خوراکی های خوشمزه ای که سردرد را تشدید می کنند

atoosamirzavandi
خوراکی های خوشمزه ای که سردرد را تشدید می کنند را با مطالعه این مقاله تا انتها بشناسید.

سردرد از جمله بیماری هایی است که خوراکی ها بر شدت آن بسیار تاثیر گذار هستند. خوراکی های خوشمزه ای که سردرد را تشدید می کنند در این مقاله معرفی شده اند.

موز رسیده و آووکادو

متخصصان تغذیه ، موز و آووکادو را به خاطر فواید آنها برای سلامت جسم ستایش می کنند اما موز رسیده و آووکادو تیرامین بالایی دارند .جنیفر کرایگلر دکتردارویی مرکز ترمیم در کلینیک کلرمند می گوید :مواد غذایی که تیرامین بالایی دارند ممکن است باعث ایجاد میگرن شوند .حتی اگر شما دچار میگرن نشوید ،میزان تیرامین بالا می تواند شما را دچار سردرد شدید کند .تیرامین یک آمینو اسید است که اکثر مردم آن را بدون هیچ مشکلی هضم می کنند گرچه اگر شخصی دچار کمبود آنزیم آمینو اسید باشد و یا اگر شخصی داروهای ضد افسردگی را مصرف کند. همچنین دکتر جنیفر می گوید:موز رسیده و آووکادو به دلیل داشتن تیرامین بالا ، می توانند تحریک کننده های قوی ای برای سردرد باشند .

نمک

ما نمکدان را از روی میز برداشتیم و نمکی روی غذا اضافه نمیکردیم، اما هنوز میتوانیم خودمان را گول بزنیم. به گفته متخصص تغذیه مرکز غدد مرسی مدیکال،دکتر Leigh Tracy, “مقدار زیادی سدیم در رژیم غذایی آمریکایی وجود دارد، مانند برخی غذاهای فرآوری شده، پیش آماده و غذاهایی که در رستوران ها سرو میشوند. برخی افراد ممکن است متوجه نباشند که پنیر، سوپ کنسرو شده و سبزیجات، غذاهای یخ زده، ماکارونی بسته بندی شده و پنیر حاوی سدیم هستند.” مطالعهای که یک به طول انجامیدو رابطه بین مصرف زیاد سدیم و ابتلا به سردرد را مطرح کرد، اما دقیقا مشخص نیست که چه اتفاقی در بدن رخ می دهد و تحقیقات بیشتری لازم است.

آدامس

جویدن یک ادامس نعنایی بعد از یک نهار سیر دارد به نظر نمیتواند باعث سردرد شود، اما اگر شما مدام ادامس میجوید ممکن است به خاطر طعمش ادامستان را تعویض کنید. جویدن بیش از حد باعث می شود فک از کار بیافتد. در یک مطالعه کوچک اخیر، 19 نفر از30 نفر نوجوانانی که مدام آدامس میجوند، هنگامی که جویدن آدامس را متوقف میکنند، از سردرد مزمن آن رهایی پیدا میکنند.با وجود اینکه مطالعه برروی نوجوانان متمرکز بود، ولی این امر برای بزرگسالان هم صادق است.

پنیر

هرچه فرآیند کهنگی برای پنیر بیشتر باشد مزه بهتری خواهد داشت،ولی به همان نسبت حاوی تیرامین بیشتری خواهد شد. پنیر آبی، بری، چدار، فتا، موزارلا، پارمسان و پنیر سوئیس حاوی مقدار بالای تیرامین هستند که می تواند باعث سردردهای میگرنی شود.

تکه های یخ

ساندویچ های مورد علاقه تورکی شما می تواند به شما یک سردرد بعد از ناهار بدهد.میزان بالای تیرامین و مکمل های غذایی مانند نیترات و نیتریت می توانند در برخی افراد باعث فشار خون مغز آنها شود. سردرد ناشی از نیترات شوخی بردار نیست چون معمولا باعث درد در هر دو طرف سر می شود.

شکلات

متاسفانه، بله:این ماده خوشمزه می تواند باعث سردرد شود. شکلات حاوی مواد کمی است که ممکن است سرزنش شود:کافئین، تیرامین و فنیل اتیلامین (انتقال دهنده عصبی که اثر تحریک کنندگی دارد). در حالی که این ترکیبات ممکن است حال بعضی افراد را عالی کند،اما در برخی دیگر باعث سردرد میشود.
غذا نخوردن و گرسنگی
صحبت از غذاست، شما باید چیزی بخورید! هنگامی که شما از غذا خوردن اجتناب میکنید سطح گلوکز شما کاهش می یابد، باعث ایجاد افزایش تنش عضلانی میشود، میزان سروتونین و نوراپی نفرین کاهش میابد و با انقباض عروق خونی، خونریزی رخ می دهد، همه به یک سردرد بد تبدیل میشوند.

 مس

آجیل‌ها، شکلات و جوانه گندم از منابع غذایی حاوی مس به شمار می‌روند. پرتقال، گریپ فروت و نارنگی باید از رژیم غذایی حذف شوند، زیرا مرکبات جذب روده‌ای مس را افزایش می‌دهند و ممکن است در فرآیند آغاز حمله‌های میگرن نقش داشته باشند.
منبع الودکتر
درمان گیاهی سردرد شدید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ