درمان نقرس و ورم مفاصل با این نوع کلم

atoosamirzavandi
درمان نقرس و ورم مفاصل به کمک کلم پیچ را با مطالعه این مقاله تا انتها بیاموزید.

درمان نقرس و ورم مفاصل باکلم پیچ توسط افرادی که از این بیماری ها رنج می برند گزارش شده است اما از نظر پزشکی اثبات شده نیست. کلم پیچ جز دسته سبزیجات محسوب می شود و سبزیجات می توانند در درمان بیماری های استخوانی، ورم و فرورفتگی های استخوان موثر واقع شوند. در این مقاله با فواید کلم پیچ بیشتر آشنا شوید.

روش های درمان درد نقرس و ورم مفاصل با کلم

گام اول :
ابتدا مقداری کلم از فروشگاه خریداری کنید و داخل کیسه فریزری داخل فریزر نگهدارید وقتی درد نقرس شروع شد برگ ها را روی محلی که درد می کند بگذارید.
گام دوم :
دمای بدن به آهستگی برگ های سرد کلم را گرم می کند و در طول این روند مواد مغذی کلم به پوست وارد می شود. این نسخه اسید اوریک را از بین میبرد که موجب می شود ورم ناشی از نقرس کاهش پیدا کند.
نسخه 1 :
اگر پاهایتان ورم دارد، برگهای کلم را به مدت 30 دقیقه روی پایتان قرار دهید چون باعث می شود ورم کاهش یابد.
نسخه 2 :
بدون گذاشتن برگ های کلم در فریزر برگ ها را با وردنه روی بدن فشار دهید و فقط باعث می شود برگ های کلم مقداری پاره شوند.
نسخه 3 :
یک مقدار برگ های کلم را داخل قابلمه گرم کنید و بعد برگ ها را روی مفاصل قرار دهید و با لباس برگ ها را ببندید،مفاصل بهتر می شوند.
احتیاط در مورد کلم :
اگر به کلم حساسیت دارید و یا خارش را تجربه کرده اید فورا برگ ها را بردارید و با پزشک در میان بگذارید.

به تولید سلول‌های قرمز خون کمک می‌کند

کلم پیچ در کمک به تولید سلول‌های قرمز خون بسیار موثر است. این سبزیجات، حاوی مقادیر کافی ویتامین B۵، B۶، B۹ و آهن است که تولید سلول‌های قرمز خون را تسریع می‌کند. فایده این مسئله این است که احساس سرزندگی می‌کنیم و زود خسته نمی‌شویم و همچنین از بیماری کمبود سلول قرمزخون به نام کم خونی نیز جلوگیری می‌کند.

رشد استخوان را تسریع کرده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند

کلم پیچ مانند یک بسته کامل برای رشد استخوان است زیرا حاوی تمام مواد مورد نیاز برای رشد استخوان مانند پروتئین، ویتامین K، کلسیم، منیزیم، فسفر و منگنز است. دیگر مطالعات نشان داده‌اند که این مواد می‌توانند تراکم استخوان برای ساخت اسکلت قوی را افزایش دهند.
به علاوه، این مواد می‌توانند خطر پوکی استخوان را نیز کاهش دهند. درون استخوان، این مواد به ترکیبات استئوکلسین که در جذب مواد معدنی برای ساخت استخوان قوی نقش دارند، کمک می‌کنند. با استناد به مطالعات استخوان، خود استئوکلسین، توسط استئوبلاست‌ها- مجموعه‌ای از سلول‌های استخوان ساز- تولید می‌شود.

برای دستگاه گوارش مفید است

کلم پیچ چه فواید دیگری برای سلامتی دارد؟ خوب، کلم پیچ می‌تواند یبوست را کاهش دهد، زیرا کلم، فیبر بالایی دارد، بنابراین می‌تواند به تحریک دستگاه گوارش کمک کند. کلم پیچ به دلیل داشتن فیبر، می‌تواند در کاهش یبوست نقش داشته باشد.
به علاوه، بر اساس مطالعه انجام شده در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، آب کلم پیچ تازه، در درمان زخم معده بسیار موثر است. زیرا کلم پیچ، حاوی مقادیر بالای گلوتامین است.

پوست را صاف می‌کند

کلم پیچ به حفظ پوست کمک می‌کند، زیرا این کلم حاوی ویتامین B۲، B۳ و ویتامین C است که سرشار از آنتی اکسیدان هستند. می‌دانیم آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد که باعث پیری زودرس می‌شوند، محافظت کنند. این کار، پوست را صاف‌تر می‌کند.

خواص کلم پیچ بنفش

کلم، سرشار از ویتامین C است. نکته مهم‌تر این که در بین خانواده کلم‌ها، کلم قرمز بیش از همه انواع کلم‌ها، ویتامین C دارد. میزان این ویتامین در کلم قرمز دو برابر کلم سبز است.
این کلم سرشار ازویتامین A است. این ویتامین فواید زیادی دارد؛ علاوه بر این که یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد، قدرت بینایی را بهبود می‌بخشد، مصرف آن برای حفظ سلامت چشم و پوست بسیار مهم است.
مصرف یک وعده کلم قرمز، سه چهارم نیاز روزانه بدن به این ویتامین را برآورده می‌کند. همچنین مصرف روزانه یک چهارم پیمانه آب این گیاه در برطرف کردن سردرد، آسم، برونشیت و مشکلات گوارشی موثر است.
ویتامین K در این گیاه علاوه برلخته کردن خون، درد و خون ریزی بیش از حد در دوران ماهانه را کاهش می‌دهد و با پوکی استخوان مبارزه می‌کند. همچنین اسید لاکتیک (Lactic acid) آن، روده را ضدعفونی می‌کند.
اگر برگ‌های کلم قرمز را بگیرند و با دو برابر آن شکر بپزند شربت مفید و عالی برای سینه خواهد شد. اگر این شربت را با دو برابر آب توت قرمز مخلوط و صاف کنند در رژیم‌های لاغری موثر است. به همین جهت است که بعضی از پزشکان رژیم غذایی در مورد لاغری، مصرف کلم قرمز را که معمولاً مردم مصرف نمی‌کنند تجویز می‌کنند.
منبع الو دکتر
تغذیه نقرس و کبد چرب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ