کنید 1 قاشق چای خوری هر 4 تا 5 دقیقه مصرف کنید.

غذا

نگه داشتن غذا با داشتن آنفلوآنزای معده می تواند مشکل باشد. اگر شما می توانید بخورید مواد غذایی ساده مانند کراکر، غلات، نان تست، برنج، سیب زمینی و مقدار کمی از ماست، موز و سیب های تازه نیز می تواند به شما در اسهال کمک کند. اگر به اجبار غذا بخورید باعث می شود شما احساس حالت تهوع پیدا نمایید.

شما باید از خوردن غذاهای حاوی کافئین، محصولات لبنی، غذاهای ادویه دار و غذاهای با چربی بالا اجتناب نمایید. این غذاها ممکن است ناراحتی معده شما را تشدید و سپس تهوع و اسهال را بدتر کند.

درمان آنفولانزای معده برای کودکان و نوزادان

ویروس معده در نوزادان و کودکان خردسال از نوجوانان شایع تر است.
در نوزادان، علائم آنفولانزای معده مانند علائم آن در بزرگسالان است و ممکن است با کاهش اشتها همراه باشد. اگر علائم نوزاد طی ۱ الی ۲ روز فروکش نکرد، باید به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید. ممکن است پزشک برای بررسی بیشتر آزمایش مدفوع تجویز کند.
برای درمان این بیماری در نوزادان و کودکان باید به آن ها کم کم آب بدهید. اگر نوزادتان شیر خوار است تغذیه آن را با شیر مادر کم کم انجام دهید و در بین فواصل شیر دهی آب جوشیده به او بدهید. اگر نوزادتان شیر خشک می خورد، از داروخانه شیر خشک های مخصوص اسهال تهیه کنید.
منبع الو دکتر
درمان خانگی آنفولانزا معده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ