با این ماده ارزان پوستتان را شفاف کنید

atoosamirzavandi
با مواد ارزان خانگی پوست خود را شفاف کنید و آسیب مواد شیمیایی موجود در مواد آرایشی بهداشتی در امان بمانید.

استفاده از لوازم بهداشتی و ماسک های گران قیمت لزوما به شفاف شدن پوست کمک نمی کنند گاهی استفاده از مواد ارزان خانگی بهترین نتیجه را حاصل می کنند. در این مقاله مواد ارزانی که پوستتان را شفاف می کنند معرفی شده اند.

ماست و پودر برنج، ترکیب بی‌نظیری برای درمان آفتاب‌سوختگی با اثربخشی زیاد یا روشن کردن پوست است. برای آماده‌سازی این ترکیب، یک فنجان ماست را آماده کنید و یک قاشق غذاخوری از پودر برنج داخل آن بریزید. وقتی که این دو را به‌خوبی مخلوط کردید، باید خمیر حاصل‌شده را روی پوست قرار بدهید.
این خمیر باید برای مدتی روی پوست باقی بماند و به‌خوبی ماساژ داده شود. خصلت اسیدی ماست به‌طور طبیعی کمک می‌کند تا لکه‌های تیره ناشی از آفتاب‌سوختگی محو شوند. از طرف دیگر، پودر برنج دارای بافت نسبتا زبری است و ماساژ دادن آن روی پوست به جداسازی سلول‌های پوستی مُرده کمک می‌کند.
پالپ و آب سیب‌زمینی، از دیگر ترکیبات روشن‌کننده پوست است. برای تهیه این ترکیب ویژه باید یک سیب‌زمینی تازه را رنده کنید و عصاره سفید شیری‌رنگ سیب‌زمینی را بگیرید. بعد از گرفتن عصاره سفید، باید سیب‌زمینی رنده‌شده را تا حدی بکوبید که تبدیل به خمیر شود. وقتی که این خمیر آماده شد،‌ آن را روی قسمت‌های آفتاب‌سوخته بگذارید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این مدت، خمیر را بردارید و عصاره سیب‌زمینی را روی پوست ماساژ بدهید. برای تقویت اثربخشی، بهتر است که این کار شب‌ها قبل از خواب انجام شود و عصاره سیب‌زمینی تا صبح روی پوست باقی بماند

ماسکی که جوش ها و آکنه ها را ناپدید می کند

1. دارچین، لیمو، عسل و جوزهندی
دارچین به دلیل خواص ضد میکروبی عالی آن موجب کاهش اثرات عفونت های باکتریایی پوست شده، جوز هندی نیز کمک می کند جای جوش ازبین برود زیرا دارای خواص ضد التهابی است، عسل خالص و لیمو به دلیل خاصیت ضد باکتریایی در بهبود آکنه بسیار موثر است.

مواد تشکیل دهنده، آماده سازی و کاربرد:
1 قاشق چای خوری عسل خالص
1 قاشق چای خوری آب لیمو
1/2 قاشق چای خوری دارچین
1/2 قاشق چای خوری جوز

همه مواد تشکیل دهنده را مخلوط کرده تا زمانی که یک خمیر بدست بیایید و در صورتی که پوست شما حساس است می توانید آب لیمو را رقیق کنید.

خمیر به دست آمده حاصل از ترکیب را حداکثر 30 دقیقه بر روی صورت خود قرار داده اگر احساس سوزش کردید این زمان را تا 10 دقیقه کاهش دهید. ماسک را با آب گرم شسته و کرم مرطوب کننده پس از آن بر صورتتان بزنید.

ماسکی که به طرز معجزه آسا پوست را مرطوب می کند

2. زردچوبه و آلوئه ورا
زردچوبه و آلوئه ورا تامین کننده مواد مغذی ، آنزیم ها و پلی ساکارید برای پوست است که در سم زدایی پوست شما و در حفظ رطوبت آن کمک کننده است.

یک قاشق چای خوری آلوئه ورا را با مقداری زردچوبه با هم مخلوط کرده تا به هم چسبیده و حالت خمیری پیدا کرده و حدود 20 دقیقه بعد با آب گرم بشویید.

قرمزی پوست را با این ماسک از بین ببرید

3.شیر و عسل خالص
شیر و عسل خالص را با هم ترکیب کرده و ماسک به دست آمده را بر روی صورت بمالید این ماسک پوست قرمز و تحریک شده را تسکین می دهد.

مواد تشکیل دهنده، روش آماده سازی و کاربرد:
1 قاشق غذا خوری ماست یا شیر
1 قاشق غذا خوری عسل خالص

عسل خالص و ماست یا شیر را به طور کامل با هم ترکیب کرده و با استفاده از یک توپ پنبه آن را بر روی صورت خود بمالید و پس از ١٥ دقیقه آن را بشویید.
منبع الودکتر
بهترین ماسک های روشن کننده پوست

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ