عجیب ترین روش لاغری! 7 کیلو لاغری در یک ماه!

اگر قصد لاغری سریع و با شیوه صحیح دارید، حتما این مطلب را بخوانید.

به گزارش الودکتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگر به فکر کاهش وزن هستید و از رژیم های سخت غذایی و ورزش های طاقت فرسا خسته شده اید، نگران نباشید. برای کاهش وزن نیازی به رژیم های سخت و ورزش های سنگین نیست بلکه با حفظ تعادل میان تغذیه و ورزش می توانید به راحتی وزن خود را کاهش دهید. در این مطلب بهترین روش برای کاهش وزن 7 کیلویی در یک ماه را به شما مرفی می کنیم. 

چگونه رژیم بگیریم؟

غذاهایی وجود دارند که باید به طور کلی از رژیم غذائی حذف و یا کم شوند. ورزش را نیز باید در برنامه روزانه خود قرار دهید. تمام این کارها بسیار آسان است و شما به راحتی می توانید با گنجاندن آنها در برنامه روزانه خود به راحتی مقدار زیادی از وزن خود را کاهش دهید. از رژیم ها ی غذائی ناسالم و نامناسب خودداری کنید. عجله نکنید. چرا که با افزودن مواد غذائی حذف شده به رژیم غذائی خود،به راحتی به وزن سابق برمی گردید. وزنی که حالا دارید،می تواند تعیین کننده مقدار وزنی باشد که می خواهید کم شود.

این بار بخورید و لاغر شوید! 

در کنار رژیم‌های نادرستی که این روزها جا افتاده از رژیم‌های پروتئینی، 15 روزه‌ی کانادایی، اتکینز و رژیم‌های تک خوری باید گفت باپیروی از اصول درست خوردن می‌توان به کاهش وزن مناسب رسید.

پیام فرهبخش متخصص تغذیه: اگر قصد کاهش وزن دارید آن هم در 1 ماه می‌شود با پیروی از اصول درست خوردن 7 کیلو از وزنتان را کم کنید.

وی افزود: در یک رژیم درست هر روز از خانواده‌ی نان و غلات ، شیر و لبنیات ، میوه‌ها و سبزیجات و پروتئین‌ها به صورت متناسب و متعادل استفاده کرد به این ترتیب که در رژیم غذایی خود بهتر است 3 وعده‌ی اصلی به صورت صبحانه ،‌نهار و شام و 3 میان وعده بین صبح تا ظهر، نهار تا شام و در انتهای شب را تعریف کنیم. 

وی ادامه داد: به این طریق می‌توانیم مقدار کم غذا را به صورت متعدد که هم از احساس گرسنگی پیشگیری کند و هم به سلامتی دستگاه گوارش کمک می‌کند. 

چربی‌ها را حذف نکنید 

این متخصص تغذیه گفت: حتما به خاطر داشته باشید که چربی‌ها را به مقدار کم استفاده کنید چرا که چربی‌ها در بین درشت مغذی ‌ها که شامل کربوهیدرات، پروتئین و چربی است بیشترین انرژی را به بدن می‌رساند.

فرهبخش تصریح کرد: همچنین در تمام وعده‌های غذایی برای اینکه ویتامین‌ها و املاح را دریافت کنید سبزی‌ها را در برنامه‌ی غذایی بگنجانید.  

وی تاکید کرد: دقت داشته باشید اگر فاصله‌ی بین وعده‌های غذایی طولانی باشد و میان‌وعده نداشته باشیم به دلیل افت قند خون ولع فرد به خوردن افزایش پیدا می‌کند و بیش از مقدارمورد نیاز بدن غذا مصرف می‌کند. 

حجم معده را با آب پر کنید 

فرهبخش خاطر نشان کرد: یکی از نکاتی که توصیه می‌کنیم و برای کاهش وزن بسیار موثر است دریافت میزان کافی آب و مایعات است چرا که مصرف آب قبل از وعده‌ی غذایی می‌تواند به پر شدن فضای معده کم کند و شخص احساس سیری کند لذا نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در فصل زمستان توصیه می‌شود.

روزانه زنگ ورزش را به صدا در بیاورید 

وحید سبحانی متخصص طب ورزشی: برای کاهش وزن ورزش رژیم غذایی داشته باشند که حداقل بین 300 تا 500 کیلوگرم کالری از دریافتی های قبل کمتر باشد.

وی افزود: اگر فردی روزانه 1 ساعت پیاده روی تند داشته باشد در ماه 2 کیلوگرم وزن کم خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود حداقل 3 روز در هفته ورزش انجام دهند و از پیاده روی معمولی شروع کنند و بتدریج دویدن تند داشته باشند. 

 هیچ وقت گرسنه نمانید

اگر در حال اجرای رژیم لاغری هستید یا می خواهید لاغر شوید، سعی کنید هیچ وقت گرسنه نمانید، زیرا گرسنه ماندن باعث می شود متابولیسم بدنتان به سرعت پایین بیاید. هیچ وقت برای ۵ تا ۶ ساعت بین وعده های غذایی خود گرسنه نمایند.

برنامه غذایی منظمی داشته باشید

وعده های غذایی کم حجم خود را با فاصله ی زمانی مشخص از یکدیگر مصرف کنید. هیچ وقت، هیچ وعده ی غذایی را حذف نکنید و در یک وعده کمتر از مقدار مشخص شده، غذا نخورید، زیرا این کار باعث می شود برای رفع گرسنگی خود تنقلات پرکالری و بی فایده را مصرف کنید که باعث افزایش وزن شما می شوند.

با ورزشهای مقاومتی، مقاومت چاقی را بشکنید  

سبحانی گفت: در کنار ورزشهای هوازی، ورزشهای مقاومتی و کار با دستگاه‌ها را هم توصیه می‌کنیم از جمله کش، وزنه‌های آزاد و دستگاه‌های بدنسازی که در کاهش وزن بسیار موثر هستند. 

وی خاطر نشان کرد: ورزش‌های مقاومتی بصورت 2 الی 3 روز در هفته و با شدتی متوسط می‌تواند به فرد کمک کند تا ماهی 1 کیلوگرم وزن کم کند.

کاهش وزن چشم گیر با این کلم 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ