نارنگی درمانی برای نفخ شکم

با این میوه پاییزی می توانید به جنگ نفخ بروید و برای رفع این مشکل از نارنگی کمک بگیرید.

نفخ شکم و معده از مشکلات شایعی است که هرکسی حداقل یکبار آن را تجربه کرده است و می تواند دلایل متعددی از جله فقر رژیم غذایی، استرس زیاد، مصرف مواد غذایی نفاخ و … باشد. برای درمان این مشکل نیاز به صلاح رژیم غذایی و مصرف مواد غذایی ضد نفخ دارید. یکی از این مواد غذایی مفید برای درمان نفخ، نارنگی است. در ادامه این مطلب به بررسی تاثیر نارنگی بر درمان نفخ می پردازیم.

درمان نفخ شکم با نارنگی درمانی

افرادی که به نفخ شکم مبتلا هستند با مصرف نارنگی به تنهایی می‌توانند به درمان این مشکل بپردازند. این گروه می‌توانند  نارنگی را به تنهایی میل کنند یا از آب یا میوه خشک‌شده آن مصرف کنند که همگی خاصیت ضدنفخ دارند. حتی افرادی که تمایل دارند می‌توانند میوه خشک‌‌شده را به صورت پودر درآورده و آن را به غذای خود اضافه کنند تا اثر نفاخی غذا را از بین ببرد.

اگر دارو می‌خورید

افرادی که در نسخه آنها داروهایی وجود دارد که به افزایش میزان پتاسیم خون کمک می‌کند، باید مراقب باشند که مصرف همزمان این دارو با نارنگی موجب افزایش بیش از حد پتاسیم در بدن آنها می‌شود و این مسئله خود عوارض جانبی متعددی به دنبال دارد. بنابراین افرادی که داروهای حاوی پتاسیم مصرف می‌کنند باید در مصرف نارنگی دقت کنند و حتما با مشاوره متخصص خود این میوه را مصرف کنند.

در مصرف نارنگی زیاده‌روی نکنید

زیاده‌روی در مصرف تمامی مواد غذایی و میوه‌ها عوارض جانبی متعددی همراه دارد. نارنگی نیز از این امر مستثنا نیست:

افراط در مصرف نارنگی موجب افزایش گاز روده شده و ناراحتی‌های گوارشی برای مصرف‌کننده به همراه می‌آورد.

به دلیل اینکه نارنگی راحت‌ترین میوه برای خوردن است و پوست آن به سادگی جدا می‌شود، بچه‌ها به خوردن آن تمایل بیشتری دارند بنابراین باید مراقب بود زیرا مصرف بیش از اندازه ،بچه‌ها را به اسهال و کندی عملکرد روده ها مبتلا می‌کند.

یکی دیگر از عوارض مصرف بیش از اندازه نارنگی، بروز آفت و التهاب در دهان و زبان است.

افرادی که به زخم معده مبتلایند نیز باید در مصرف، آب و میوه خشک‌شده نارنگی دقت کرده و زیاده‌روی نکنند.

مراقب باشید که هرگز نارنگی را به صورت مخلوط با شیر گاو میل نکنید. ترکیب این دو موجب بروز دردهای شکمی می‌شود.

درمان نفخ شکم و باد معده فقط با چند توصیه آسان!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ